וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין: ישראלים חדשים המספקים המון נחת

21.8.2013 / 17:04

אבי אפרתי לוגם שישה יינות ישראליים חדשים, מיקבי כרמל, דלתון ופלם, ומייחל לכך, שכל סקירות היין המקומי ייראו כמו זו של השבוע

השבוע בלגימה: שישה יינות ישראליים חדשים, המספקים קורת רוח של ממש. שני החדשים של כרמל, מסדרת הכרם היחידני, עושים את זה. הריזלינג מכרם קאיומי הוא, שוב, כמעט ריזלינג אלזסי/גרמני אמיתי. יין הקברנה סוביניון, המופק לראשונה מכרם סומקה, משמח מאוד באיכויותיו, כמו גם במתינותו.

יקב דלתון ממשיך שלא לאכזב. שלושה יינות כרם יחידני חדשים שוחררו שם בימים האחרונים. שלושתם ראויים. המשמח מכולם הוא יין הסמיון מכרם אלקוש. הלוואי שיתחילו לייצר כאן סמיון בכמה שיותר יקבים. השיראז מכרם חושן פשוט מצוין, ומיטיב לבטא את איכויות הזן. גם יין הקברנה סוביניון מכרם מירון משכנע. אחרון חביב בלגימה הוא יין הסירה רזרב החדש של פלם. נחמד מאוד גם הוא. מי ייתן וכל סקירות היין המקומי היו יכולות להיראות כמו זו של השבוע. לחיים!

כרמל, סינגל ויניארד, ריזלינג, כרם קאיומי 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: היין הלבן היחיד בסדרת "סינגל ויניארד" של כרמל הוא לבן חצי יבש, על גבול היבש (OFF DRY), מענבי יוהנסבורג ריזלינג מכרם קאיומי. היין תסס והתבגר במיכלי נירוסטה. צבעו זהוב. באף פרחים ותפוח עץ ירוק. גוף בינוני, נוטה למלא. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ובשרים לבנים.

דבר המבקר: גם הפעם, כבשנה שעברה, ריזלינג קאיומי הוא אחלה יין. חד, מדויק, עם מידת החומציות הנכונה, הנגיעה הפטרולית המתבקשת, המתיקות המתונה, החבויה כמעט, והאופי הראוי.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בשבע מילים: הכי גרמניה/אלזס שריזלינג ישראלי יכול להיות.

כרמל, סינגל ויניארד, קברנה סוביניון, כרם סומקה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי הקברנה סוביניון ליין זה לקוחים מכרם סמוקה בצפון רמת הגולן (גובה 850 מטר). עד עתה שימשו הענבים מכרם זה לבלנדים בלבד. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום, נוטה לכהה. באף פרי אדום. גוף בינוני, נוטה למלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: כמה משמח שענבי הקברנה סוביניון של כרם סומקה החלו לשמש ליין זני. זה יין שמתאמץ לא ליישר קו עם תרבות הקברנה המקומית, במובניה המעיקים. לא יין שמתפקע מרוב עץ, שצורח וניל. יש בו מתינות, רכות ואיפוק. לגמתי ממנו, לצד אנטרקוט מעולה, באחת ממסעדות הבשרים היחידות הראויות שיש לנו, ונהניתי מאוד. יין טוב מאוד. יופי של תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב-13 מילים: אם כך ייראו רוב יינות הקברנה סוביניון כאן, יהיה לא כל כך רע.

דלתון, סינגל ויניארד, סמיון, כרם אלקוש 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סמיון מכרם אלקוש בגליל העליון. הכרם ניטע ב-2009, בגובה 650 מטר. זהו הבציר הראשון ממנו. היין תסס, ולאחר מכן התיישן 4.5 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנות שנתיים. צבע זהוב. אף המשלב פירותיות עם מידת הסירחון הקל, האהוב כל כך, מאמצעי הזיהוי הידועים ללבנים איכותיים עם אופי. גוף בינוני נוטה למלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, עוף ועגל.

דבר המבקר: איזה כיף. מתחילים לעשות כאן סמיון. אחד הזנים היותר מתאימים ללגימה בארצנו מוכת החום, ולאוכל שאנחנו רגילים לאכול. הסמיון הזה שמח ועולץ דיו מחד; מורכב ובעל מספיק אופי מאידך. הוא לא מעיף את הפירותיות לפנים, ועוד קצת לסיום, שלא נשכח שאנחנו חיים ב"עולם החדש", כמו מרבית הלבנים המקומיים. יש בו את המתינות המתבקשת, המלווה בחמיצות טובה. לפרקים נדמה שיש אפילו מידה של מליחות, שאבלי סטייל. התחלנו ללגום ממנו בארוחה בשניים בצהרי היום. לא הפסקנו עד שהבקבוק נגמר. הוכחה ברורה לכך שמדובר ביופי של יין. חודש-חודשיים נוספים בבקבוק, והוא יירגע קצת ויהיה טוב אפילו יותר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: ברוך הבא סמיון! מקווים שאתה כאן כדי להישאר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

דלתון, סינגל ויניארד, שיראז, כרם חושן 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שיראז מכרם חושן, במדרון המזרחי של הר מירון, שניטע בשנת 2000, בגובה 770 מטר. 13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנות שנתיים. צבע אדום עמוק. אף מתובל, שופע פרי אדום. גוף בינוני, נוטה למלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 149 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה. תבשילי טלה וכבש. כל ארוחה מורכבת על בסיס בשרים.

דבר המבקר: יותר סירה מאופק של עמק הרון, משיראז אוסטרלי הדוניסטי. עוד יין טוב במיוחד, שכולו ייחוד, מאחד הכרמים היחידניים המושקעים של דלתון. ההשקעה שלהם בכרמים בגידול עצמי מדברת ביג טיים באיכויות היין. יין שיש בו כל מה שהיית מצפה מסירה ישראלי טוב, כולל הרכות המתבקשת, ויותר.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

ב-11 מילים: עוד חודשיים, כשיתחיל להתקרר, אפשר וכדאי יהיה לשלוף את היין הזה.

דלתון, סינגל ויניארד, קברנה סוביניון, כרם מירון 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קברנה סוביניון מכרם מירון, שניטע בשנת 2000 בגובה 715 מטר. 17 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנות שנתיים. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני, נוטה למלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 149 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: מגובש, אלגנטי ומדויק. נמנע מריבתיות. מורכב דיו. יין טוב בהחלט, שייטיב ללוות סטייקים.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בארבע מילים: מהטובים בקטגוריית הזן והמחיר.

פלם, סירה רזרב 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 89% סירה מכרם דישון וכרם בן זמרה בגליל העליון, ו-11% ענבי מורבדרה מכרם מטע בהרי יהודה וכרם דישון. כל יין התיישן בנפרד 13 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, 30% מהן חדשות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, פרחים ותבלינים. גוף בינוני, נוטה למלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה על בסיס כבש ובקר.

דבר המבקר: סירה נחמד מאוד. מתובל, עוקצני, מגובש, מורכב דיו, אלגנטי. לא יין שאוצר בתוכו סוד, שמחפשים אחריו בלגימה ועוד לגימה; אבל כזה שמספק בהחלט חוויית לגימה נעימה ומהנה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשתי מילים: סירה סימפטי.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully