וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין: ורודים ולבנים ישראלים לקיץ

9.7.2013 / 15:59

אבי אפרתי לוגם יינות רוזה ויינות לבנים מתוני תמחור - של יקבי כרמל, יקב אמפורה ויקב גבעות – והוא מסמן את המתאימים מהם ללגימת קיץ

יין: ורודים ולבנים ישראלים לקיץ

השבוע בטעימה: 5 יינות מקומיים – 3 לבנים, ושני יינות רוזה מיקבי כרמל, יקב אמפורה ויקב גבעות. תמחור כל היינות נמוך עד בינוני (38 עד 89 שקלים). חלקם ייטיבו לשמש ללגימה יומיומית נטולת יומרות במשך הקיץ. לחיים!

כרמל, אזורית, רכס לבן, זכרון יעקב 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס סוביניון בלאן, פרנץ' קולומבארד, ויונייה וסמיון מזכרון יעקב. צבע זהוב. באף פרי (אפרסק ומלון). גוף בינוני. 11% כוהל בנפח.

כמה? 38 שקלים.

הכי מתאים ל: פסטות, כריכים.

דבר המבקר: פשוט, ענייני, קצר למדי, לא נורא מרשים, ואפילו לא מספק תמורה יוצאת דופן למחירו הצנוע, אבל עשוי ללא דופי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בתשע מילים: יין יומיום סביר, ואופציה לא רעה לשימוש בבישול.

כרמל, אזורית, סוביניון בלאן גליל עליון 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מהגליל העליון. היין תסס והתבגר במיכלי נירוסטה. צבע זהוב ירקרק. באף פרי טרופי ועשבוניות. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 45 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: סוביניון סימפטי, שלא עושה מעצמו עניין גדול, אבל מספק חדות, חומציות ודיוק נאים מאוד. אופציית יומיום קיצית טובה בהחלט.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: יין קיץ לא רע בכלל.

אמפורה, מדיטרניאן, בלאן דה נואר 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלאן דה נואר, לבן בן אדום בעברית, הוא בלנד ורדרד, אמצע הדרך בין לבן לרוזה, המבוסס על ענבים אדומים (קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק). במהלך הייצור מופרד התירוש מיידית מהקליפות, ועובר תסיסה ארוכה וקרה במיכלי נירוסטה, והשריה מינימאלית של הקליפות. צבע ורדרד. אף פירותי. גוף בינוני. 13.3% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, פירות.

דבר המבקר: מעקצץ, פירותי מאוד, עם נגיעת מתיקות קצת מופרזת לטעמי. יין שמחד מנסה לספק חדות ואופי, אבל מאידך מכביר במתיקות וסוכרייתי משהו. מאכזב.

תמורה לכסף: 1.5/5.

בשתי מילים: אפשר יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

גבעות, גופנה, רוזה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 98% ענבי מרלו ו-2% פטי ורדו מכרמי היקב. צבע ורוד כהה. אף פירותי שופע. גוף בינוני. 12.72% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופסטות.

דבר המבקר: רוזה יבש לא רע בכלל. מגובש, בנוי היטב, אלגנטי ולא חנפני. הבעיה היחידה, כמו בדרך כלל עם היינות של גבעות, היא המחיר. תמחור של 60-65 שקלים היה ממצב את היין הזה כרכישה מוצלחת בהחלט מסוגה. 85 שקלים הם קצת הרבה מדי בשבילו.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: היין טוב, המחיר פחות.

גבעות, גופנה, גוורצטרמינר 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% ענבי גוורצטרמינר מכרמי היקב. צבע זהוב קש. באף פירות אקזוטיים. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף ופסטות.

דבר המבקר: גוורצטרמינר יבש ופירותי, שעושה מאמצים ניכרים, ראויים להערכה, שלא ליפול לשבלונת ה"גוורצט.." המקומי, קרי: חנפנות אין קץ, שלא לומר סתמיות. חנפנות וסתמיות אין כאן, וטוב שכך. זה לא יין רע, ובכל זאת – גם משכנע הוא לא. לא מגובש דיו, לא לגמרי מאוזן, לא נורא גסטרונומי, וגם לא באמת כייפי. כבר קיבלנו מיקב גבעות יינות טובים ממנו.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: לא פסגת ה"גוורצט..." המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully