וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: עגלקטיקוס סביח ביהוד

24.9.2013 / 7:58

עשרות פעמים חלפה המונית של קובי רובין על פני העגלה הקטנה והצנועה הזאת, עד שהואיל לשים אליה לב. עכשיו הוא לא מבין איך פספס את הסביח המושלם שמוכרים בה

אחת המטרות העיקריות שלי היא לגרום לכל קורא, קבוע או מזדמן, לעצור ולשבוע. חוויות אכילה אתם מוזמנים לחפש במדורי אוכל גורמה. אני לא גורמה. גורמה תמיד נשמעת לי מילה לא טעימה.

רוב אוכלוסיית המדינה לא גרה במרכז. רוב האנשים שאני מכיר אוכלים הרבה בחוץ. אני אוכל בחוץ כל יום. מבחינתי, האופציות אין סופיות. את העגלקטיקוס גיליתי, כרגיל, במקרה. בוטקה על גלגלים, עשרות פעמים חלפתי על פניו מבלי לשים לב לתור הקבוע שמשתרך שם.

לפני הרבה שנים, עוד לפני שהקימו את כביש 461, הדרך היחידה לנסוע בין צומת בני עטרות לצומת נווה מונוסון, היתה דרך יהוד. בשבתות של אותם ימים, רחוב העצמאות נראה כמו קניון דרכים, עם עסקים פתוחים לרוב. היו ממש פקקי תנועה על הציר הזה. היום רחוב העצמאות עדיין סואן, אבל לא כמו פעם. זה רחוב של עסקים קטנים וגדולים, ממפעלים ועד לעסקי תעשיות על, כולם יורדים בצהריים לאכול. העגלקטיקוס סביח יושב כבר 8 שנים באזור פחות ממותג של הרחוב. זאת האופציה הכי זולה ומעולה שאפשר לדמיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
16 שקלים למנה של סביח מושלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הבוטקה הזה פתח שבתאי, האבא, שהחליט לעזור לילדים - מוטי הגדול ובני הקטן. שבתאי אמנם עדיין מלווה את העסק, אבל מוטי כבר לקח לידיו את המושכות. כל היום עומד על הרגליים, פס ייצור אנושי של סביח מעולה. אם יש לכם בקשות יוצאות דופן, הקפידו למשוך את תשומת ליבו. אם לא תספיקו - תקבלו מנה כמו כולם. לא שזה רע - הדרך שבה מוטי מכין את המנה היא הנכונה ביותר, והמנה לא תתפרק לכם ביד. אני מציע לכם לשבת בשקט ולאכול בריכוז, כי בכל זאת, עדיין לא המציאו טחינה בלתי נזילה, ואם לא תתרכזו, יש סיכוי שתזדקקו לחולצה להחלפה.

בכל פעם שאני מגיע לנקודה של מוטי אני נדהם מהפשטות של המקום. מדובר בעגלה ממש קטנה, גבוהה יחסית, שרצועת צלון נקשרת ממנה לאיזה עץ. חצי שולחן עם כסאות ושרפרפים, וזהו. זה המקור להמצאות חדשות כמו אוטואוכל, שזה אותו דבר, רק עם הרבה כאילו, ליד ובערך.

מוטי פורס חצילים לפרוסות עבות, בדיוק כמו שצריך, מסדר את הפרוסות כמו חיילים, מרתיח את השמן, מניח בתוכו את הפרוסות לטיגון קצר ומדויק, ואת כל זה הוא מבצע בזמן שהוא משרת את הלקוחות, שעומדים בשקט. על הדרך הוא גם חותך רצועות בצל לסלט, ולעוד מיני סלטים בסיסיים. מדי דקה הוא מציץ על החצילים כדי לראות שהם לא נשרפים, אבל אל דאגה: הוא יודע בדיוק מתי להוציא אותם. בתום ההמתנה לתורכם אורכת הרכבת המנה שלכם שניות בודדות בלבד. עצה שלי: קח את המנה מיד הצידה, כי יש אנשים אחריך. אל תפריע. 16 שקלים למנה של סביח מושלם.

עגלקטיקוס של סביח. רחוב העצמאות 58, יהוד. טל' 054-5580260. שעות פתיחה: א'-ה' 06:30-16:00, ו' 06:30-14:00. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פס ייצור אנושי של סביח מעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סביח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully