וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חביתת נקניק במיקום סודי

11.6.2013 / 7:09

המונית של קובי רובין מגיעה השבוע לשכונת פלורנטין בדרום תל אביב. שם, במקום קטן ומבולגן, שנראה כאילו הזמן בו עצר מלכת, מתגלה בגט עם חביתת נקניק ב-18 שקל

טוסט חביתה נקניק במכולת אברהם. קובי רובין
טוסט חביתה נקניק במכולת אברהם/קובי רובין

יש אנשים, ואינני נמנה עימם, שחייבים לקבל את האוכל שלהם בסדר מסוים. הם מקפידים על כל פרט ופרט, מוכנים לשלם עשרת שקלים על כריך, רק כי הוא בנוי באופן כזה ולא אחר. אני מתכוון במיוחד לצעירים שלא אוהבים לשתות מים אחרי השעה 4 אחר הצהריים, גומעי שיכר למיניהם, אלה שחיים על חשבון ההורים בלי בושה.

אז אם כבר החלטתם להגיע לתל אביב ולחוש מעט את דופק החיים בעיר הגדולה, אחד מאזורי השתייה לשוכרה הוא רחוב ויטל בשכונת פלורנטין. יש ברחוב הזה כמה מסבאות, מלאות בצעירים חובבי שתייה. אבל לפני ששותים, כדי להכין את הקיבה לאלכוהול, חייבים לאכול משהו. אפשר, כמובן, ללכת לאחד המקומות המעוצבים, ולאכול משהו קטן מדי במחיר גבוה מדי. אבל עבור תושבי האזור הוותיקים יש רק אופציה אחת: המכולת של אברהם. היא נמצאת בדיוק מושלם, ממש באמצע אזור ההתבשמות, כבר 30 שנה באותה נקודה.

מכולת אברהם היא אחת הדוגמאות האחרונות שאני מכיר, למקום שנתקע בשנות ה-80 המוקדמות, על כל היופי, הפשטות ואי הסדר שבו. אם אתם רוצים לראות איך נראה זמן שעצר מלכת, כנסו שני צעדים לתוך המקום, ותבינו מה אני אומר. חוץ מהמוצרים, ששינו את שמם וצורתם, הכול נשאר אותו דבר. בליל של מדפים, אין סוף חפצים בכל מקום, ממש מרגיש כמו הפרק הראשון של רגע ודודלי.

כל המקום נראה כמו בעיית קשב וריכוז, ככה שבהתחלה חוטפים שוק קל. הדעת מוסחת בקלות מכל הבלגן במכולת, אבל בדיוק בשביל זה אני פה: למקד אתכם במטרה ולא להתבלבל. כנסו למכולת עם הכסף ביד, שטר של עשרים יספיק. קחו בגט מהקרטון בצד שמאל, יש לפעמים גם מחיטה מלאה, וגשו לאחד הילדים של אברהם. הושיטו לו את הבאגט ואז תגידו: "תעשה לי חביתה עם נקניק בבקשה". זה הכול. באותו רגע הלא ייאמן יקרה: אתם תשבעו בתל אביב בפחות מ-20 שקל. הבגט הנ"ל עלה לי 18 שקלים.

בצד שמאל, על המדף שבנו במיוחד בשבילו, יש מחבת. יש פה עוד כמה מדפים שהוסיפו לפי דרישה, לא כולם ישרים אפילו. כללי עיצוב מדויקים לא תמצאו פה. כך או כך, רצוי שתזיזו את עצמכם הצידה. לא כדאי להפריע לזרם הרעבים. מהר מאוד תגלו, שאינכם הרעבים היחידים באזור. כולם פוקדים את המכולת של אברהם, לא כברירת מחדל, אלא כי זו בעצם האופציה היחידה באזור. בערב, אגב, תגלו במכולת את כל עם ישראל: מפועלי בניין עד זקני הסביבה, דרך מעצבי העתיד של המדינה. כולם עוצרים לרגע על הדרך, כדי לשבוע ממשהו טעים.

זה גם המקום לקנות בירה או כוס של וודקה, ללא הפקעת המחירים הקבועה באזור. אל תתביישו, גם ככה אלה שמסביב לוקחים לכם את מה שאין לכם.

מכולת אברהם. רחוב ויטל 7 פינת קורדוברו, תל אביב. שעות פתיחה: א'-ה' 04:30-02:00, ו' 04:30-כניסת השבת. מוצ"ש עד 04:30 לפנות בוקר. לא כשר, אך המוצרים כשרים.

המונה טועם עסקית בפונדק משה
המונה טועם חומוס אבו מאהר
לכל הטורים של אוכל רחוב

טוסט חביתה נקניק במכולת אברהם. קובי רובין
מכולת אברהם/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully