וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: טוסקנה על המפה

24.4.2013 / 19:38

אבי אפרתי לוגם את יינות הבארון ריקזולי מטוסקנה, ומוצא יינות קיאנטי בסיסיים, מורכבים, וגם סוס מנצח אחד: קיאנטי קלסיקו ברוליו 2010

טעימת השבוע מוקדשת ליינות בארון ריקזולי (Baronne Ricasoli) מטוסקנה. ריקזולי הוא מהיקבים היותר נודעים בטוסקנה ובאיטליה בכלל, ומהווה שם נרדף למקצוענות חסרת פשרות, כמו גם לשילוב יסודות מודרניים בשיטות הייצור המסורתיות
.
הטעימה פורסת מגוון יינות במגוון מחירים: מקיאנטי קלסיקו בסיסי, דרך קיאנטי קלסיקו רזרבה, האיכותי והמושקע יותר, ועד יינות היוקרה של ריקזולי. בין ששת היינות אפשר למצוא שני יינות מקטגוריית "סופר טוסקן", המאפשרת חריגה מכללי הייצור המסורתיים של האזור. אחד מהם פשוט ובסיסי – מקביל התמחור של קיאנטי קלסיקו הבסיסי והזול; השני יקר. מעניין להשוות ביניהם לבין מקביליהם, שאינם "סופר טוסקן". פרט לכך, מתגלה בטעימה הזו מנצח חד משמעי: "ריקזולי, קיאנטי קלסיקו ברוליו 2010" הוא מופת של איכויות, ושיחוק אמיתי, ב-91 שקלים בלבד.

לחיים!

ריקזולי, קיאנטי קלסיקו 1141 2010

Ricasoli, Chianti Classico 1141 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סנג'ובזה מאיזור קיאנטי קלסיקו DOCG. 70% מהיין התיישן בחביות באריק, שני שליש מהן חדשות, ובחביות בגודל 900 ליטר. השאר במיכלי נירוסטה. צבע אדום רובי. באף דובדבן. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 71 שקלים.

הכי מתאים ל: פיצה, פסטה ברוטבי שמן זית ועגבניות.

דבר המבקר: קיאנטי קלסיקו בסיסי טיפוסי, עם סנג'ובזה מוחצן מאוד. סימפטי. מתאים לפיצות ולכל פרק האנטיפסטי והפרימי בתפריט טוסקני קלאסי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בארבע מילים: קיאנטי קלסיקו שלב א'.

ריקזולי, קמפו צ'ני 2010

Ricasoli, Campo Ceni 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סופר טוסקן המשלב ענבי סנג'ובזה ומרלו, מאזור גידול "טוסקנה IGT". התיישנות בחביות עץ צרפתיות קטנות, חביות עץ גדולות ומיכלים, במשך 6 חודשים. צבע אדום. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 71 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות פסטה מגוונות, קרפצ'ו.

דבר המבקר: אם היין הקודם היה ביטוי לקיאנטי קלסיקו טיפוסי, מעניין לרחרח וללגום את מקבילת התמחור מז'אנר "סופר טוסקן". בקצרה: המונח "סופר טוסקן" מייצג את קריאת התיגר הטוסקנית המודרנית, על הכללים והמגבלות שבהם יש לעמוד כדי לזכות בתואר "קיאנטי קלסיקו DOCG". הן זני הענבים והן דרך הפקת היין, חופשיות ומשוחררות מכבלי המסורת. ואם ביין הקודם הסנג'ובזה נתן בראש, כאן בולט מאוד הריכוך של המרלו. זה הופך את היין לידידותי יותר ופראי פחות. מאידך, חובבי הטרואר של קיאנטי קלסיקו לא יחושו בו כאן. יין נגיש וחביב.

תמורה לכסף: 2.5/5.

בשלוש מילים: סופר טוסקן למתחילים.

ריקזולי, קיאנטי קלסיקו ברוליו 2010

Ricasoli, Chianti Classico Brolio 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סנג'ובזה מאזור קיאנטי קלסיקו DOCG, מגפנים בנות 20 שנה, המקיפות את אחוזת ברוליו בגאיולה אין קיאנטי. 9 חודשי התיישנות בחביות גדולות וחביות באריק. צבע אדום בוהק. באף פרי שחור. גוף בינוני נוטה למלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 91 שקלים.

הכי מתאים ל: ראגו, צלעות טלה, סטייקים.

דבר המבקר: יין מוצלח במיוחד המייצג את טוסקנה ואת יינות ריקזולי במיטבם. איזון טוב, חומציות טובה, נגיעה מינרלית, קטיפתיות נאה. יין אלגנטי ומוצלח, המספק תמורה מצוינת באמת ל-91 שקלים. השיחוק של הטעימה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

במילה אחת: כיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ריקזולי, קיאנטי קלסיקו רזרבה 2010

Ricasoli, Chianti Classico Reserva 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סנג'ובזה מאזור קיאנטי קלסיקו DOCG. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 121 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים ותבשילי קדרה.

דבר המבקר: קיאנטי קלסיקו רזרבה אלגנטי ומהוקצע, כמו שיודעים בריקזולי לעשות. בנוי היטב, מאוזן, אלגנטי, ארוך ועשיר.
תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: קיאנטי קלסיקו רזרבה במיטבו.

ריקזולי, קאסלפארו 2008

Ricasoli, Casalferro 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סופר טוסקן המשלב סנג'ובזה ומרלו מכרמים באחוזת ברוליו בגאיולה אין קיאנטי. 18 חודשי התיישנות בחביות צרפתיות, ושנה בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור, תבלינים. 14% כוהל בנפח.

כמה? 246 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות עשירות ומורכבות על בסיס בשר בקר וכבש.

דבר המבקר: סופרטוסקן יוקרתי ויקר. יין אלגנטי ומרשים. אלו המחפשים סטייל ימותו עליו; אלו המחפשים אופי, קצת פחות. מעבר לאיכויות הברורות של מקצועני יין מהשורה הראשונה, אי אפשר להתעלם ממידה של טכניות הקיימת ביין הזה. לפיכך, לטעמי, הוא קצת יקר יחסית לאיכותו.

בשמונה מילים: קונספט "סופר טוסקן" לא בהכרח טומן בחובו יתרון.

ריקזולי, קולדילה 2008

Ricasoli, Colledila 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סנג'ובזה. 16 חודשי התיישנות בחביות.. צבע אדום עמוק. אף מפולפל. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 242 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות ועשירות על בסיס בקר וכבש.

דבר המבקר: סנג'ובזה מורכב, מרוכז, מלא אופי, שכולו רכות ואנינות. יין איכותי, מהנה מאוד, מרשים באמת. לא שתלטני ולפיכך גם גסטרונומי לעילא. הנאה צרופה מאיכות בלתי משתמעת. יקר בהתחשב באיכות, אבל נחשב למותג יוקרתי מסוגו, ועל כאלו משלמים.

בשלוש מילים: יין ריקזולי במיטבו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully