וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: צ'ולנט במסעדת מוכן ומזומן

10.9.2013 / 8:13

דווקא בשיא החום חושק נהג המונית קובי רובין בצ'ולנט לוהט בבני ברק. נשמע כמו מתכון בטוח להתאבדות, אבל חכו עד שתשמעו כמה הוא שילם על זה

אם חשבתם שתל אביב היא עיר עם יוקר מחיה מזעזע, נסו לדמיין את מחירי הדירות בבני ברק. הייתם מאמינים שיש בעיר הזאת תלמידי חכמים, ששוכרים מיטה בחדר בתשלום חודשי? בתור נהג מונית ותיק אני יודע, שיש זמנים מסוימים במהלך השנה, שאין סיבה להיכנס לתוך הצפיפות הגדולה של בני ברק. במיוחד לפני חגים ומועדים - העיר הופכת למגרש חנייה בתנועה. כולם על הכביש.

אבל לפעמים, במיוחד בתקופת החגים, אני נשבר, והגוף, יחד עם המונית, מושך לכיוון מסעדת מוכן ומזומן. המסעדה הזאת קיימת באותה מתכונת יותר מ-30 שנה, ועוסקת במלאכה המבורכת של האכלת הציבור. יותר נכון לומר האבסה משומנת היטב - בחיים לא ראיתי כל כך הרבה שמן באוכל.

המקום עצמו לא מעוצב ולא יפה במיוחד. זו מסעדת תלמידי חכמים. מכאן אתם גם מבינים, שלא בא בחשבון לצלם את המקום מבפנים, אלא אם אתם חושקים בריצת ספרינט, כשאנשים לבושי שחורים רודפים אחריכם. אני לא בקטע של ריצה, ככה שגם את תמונת האוכל צילמתי מחוץ למקום, בשל מבטי ה"מי אתה בכלל?" ששלחו בי, כולל מבטי שנאה-שטנה. שימו לב לכתמי הצ'ולנט על היד: ככה נראה פחד.

צ'ולנט בני ברק המונה טועם. קובי רובין
ככה נראה פחד/קובי רובין

המוכרים מאחורי הדלפק, שמסדרים לכם את המנות (ובתל אביבית: מצלחתים), לא מתנחמדים, אלא לחברים שלהם לעדה. כל גורם אחר, כזה שאין לו כיפה על הראש, או כיפה לא מספיק גדולה על הראש, יזכה לאותם מבטי "מה אתה עושה פה בכלל". פה אני מציע לשתוק ולבלוע את הגלולה בדממה. כי אחרי כל הקשיים שבדרך, מובטחת לכם חוויה מהנה, עד כדי צרבת קלה, ששווה כל שיעול וכוס מים יום אחרי.

המסעדה מציעה את כל שלל מאכלי מזרח אירופה הידועים: כבד קצוץ, רגל קרושה, גפילטע פיש, סלטי חצילים, דגים מומלחים כמעט מכל הסוגים - המבחר גדול. שימו לב לאוכל המוכן שהמקום מציע. פה בדיוק תראו המון אוכל שצף באגמי שמן. אל תתפתו לאכול את המנות הצפות האלו. מניסיון, זה מתכון לסבל. השניצל נראה כאילו עבר טיגון בשמן עמוק, ואז הושאר במחבת. אני אף פעם לא לוקח הביתה.

אז למה אני בא בעצם? כדי לאכול משהו חם עד כדי כוויה. כן, גם בקיץ. הצ'ולנט של המקום ידוע בכל רחבי העיר כאופציה הכי זולה שיש. וכיוון שכך, דומה שכל העיר עוברת בתוך החלל הזעיר של מסעדת מוכן ומזומן: מפגשי חברים ותלמידים, חבורות שלמות של צעירים, כולם לוקחים מנה עם תוספות, ועולים לקומה העליונה, לדבר על ענייני דיומא.

את הצ'ולנט מקבלים בקערת קלקר עגולה, ולפי גודל הקערה, נקבע המחיר. המוכרים ממלאים את הקערות עד למעלה, בלי קמצנות. קודם עורמים צ'ולנט רותח (שימו לב, המנה מבושלת עם גרונות עוף, כך שתמיד קיים סיכון מה להיחנק מאיזו עצם סוררת. לכן צריך לאכול לאט. חוץ מזה, המנה טעימה, אז חבל לקצר את ההנאה). על הצ'ולנט ישימו לכם אורז אחד-אחד (זה בסך הכול אורז עם המון שמן. לא סתם הוא בא אחד אחד). המחיר של הקונסטרוקציה הזאת, לקערה שאני שבע ממנה, הוא, שימו לב: 12 שקל. אל תיקחו קערה יותר גדולה. חבל על הכסף. זו מנה ענקית. עם החמין אני תמיד מזמין גם סוג של קישקע ספוג בשמן (5 שקלים). אפשר להזמין גם חתיכה קטנה של קיגעל לוקשן ב-3 שקלים, שזה, מבחינתי, סוג של קינוח. אחרי כל האוכל הזה תחושת כבדות פוקדת אותי. לא במקרה הלקוחות הקבועים כאן לא ממש קטנים.

מוכן ומזומן. חזון איש 17, בני ברק. 03-6188526. שעות פתיחה: א'-ד' 12:00-22:00, ה' 12:00-01:00, ו' 10:00-15:30. כשר בהשגחת הרב לנדא.

צ'ולנט בני ברק המונה טועם. קובי רובין
"חוויה מהנה, עד כדי צרבת קלה, ששווה כל שיעול וכוס מים יום אחרי"/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully