וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין: יינות צרפתיים מעמק הלואר

19.6.2013 / 15:50

אבי אפרתי טועם קלאסיקה צרפתית: יינות סוביניון בלאן מצוינים, של הנרי בורז'ואה מעמק הלואר, בקשת מחירים מגוונת

טעימת השבוע מוקדשת ליינות הנרי בורז'ואה מעמק הלואר, צרפת. משפחת בורז'ואה מייצרת יינות בכפר שביניול (Chavignol) שבעמק הלואר כבר עשרה דורות. הכרמים שלה ממוקמים באזורים המיוחסים: סנסר (Sancerre) ופווי פומה (Pouilly Fume). בשנים האחרונות נוטעת המשפחה גם באחוזת המשפחה, במחוז מרלבורו שבניו זילנד.
כשמדברים על הלואר, על סנסר ופווי פומה, מדברים על סוביניון בלאן כמובן. זן שבמיטבו מספק חדות, דיוק, כוח ושפע אופי. בטעימה הנוכחית יש כמה וכמה יינות כאלו, בקשת מחירים מגוונת. יש גם נציגות, מוצלחת פחות לטעמי, לפועלם של בני בורז'ואה בניו זילנד. מצטער, לא מסוגל להעמיד סוביניון בלאן ניו זילנדי, מקצועי ככל שיהיה, לייד סנסר או פווי פומה טובים. אוהבי הזן ימצאו בסקירה הנוכחית לפחות 4 יינות, שעל כל אחד מהם שווה לשים יד. המאופקים מביניהם מוזמנים לשלוח לשתי שנות התיישנות נוספות את היינות. זה ישתלם. מאוד. לחיים!

לכל הביקורות יין של אבי אפרתי

הנרי בורז'ואה, פטי בורז'ואה, סוביניון בלאן 2011

Henri Bourgeois, Petit Bourgeois, Sauvignon Blanc 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מכרמים באזור סנסר ופווי פומה בעמק הלואר, מגפנים בוגרות (בנות 40). הענבים תססו ושהו על משקעיהם במיכלי נירוסטה. צבע זהוב-ירקרק. באף פרחים והדרים. גוף קל נוטה לבינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: לגימת אחר צהריים נינוחה ולא מחייבת. כריכים, פסטה וקערת פירות.

דבר המבקר: סוביניון בסיסי וחסר יומרות מעמק הלואר. חינני, שמח, קיצי ומפתיע למדי במורכבותו. זה לא מיץ קל ונעים לקיץ; זה בהחלט יין, שיוכל גם ללוות אוכל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בהחלט).

בחמש מילים: בורז'ואה, דגם הבסיס, זה כאן.

הנרי בורז'ואה, סנסר, גפנים צעירות 2010

Henri Bourgeois, Sancerre, Jeunes Vignes 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מאזור סנסר, עמק הלואר, מגפנים צעירות. היין תסס ושהה במיכלי בטון על משקעיו. צבע זהוב. אף פירותי עם קריצה טרופית. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, מנות עוף, פסטה ברוטבי חמאה.

דבר המבקר: סנסר בייבי. יש כאן אזכור לכל האיכויות של יין סנסר במיטבו, רק בקטן. אולי קצת קטן מדי. המיקוד, החדות, החיות; כל אלו נוכחים כאן במינונים מינוריים מעט. לא יין רע חלילה. אבל כזה שמעורר מיידית השוואה לא לגמרי הוגנת, אך מתבקשת, לאחיו הגדולים. גם במחיר הוספת 30 שקל לרכישה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: סנסר גפנים בוגרות, יותר עדיף.

קלו הנרי, פטי קלו, מרלבורו, סוביניון בלאן 2011

Clos Henri, Petit Clos, Marlborough, Sauvignon Blanc 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון מאחוזת בורז'ואה במרלבורו, ניו זילנד. היין תסס ושהה במיכלי נירוסטה למשך 5 חודשים. צבע זהוב-קש. אף ארומאטי מאוד, עם נוכחות דומיננטית לפירות טרופיים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: קלמרי צרוב במחבת עם מעט צ'ילי. דגים ועוף עם נגיעה פיקנטית.

דבר המבקר: יין שמספק טייק אוף דרמטי על היינות שתוארו עד כה, ושיתוארו בהמשך. הכי "עולם חדש" שסוביניון בלאן יכול להיות. קרי: מתפוצץ מרוב ארומות, עם נגיעה מתקתקה על אף היותו יבש. מניפולטיבי משהו, נגיש מאוד. יותר נוצות מאופי. לטעמי - המוצלח פחות בטעימה הזו, אבל חובבי הז'אנר יאהבו אותו מאוד.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: סוביניון בלאן "עולם חדש", לטוב ולרע.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הנרי בורז'ואה, פווי פומה "אן טראברטין" 2008

Henri Bourgeois, Pouiily Fume "En Travertin" 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מגפנים בנות 25-40 באזור פווי פומה בעמק הלואר. 5 חודשי מיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף הדרים ופירות אקזוטיים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 129 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף ודגים.

דבר המבקר: קלאסיקה מוצדקת. סוביניון בלאן פירותי, מחודד, מלא אופי, מענג. ככה צרפתים מביני עניין אוהבים את הסוביניון שלהם. המקבילה הלוארית (על בסיס סוביניון בלאן) של הקלאסיקות מבוססות השרדונה מבורגון – שאבלי ופווי פויסה. עונג.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. 130 שקלים הוא מחיר התקן הכמעט מוסכם של היבואנים בארץ ליינות כאלה).

בשלוש מילים: הנאה צרופה בלבן.

הנרי בורז'ואה, סנסר לה בארונ'ז 2011

Henri Bourgeois, Sancerre, Le Baronnes 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מגפנים בנות 30-40 שנה באזור סנסר, עמק הלואר. היין שהה 5 חודשים בחביות עץ אלון, על משקעיו. צבע זהוב-קש. באף אשכולית, לימון ופרי אקזוטי. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 129 שקלים.

הכי מתאים ל: מולים, אויסטרים, דגים ברוטב חמאה ויין, עוף צלוי, ברווז.

דבר המבקר: עולים ליגה. כאן כבר יש לנו סנסר אמיתי וראוי, על תכונותיו הידועות: חד, מדויק, מאוזן, מעט פטרולי. מצוין. עוד שנתיים בתנאים הנכונים ייקחו אותו הרחק קדימה, אבל גם עכשיו הוא מצוין בכל מובן.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: הלחם והחמאה של אוהבי סוביניון בלאן

הנרי בורז'ואה, סנסר, לה בורז'ואה 2009

Henri Bourgeois, Sancerre, La Bourgeois 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מגפנים בוגרות (בנות 50) מסנסר. חלק מהיין תסס והתיישן במיכלי נירוסטה, וחלקו האחר בחביות עץ אלון, על משקעיו, כ-8 חודשים. צבע זהוב עמוק. אף פירותי. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 200 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, בשרים לבנים מכל סוג, בשר עגל.

דבר המבקר: סוביניון בלאן בביטויו המיטבי. עשיר, עוצמתי, חד ומורכב. יין עוצמתי, מלא אופי, לא שתלטני, מענג בכל קנה מידה. אם תניחו לו להתיישן 3 שנים נוספות, יתקבל יין גדול.

בשלוש מילים: עמק הלואר במיטבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully