וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה בגרמנית: ספר בישול חדש לתום פרנץ

זוכה מאסטר שף תום פרנץ מוציא לאור ספר בישול חדש בגרמניה שמעניק לגרמנים הצצה מעמיקה לנבכי המטבח הישראלי

זוכה תכנית הריאליטי מאסטר שף 3, תום פרנץ, מוציא בימים אלה לאור ספר בישול חדש בשם So Shmecket Israel (זהו טעמה של ישראל). הספר רואה אור בשוויץ, גרמניה ואוסטריה ומכיל למעלה מ-60 מתכונים, כשלצדם סיפורו האישי של פרנץ וכן הסברים על המטבח הישראלי ותרבות האוכל המקומית.

הפקת הספר בוצעה בישראל (על הצילומים אמון דן פרץ ועל הסטיילינג עמית פרבר), עבור הוצאת AT Verlag השוויצרית אשר מתמחה בספרי לייף סטייל ובעיקר בישול ואחראית על הוצאה לאור בגרמנית של ספרי הבישול של דונה היי (Donna Hay) , דניאל האם (Daniel Humm) ועוד. ההוצאה נתקלה בכתבה על הבשלן בעיתונות הגרמנית וכך נולד הספר העוסק בקולינריה הישראלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת ספר הבישול החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספר נועד על פי פרנץ, לאפשר לקהל בגרמניה, ארץ מולדתו, מבט מודרני על המטבח הישראלי וכן על נושאים שמעסיקים את פרנץ עצמו כמו הכשרות, החגים המקומיים וחומרי הגלם בארץ. הלהט להוציא את הספר נבע על פיו כתוצאה מתחושת שליחות כלפי התרבות היהודית שנכחדה בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה וכן לאור הרצון הנוכחי של הציבור הגרמני להכיר את ישראל.

"בעקבות הזכייה במאסטר שף התפרסמתי בגרמניה", מספר פרנץ, "לכן הייתה לי האפשרות להעלות את המודעות למטבח הישראלי שם, שזה דבר שמלכתחילה מעורר שם הד ועניין. לדעתי יש בגרמניה המון פתיחות כלפי ישראל, בגלל העבר ההיסטורי הקושר בין שני העמים. הציבור בגרמניה מאוד צמא לשמוע על ישראל".

כפי שפרנץ ציין, מאז שזכה בתכנית הוא הפך לדמות מוכרת מאוד בגרמניה, עקב סיפורו האישי (הוא עלה ארצה לפני 8 שנים מקלן שבגרמניה אחרי שהתאהב בארץ, התנדב בשירות לאומי ולאחר מכן אף התגייר). החשיפה והסיקור התקשורתי בחו"ל מתגברים כעת עוד יותר, עם פרסום הספר שהמהדורה הראשונה ממנו כבר נמכרה בגרמניה וכעת שוקדים על הפקת מהדורה נוספת.

בספר מציג פרנץ את המטבח הישראלי והטעמים שלו מהזווית האישית שלו, תוך התמקדות בטעמים שיתאימו לחיך הגרמני וכן בטכניקות בישול אירופאיות. "הבשלנים שם מתלהבים מחומרי הגלם שמופיעים בו שאת חלקם הם לא מכירים או לא מודעים לדרך העבודה איתם", הוא מספר, "למשל, לשרוף חציל על האש זו לא דרך הכנה מקובלת להכנת חציל בגרמניה".

"עשיתי למנות הישראליות התאמה כי הגרמנים למשל פחות נהנים מחריפות", הוא מסביר, "בספר יש גם מתכונים גרמניים שעברו התאמות מבחינת חומרי גלם עם טוויסט ישראלי כמו שימוש בפירות יבשים, סילאן או טחינה. המתכונים כוללים גם הרבה דברים שאכלתי או הכרתי כאן. לא הייתה לי סבתא לשאול אותה איך להכין אז שיחזרתי בבית לפי הטעם שלי או לפי איך שנראה לי שצריך להכין את המנות".

כמו מה למשל?
"יש בספר מתכון למרק קובה סולת שראיתי איך מכינים בשוק מחנה יהודה בירושלים, שווארמה של אנטריקוט וירקות צלויים שאני מגיש על פיתה בעבודת יד וההשראה הייתה ממנת הרחוב המפורסמת בישראל. לחילופין יש גם פריקדלשן - קציצות בקר ברוטב פלפלים אדומים ומנגו שההשראה אליהן הגיעה מארוחה שאכלתי אצל משפחה פרסית. וחץ מזה, בספר מופיעות גם המנות המנצחות ממאסטר שף".

  • עוד באותו נושא:
  • תום פרנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully