וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת המסיק: איך מכינים שמן זית?

עונת המסיק כבר החלה, הזדמנות לצאת לביקור בבית בד, לקנות שמן זית כתית מעולה לכל השנה, ועל הדרך לקבל כמה טיפים לגבי איחסון נכון של שמן טרי

צילום: עידו שחם בימוי: בת גולן עריכה: אמיר קוטיגרו

עונת המסיק שהחלה רשמית מהווה הזדמנות נהדרת לצאת ולרכוש שמן זית טרי, על פי טעמכם האישי, ממגדלים ברחבי הארץ. כדי לחזות בקטיף הזיתים ביקרנו הבית הבד האקולוגי ריש לקיש שבמושב ציפורי, אשר מייצר שמן זית כתית מעולה מזנים כמו סורי- רומי, קורנייקי, מנזנילו, ברנע ועוד.

משפחת נוי מאיר מתגוררת בציפורי כבר 33 שנים ומפעילה מזה 10 שנים את בית הבד שנבנה מקש ובוץ. בתהליך ייצור שמן הזית של ריש לקיש לוקחים חלק כל בני המשפחה: האם והאב, רחל ומיכה נוי מאיר וילדיהם, שמגיעים בכל שנה למסוק את הזיתים מעצי הזית העתיקים ששוכנים באזור הישוב וכן ממטעים צעירים יותר באזור.

איך שומרים על שמן הזית?
על פי איילה נוי מאיר, על מנת לבחור שמן זית טוב, יש קודם כל לחפש על הבקבוק תו איכות בצורת טיפה ירוקה. תו זה מבטיח לצרכן שמדובר בשמן זית כתית מעולה אמיתי, שנבדק ועומד בתקנים מחמירים.

אך גם לאחר שרוכשים שמן זית טוב, יש לאחסן אותו בצורה הנכונה על מנת לא להרוס אותו. את השמן יש לשמור הרחק מכל גורם אור, בבקבוק זכוכית כהה או בפח (ולא בפלסטיק, משום שיתחמצן במהרה). את המכל שבו מאוחסן שמן הזית יש לפתוח כמה שפחות (חמצן מזיק לשמן). לכן, רצוי לשמור את השמן במיכל קטן ולמלא אותו בכל פעם ולפתוח מה שפחות את המיכל שבו הכמות הגדולה של השמן. כמו כן, את כל כלי האחסון של שמן הזית יש לשמור בארון מקורר יחסית, הרחק מחום או אור שמש ולבדוק לפני רכישת השמן כי התאריך המצויין על האריזה הוא לפחות תשעה חודשים קדימה ממועד הקנייה.


איך כובשים זיתים בבית?
איך קונים שמן זית?
כללי יסוד להכנת שמן זית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully