וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם עסקית: אוכל טריפוליטאי של בית

19.11.2013 / 8:25

בשקט בשקט הפכה אור יהודה ליקירת חובבי האוכל הטריפוליטאי. המונית קופצת לעסקית בלחם בית וומקבלת מנה מהבילה וענקית של מפרום וקוסקוס במחיר 35 שקלים

חובה עליי להזכיר לכל קהל קוראי, בירת הבישול העיראקי כבר לא נושאת את דגל הקובה סלק. פונדק משה באמצע טלטלה שלא ידוע אם ישרוד אותה, את מסעדת נדרה סגרו ואין איפה לאכול אוכל עיראקי מעולה יותר. אם מישהו יכול להביא לתשומת ליבי מקום שיישא את דגל הפאצ'ה שוב, אני מאוד אשמח לדעת. זה נכון שעדיין אפשר למצוא את עולי יהדות עיראק המבורכת בכל רחבי העיר מפטפטים בגאווה, אבל בעניין האוכל אפשר להגיד שהאוכל הטריפוליטאי מנצח ברוב החזיתות באור יהודה. לחם בית זו דוגמא יפה לכך.

המקום מעוצב בצבעים מרגיעים ועדינים ונוסך אווירה נעימה על הסובבים. תמונות המשפחה מימים עברו מעטרות את הקירות לרוב ומאחורי כל תמונה יש אדם שאכל המון מפרום, טביחה בילסלק ועוד מיני משיר, עם שין שורקת כמובן.

אני לא יכול לעמוד בפני צלחת קוסקוס ומפרום, כל הזיכרונות מיד מציפים אותי. עוד לא הצלחתי למצוא עד היום משהו מרגיע יותר ממראה צלחת כבדה ומשביעה של אוכל שבישולו לקח יותר משלוש שעות של עבודה מאומצת. היום ברוב מסעדות הפאר בארץ לא תמצאו כמות כה לא מבוטלת של מחבתות ובכלל, לא זכור לי שראיתי פתיליה אחת במסעדת יוקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלחת של אוטובוס קטן עם כל טוב. עסקית בלחם בית/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחת נחום היא חלק קבוע באור יהודה, חלק שהיה מוצנע מבחינת האוכל, היום ברוך השם הדור השלישי המורחב של המשפחה לקח את מושכות המסורת והחליטו לפתוח מסעדה. אותו מבנה שהיה בקצה השטח המשפחתי שופץ לתפארת. משפחת נחום לא רצתה ליצור מצב שבו כל המשפחה תשאב אל תוך העסק, ולכן הכניסו למטבח טבח אשר שמו אביגדור חיים זרוג. אם אתם מספיק חזקים באוכל, נסו את הבקיילה שלו, רק למביני דבר. המקום עצמו מכיל כמות לא גדולה של מקומות.

המחירון המבולבל יחד עם חוסר ההבנה מה היא מנה במדויק יצר במקום מנה של אמצע יום במחיר מציאה, בין השעות 11:00-16:00 אפשר להתענג, אתם יכולים להתענג עבור 35 שקלים בלבד, אתם תקבלו צלחת של אוטובוס קטן עם כל טוב, מפרום, קוסקוס אוורירי וכל מה שתרצו. העסקית כוללת שני סלטים טעימים ומתובלים בדיוק וכוס לימונדה שעוזרת להוריד את הכול בהנאה. נא לא להתבלבל בהזמנה, כי אז המחיר יקפוץ פלאים, עדיין מדובר פה על האוכל הכי מושקע בארץ, בתאבון.

לחם בית. רחוב בן פורת 62 אור יהודה. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-22:00 ו' 09:00-15:00 כשר, רבנות אור יהודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוכל הכי מושקע בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully