וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע זית: המלצות על בתי בד

10.11.2013 / 12:14

אין זמן מתאים יותר משיא עונת המסיק כדי לצאת לבתי הבד ברחבי הארץ ולקנות שמן זית טרי, ריחני ואיכותי שיישמש אתכם במהלך כל השנה

כל בשלן מתחיל יודע - אם אין לכם שמן זית, אין סיבה להכנס למטבח. המודעות לחשיבות של שמן הזית וטיבו בבישול הביתי וכמובן במסעדות, הולכת ועולה. שיא עונת המסיק שחלה החודש היא הזמן האידיאלי ביותר בשנה להצטייד בשמן זית טרי וירקרק מבתי בד שונים ומיוחדים ברחבי ישראל. קבלו המלצות לכמה בתי בד ויצרני בוטיק שמפיקים שמני זית כתית מעולה, ששווה לכם להכיר ולהכניס למטבח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זית מזן ברנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמן ארץ גשור

שמן הזית של ארץ גשור מיוצר בבית הבד המודרני שבקיבוץ גשור- בדרום רמת הגולן. במקום מייצרים שמנים ממבחר זנים כדוגמת קורנייקי, לצ'ינו, פישולין, ברנע ושמן הבית שמורכב מתערובת של ארבקינה, ברנע ופישולין. שמן הזית של ארץ גשור נמכר במרכז המבקרים של בית הבד, במבחר חנויות ברחבי הארץ וכן בהזמנות טלפוניות ובמשלוחים לבית הלקוח (מינימום של 15 ליטר שמן להזמנה, מרחובות ועד נהריה).

מה המחירים? 2 ליטר שמן זית- 99 שקלים; 5 ליטר- 230 שקלים; 18 ליטר 630 שקלים.

מה מיוחד פה? ארץ גשור הם בין היחידים שמשווקים, מגדלים ומייצרים את שמן הזית בעצמם. מסיק הזיתים במקום מתבצע בשיטה חדשנית שדומה לבציר ענבים במהלכה הזיתים נמסקים עם בצרת ואינם נופלים לרצפה או נפגמים. בנוסף, בעת גידול עצי הזית לא משתמשים בחומרי ריסוס במטע.

שמן זית ארץ גשור. קיבוץ גשור רמת הגולן, 12942. 046764097; 0524573907
לפרטים נוספים

שמן זית אליעד. באדיבות שמן זית אליעד, באדיבות המצולמים
יוצרים שמן כתית מעולה/באדיבות המצולמים, באדיבות שמן זית אליעד

שמן זית אליעד

שמני הזית של אליעד נמסקים מ-5 זנים של עצים (במטעים יש כ-125 אלף עצי זית) וכך ניתן למצוא תחת המותג שמן מזן קורנייקי, פישולין, קורטינה, אסקל וארבקינה. שמן הבית של אליעד מורכב מתערובת ייחודית של השמנים הזניים שהוזכרו קודם, כשנמכרים ברשתות השיווק 4 סוגי שמן כתית מעולה. את השמנים ניתן להשיג ברשתות השיווק וכן בבית הבד שנמצא באזור התעשייה בני יהודה בדרום רמת הגולן (בית הבד טרם נפתח לביקורים).

מה המחירים? בקבוק של 750 מילילטר- 42 שקלים; פח שמן זית של 2 ליטרים - 80 שקלים

מה מיוחד פה? שמן זית עטור שבחים זה זכה בתחרויות שונות בארץ ובחו"ל כמו למשל שמן הזית הישראלי המסחרי הטוב ביותר בתחרות טרה אוליבו וכן נבחר שמן אליעד על ידי ארגון בתי בד עולמיים כאחד מ-25 בתי הבד הטובים בעולם.

שמן זית אליעד. 03-9413433. office@eliad-oliveoil.com
לפרטים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמן זית בדגניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית בד שמן המאה

בית הבד במושב דגניה א', מייצר שמן זית מעצי זיתים שגדלים באזור סובב כנרת. במקום מייצרים שמן זית זני כדוגמת פישולין, פיקואל, קורטינה, סורי וברנע. במהלך תקופת המסיק ניתן לצפות במקום בתהליך הפקת השמן וכן להשתתף בסדנאות טעימות של סוגי שמן שונים.

מה המחירים? את שמן הזית ניתן לרכוש בחנות שפתוחה לצדו של בית הבד בצורת בקבוק או פחי שמן בגדלים של 750 מיליליטר- 40 שקלים, ליטר- 47 שקלים, 2 ליטר- 90 שקלים, 5 ליטר- 200 שקלים או 18 ליטר- 600 שקלים.

מה מיוחד פה? בית הבד הוקם בחצר המשק של דגניה א' במלוא 100 שנים להיווסדות הקבוצה שבעמק הירדן ומכאן גם קיבל את שמו. בסמוך לבית הבד פועלת חנות ומרכז מבקרים שם ניתן לרכוש את השמן וכן מוצרים נוספים כמו שקדים, תמרים, זיתים ודבש - כולם מתוצרת עצמית של המקום.

בית בד שמן המאה. דגניה א'. 04-6608641. החנות- 04-6608641

לפרטים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמן זית בית חי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמן זית בית חי

שמן הזית של ראסם אמארה מכפר כנא עשוי מזיתים סורים שגדלים באזור הכפר בלבד. את הזיתים כובשים בכבישה קרה ויוצרים מהם שמן זית סורי בלאדי. שמן הזית נמכר במשתלת בית חי, בצומת גולני (כביש 77) וכן ניתן להזמינו בטלפון.

מה המחירים? 750 מיליליטר-45 שקלים; 1 ליטר- 50 שקלים; 2 ליטרים-100 שקלים ו-5 ליטר 250 שקלים.

מה מיוחד פה? שמן הזית מופק מ-150 דונם עצי זית סורי בלדי, שגדלים ללא השקייה או ריסוס. איכות השמן שנוצרת היא גבוהה מאוד, בחמיצות נמוכה במיוחד, כשבחודש מאי השנה קיבל השמן הכרה באיכותו הגבוהה ממשרד החקלאות.

שמן זית בית חי. 050-5271260 ; 04-6419271

בית בד חאדר דראוושה

בית הבד הזה שבכפר אכסל מרכז את ייצור שמן הזית באזור עמק יזרעאל. ניתן להתקשר ולהזמין מהמקום שמן זית בכל עת, כאשר יש להגיע אל בית הבד ולקחת אותו משם (אין משלוחים מבית הבד). במקום מייצרים שמן זית סורי ונבאלי.

מה המחירים? 550 שקלים ל-16 ליטרים של שמן זית

מה מיוחד פה? בבית הבד בכפר אכסל מייצרים מספר מועט של סוגי שמן זית מצוינים, רק מהעצים שגדלים בסביבות הכפר. כאן לא משחקים משחקים ומוכרים רק בכמות אחת (גדולה למדי) של 16 ליטר.

בית בד חאדר דראוושה. 04-6565512

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסקים בחוות מקורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמן זית מקורה

שמן הזית שמייצרת משפחת רילוב החקלאית בחוות מקורה שבכרם מהר"ל הוא אורגני לחלוטין. השמן נוצר משמונה זני זיתים שגדלים באזור החווה ביניהם למשל- זית סורי ונבאלי, לצינו וקורטינה. במקום פועל בית בד אורגאני לכבישה קרה. את שמן הזית של מקורה ניתן לרכוש בחנות הסמוכה לבית הבד כמו גם בחנויות טבע ורשתות אורגאניות רבות בצפון, במרכז ובדרום הארץ.

מה המחירים? בין המוצרים שניתן לרכוש בחנות המקום- שמן זית אורגאני מזן סורי או קלמטה (188 שקלים ל-4 ליטר; 98 שקלים ל-2 ליטר; 45 שקלים ל-750 מיליליטר). כמו כן ניתן לרכוש במקום זיתים סורים דפוקים וזיתי קלמטה

מה מיוחד פה? חוות מקורה היא בין החוות האורגאניות הראשונות בארץ. במקום ישנו בית בד מודרני שמייצר שמן עתיר נוגדי חמצון שנעשה 3-4 פעמים בשבוע. בסמוך לחנות בה ניתן לרכוש שמן ישנו בוסתן אקולוגי שהוקם לזכרו של תום פרקש ובו ענבים וזיתים.

שמן זית מקורה. 049840580 ; 0544330608
לפרטים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמן זית טנא ירוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמן זית טנא ירוק

השמן הנמכר של טנא ירוק מיוצר ממספר זנים כמו פישולין, פקואל, לצינו, קורטינה, קורניקי, סורי, ברנע ושמן הבית שהוא בלנד של זנים חריפים כמו סורי, פיקואל וברנע שיוצרים תערובת מתאימה לחיך המקומי. את שמן הזית של טנא ירוק ניתן לרכוש במספר חוות ברחבי הארץ או באינטרנט (מתבצעים משלוחים אחת לשבועיים לירושלים ולמרכז הארץ ואחת לחודש לאזור חיפה והגליל). כמו כן אפשר גם להגיע למשק שעורך סיורים מודרכים ולרכוש את השמן במקום.

מה המחירים? בקבוק בלנד של טנא ירוק- 750 מיליליטר – 45 שקלים; את השמן הזני ניתן לרכוש בנפחים של 500 מיליליטר- במחיר 35 שקלים; 750 מיליליטר- 50 שקלים; פח של 2 ליטר- 95 שקלים; פח של 4 ליטר- 180 שקלים.

מה מיוחד פה? שמן הזית שמיוצר בישוב רותם, בבקעה, נעשה על ידי משפחת עמוסי במסירות ותוך התחשבות מוחלטת בסביבה. השמן שנוצר הוא אורגאני ואם כבר מגיעים למקום כדאי להתוודע גם לדבש המשובח שמופק בו.

טנא ירוק. 050-7411833 ; shira70@bezeqint.net
לפרטים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמן של אסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השמן של אסי

השמן של אסי או בשמו המקצועי- שמן פנקס ממשק מטעים מיוצר על ידי משפחת פנקס, לה שייך המשק והיא עוסקת בחקלאות בארץ כבר מעל 100 שנים. המשפחה הקימה בית בד איטלקי מודרני בו היא מייצרת שמן זית איכותי מעצי הזית שנטעו אבות המשפחה באזור. במקום מגדלים זנים כמו סורי, קורנייקי, פיקואל לצ'ינו ברנע פישולין ועוד ומוכרים רק שמן זית זני בבית הבד במקום או בהזמנה עד בית הלקוח.

מה המחירים? בקבוק של ליטר שמן זית עולה 50 שקלים; פח של 5 ליטרים עולה 200 שקלים; פח של 18 ליטרים עולה 600 שקלים.

מה מיוחד פה? בית הבד של משק פנקס מתחשב בסביבה ונמצא בכרמי יוסף. לעסק שמן הזית של המשפחה שותפים כיום שלושה אחים שמגיעים כל אחד מתחום עבודה אחר- האחד דוקטור לפיזיקה ממכון וויצמן, השני בחיל האוויר והשלישי- אסי, שהיה הייטקיסט ושב לפני שנים לעולם החקלאות.

השמן של אסי. 054-5422257; 08-9286074

לפרטים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמן של מסיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסיק

הסדרה הזנית של מסיק כוללת שמנים מזנים כמו לצ'ינו, פיקואל, קורנייקי, סורי, אסקל וקורטינה. מלבד זאת מציעים במסיק גם את שמן הבית שעשוי מתערובת אורגנית של זיתים זניים שההרכב שלה משתנה בין מסיק למסיק. את השמן ניתן לרכוש במרכז המבקרים ובנקודות מכירה במעדניות וחנויות טבע.

מה המחירים? בקבוק של 500 מיליליטר עולה 38 שקלים; בקבוק שמן זית של 750 מיליליטר עולה 49 שקלים; פח שמן של 2 ליטרים עולה 100 שקלים; פח שמן של 5 ליטרים עולה 210 שקלים.

מה מיוחד פה? שמן זית זה מופק בקיבוץ מגל ומיוצר ממטעי זיתים באזור עמק חפר. במקום ישנו מרכז מבקרים פורה ובנוסף ניתן להזמין את השמן במשלוח מהאתר, במחיר הזמנה של מעל 225 שקלים.

מסיק. קיבוץ מגל. 04-6287944. Masikmagal1@gmail.
לפרטים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמן עזוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמן עזוז

מטע עצי הזית של דורון עקיבא ניטע בשנת 1999. מאז מייצרים במקום שמן מזנים כמו סורי, ברנע ופיקואל, וניתן להזמינו במשלוח הביתה (אחת לעשרה ימים מחלקים את השמן). טווח המשלוחים של שמן עזוז הוא בין זיכרון יעקב לשדה בוקר, כאשר במשלוח של עד 200 שקלים ישנה תוספת של 25 שקלים כדמי משלוח. את שמן עזוז ניתן להשיג גם במרכז המבקרים במקום וכן בנמל תל אביב.

מה המחירים? השמנים נמכרים ב-5 סוגי אריזות. בקבוק שמן של 250 מיליליטר - 18 שקלים; 500 מיליליטר - 36 שקלים; 750 מיליליטר - 49 שקלים; 2 ליטר - 100 שקלים; 5 ליטר - 250 שקלים. בנוסף, ללקוחות קבועים יש הנחה על פח שמן של 5 ליטרים, במחיר 230 שקלים.

מה מיוחד פה? העצים הגדלים באופן אורגני במטע מושקים ממי באר משה הקדומה שנמצאת באזור. המבקרים יכולים להגיע אל כרם הזיתים ונחל עזוז (בתיאום מראש) וליהנות מטיול משולב בלמידה על ענף הזית.

שמן עזוז. 050-4495717. info@ezuz-olive-oil.co.il
לפרטים נוספים

ברבנגב: שמן זית נגבא

שמן זית בוטיק זה מיוצר בקיבוץ רביבים, גדל בשיטות מסורתיות ומופק בשיטות איטלקיות מודרניות בבית בד חדשני. בנגבא מייצרים שמן מזני כמו ברנע, פיקואל, סורי, קורטינה, ארבקינה ומנזנילו. השמן נמכר רק בחנות המפעל בסמוך לבית הבד בצומת מסמיה, כאשר ניתן להתקשר ולהזמין מראש את הכמויות והסוגים שרוצים.

מה המחירים? בקבוק 750 מיליליטר – 28 שקלים; פח של 2 ליטר- 70 שקלים; פח 5 ליטר- 165 שקלים; פח 18 ליטר- 505 שקלים.

מה מיוחד פה? מטעי הזיתים מהם מייצרים את שמן נגבא קיימים מזה 20 שנה והם מושקים במים מליחים. השמן של נגבא עתיר פרסים ונמכר במחירים משתלמים במיוחד.

שמן נגבא. קיבוץ רביבים, ד.נ. חלוצה 85515. 08-6562536
לפרטים נוספים

טיפים לשמירה על שמן הזית
איך תדעו שלא עובדים עליכם בקניית שמן זית?
איך כובשים זיתים בבית?

  • עוד באותו נושא:
  • שמן זית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully