וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור טעימות בבאר שבע

25.11.2013 / 12:03

מזללה הודית חלבית, מסעדה אסייתית פופולרית וגלידרייה ותיקה. הכירו את הפינות הנסתרות של בירת הנגב

בניגוד לקונספציה, באר שבע היא עיר שגדושה במסעדות ובתי אוכל מעניינים וטעימים ששווה מאוד לבקר בהם, גם אם אתם לא סטודנטים שצריכים להגיע לשיעור באוניברסיטה ומחפשים לסתום את הרעב. בין המקומות שאסור לפספס: גלידה מיתולוגית בעיר העתיקה, מסעדה אסייתית מודרנית במתחם קניות ענקי, מעוז כריכים במרכז העיר, ביסטרו בלייני, מסעדה הודית באווירה אותנטית ובית קפה שמעסיק נוער בסיכון. סיור בבירת הנגב והמלצות טעימות.


סיור טעימות בעיר העתיקה של באר שבע

קפה רינגלבלום

קפה רינגלבלום הוקם לפני 5 שנים על ידי עמותת תור המדבר, שהחליטה לפתוח מקום שיעסיק נוער בסיכון וילווה את הנערים והנערות עד לגיוס, תוך הענקת תנאים סוציאליים הוגנים ואפשרות תעסוקה הולמת ומלמדת. הנערים והנערות בגילאי 16-17 עובדים במטבח המסעדה ומתשלבים בתפקידים השונים שיש למקום להציע.

סיור קולינרי בשוק באר שבע
סיור מטעמים וסירים בבית שאן
סיור קולינרי בוואדי ניסנס

קפה רינגלבלום

רינגלבלום היא מסעדה כשרה חלבית בדגש על אוכל איטלקי ישראלי. המקום פתוח לארוחות בוקר, צהריים וערב כאשר בין המנות ניתן למצוא ניוקי שמכינים במקום (58 שקלים), טורטליני דלעת עם שמן זית, עגבניות, גזר וזיתים (58 שקלים), סלט הללי- בטטה, פטריות, קרוטונים, צנון וגזר (40 שקלים), פיצה סיציליאנית עם אורגנו וצ'ילי, מיקס פלפלים חריפים, טבעות בצל ופסטו (38 שקלים), קינוח קרם מסקרפונה עם שוקולד מריר ונטיפי שוקולד לבן על בסיס מרנג שוקולד (32 שקלים) ועוד.

קפה רינגלבלום. רינגלבלום 6, באר שבע. 08-6491001. כשר

קמפאי

בשנת 2008 נפתחה המסעדה האסייתית המצליחה קמפאי על ידי השותפים גולן בוטבול, אלון אלבז, יוסי שוורץ ואסף אבוטבול, כולם מקבוצת קמפאי שבבעלותה עסקים רבים בעיר. כיום, מאכיל המקום יותר מ-450 סועדים בימות השבוע ואף יותר בסופי שבוע. בקמפאי ניתן למצוא מגוון מנות אסייתיות שונות החל מסושי, דרך סלטים ומרקים אותנטיים, מנות ווק רבות עם נודלס או אורז, מנות גריל יפני מסורתי ועוד. הדגים שבהם עושים שימוש במסעדה, מגיעים בהטסה ארצה פעמיים בשבוע.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

קמפאי

בין המנות המככבות בתפריט של קמפאי: קומבינציית רובטה- שיפוד פרגית, סינטה, כבד עוף ושיפוד אנטריקוט במרינדת צ'אזה על מצע הום פרייז (99 שקלים), מרק ראמן על בסיס ציר עוף עם כרוב, גזר, נבטים, תרד, אטריות ראמן, נתחי עוף צלוי וביצה קשה (44 שקלים), ביף סצ'ואן – נתחי בקר, עלי מנגולד, בצל ירוק וסגול, ב'צקוי ושאטה על אורז מאודה (59 שקלים), במקום מוגשות קומבינציות סושי רבות וכן רולים בודדים שונים כמו למשל אינארי ספייסי טונה במילוי אורז, אבוקדו ובצל (34 שקלים), סשימי ילוטייל (39 שקלים), רול ריינבו במילוי בטטה טמפורה, מלפפון, אספרגוס ובטטה, במעטפת טונה, סלמון, ילו טייל ואבוקדו (53 שקלים) ועוד.

קמפאי. חיל ההנדסה 1, מרכז ביג באר שבע.08-665-5999. לא כשר

הודו הקטנה

הריחות, הצלילים והאווירה המשוחררת בכניסה למסעדה של חנוך סטמקר, משגרים את הסועד ישירות להודו. כבר שבע שנים שפועלת הודו הקטנה בבאר שבע, כאשר בתחילה פקדו את המקום בעיקר סטודנטים שזה עתה שבו מארץ המקור, אך המסעדה התפתחה במהרה ותושבים נוספים באזור התלהבו מהאוכל ההודי המגוון. הודו הקטנה היא מסעדה חלבית כשרה, וניתן למצוא בה מנות עם דגים, מנות חלביות וכן מגוון מנות טבעוניות. בנוסף, בכל יום בין השעות 12:00- 16:00 מציעה המסעדה בופה צהריים משתלם במתכונת אכול כפי יכולתך, במחיר 42 שקלים לסועד.

הודו הקטנה

בין המנות בתפריט המסעדה ניתן למצוא למשל רוטי- פיתה הודית מקמח לבן על הפלנצ'ה (3 שקלים ליחידה), קוקנט קולצ'ה- לחם הודי מתוק במילוי קוקוס וחמאה (12 שקלים), פיש פקורה: 8 נתחי פילה דג מתובלים בסגנון טיקה מסאלה על מצע סלט ירוק עם צ'אטני (28 שקלים), מיקס וואג': תבשיל ירקות הודי (36 שקלים), באטר פניר מסאלה: גבינת פניר ברוטב עגבניות ובצל עם כוסברה ותבלינים (36 שקלים), פלאק פניר- תרד טחון עם שום ובצל עם גבינת פניר ותבלינים (36 שקלים), טאלי- מבחר תבשילים משתנה בתוספת אורז רוטי ורייטה (36 שקלים), בננה לאסי (12 שקלים) ועוד.

הודו הקטנה. רינגלבלום 15, באר שבע. 08-6489801. כשר

ביסטרו הספרייה

הספרייה היא מעוז סטודנטים באר שבעי בלתי מעורער באווירה ססגונית, שמגיש אוכל ביסטרו במחירים שפויים (התפריט מחולק בקטגוריות על פי מחירים כך שהמנות נעות בין 10 שקלים ל-80 שקלים ומחירי האלכוהול הם 10 שקלים לצ'ייסר ו-15 שקלים לכוס בירה או יין). בסופי שבוע, פתוח המקום עד השעה שש בבוקר ולעתים גם בשעות הקטנות של הלילה משתרך אליו תור ארוך של בליינים רעבים. בהתאם לעיר הסטודנטים הדרומית, המקום מעוצב בקפידה עם אינספור ספרים, מנורות נחושת אותנטיות וחללי עץ רחבים.

ביסטרו הספרייה

תפריט הספרייה כולל מנות קלאסיות ופשוטות כמו מגוון המבורגרים כדוגמת המבורגר הבית (35 שקלים), המבורגר דואט- 2 בורגרים קטנים אחד מבשר טלה ואחד מבקר (35 שקלים), וגוס בורגר עם סלסת בצלים, פטריות ואווז (45 שקלים). בתפריט האוכל ניתן למצוא נשנושים כמו אדממה (10 שקלים) ועלי גפן ממולאים (10 שקלים) וכן מנות כמו פטריות מוקפצות (25 שקלים), פילה סלמון על שעועית ירוקה ותוספת פירה (70 שקלים), סלופי ג'ו (45 שקלים), כריף רוסטביף (55 שקלים) ועוד.

הספרייה. נפחא 25, מרכז וואן, באר שבע. 08-6655120. לא כשר

גלידה באר שבע

גלידה באר שבע המיתולוגית הוקמה ב-1950 והחלה את דרכה בסניף שברחוב הדסה בעיר העתיקה בבאר שבע. עם השנים הפכה הגלידה לשם דבר והתפתחה לרשת גדולה עם סניפים בערים שונות ברחבי הארץ כמו פתח תקווה, חולון, ירושלים, בקעת הירדן ועוד. אך גם אחרי שנים רבות פעיל הסניף המקורי ברחוב הדסה ומשרה תחושת נוסטלגיה, עם שפע תמונות היסטוריות ומגוון רחב של טעמי גלידות שלצדם גם אפשרויות מושחתות אחרות כמו גלידה אמריקאית, קרפ צרפתי, וופל בלגי, מילקשייק או פרוזן יוגורט.

גלידה באר שבע

בין הטעמים השונים שמציעה גלידה באר שבע- פנה קוטה; קוקוס; ריבת חלב; מסטיק; מוקה; וניל; וניל פצפוצים; וניל אגוזים; קרמל; אננס; פטל שחור; ערמונים; יוגורט פירות יער; יוגורט גזר; יוגורט אוכמניות ועוד. המחירים- 9 שקלים לכדור בודד; 2 כדורים 15 שקלים; 3 כדורים 19 שקלים; 4 כדורים 23 שקלים; 5 כדורים 27 שקלים (ישנה אופציה להזמין את כל המנות עם קצפת).

גלידה באר שבע. הדסה 50, באר שבע. 08-6277072. לא כשר

סבא ג'בטו

כבר 12 שנה שאילן זגדון מטפח את מסעדתו סבא ג'בטו ומגיש בה סנדביצ'י שף משגעים. זגדון אחראי באופן אישי על העיצוב המיוחד של המקום וכמובן שגם על כל המנות שמוגשות בו, אותן הוא הוגה במטבחים הצמודים לאלה של המסעדה, שם גם מיישנים את הבשר ומהנדסים את הרטבים הרבים שמוגשים בנפרד לצד כל כריך. בסבא ג'בטו כ-50 סוגי סנדוויצ'ים הנמכרים לצד 40 סוגי בירה מהחבית. בנוסף לסבא ג'בטו, לפני כשלוש שנים פתח זגדון בחצר האחורית הרחבה של המסעדה גם בר בירה אקולוגי וחברתי שפעיל החל מהשעה תשע בערב ועד שתיים לפנות בוקר. גן הבירה נבנה ותוכנן על ידי זגדון ושניים מעובדיו, כשתשתיות ההשקיה בו פועלות עם מים ממוחזרים, הכיסאות והשולחנות נאספו מהאזור לאחר שנזנחו והשירותים בו אקולוגיים לחלוטין.

סבא ג'בטו

את הכריכים בסבא ג'בטו אפשר לאכול בג'בטה קריספית (קלה); בג'בטה מסורתית או בלחם ללא גלוטן. בין המנות במקום - כריך פרה משוגעת עם קרפצ'יו אנטרקוט מוקפץ בארבעה טעמים עם מיונז, חסה, מלפפון, גמבה, זיתים וחצילים (47 שקלים), מנה טבעונית של ג'בטה מסורתית עם סלמי מהטבע מוקפץ בבצל, עשבי תיבול, גמבה בצבעים, עגבניות מיובשות, פסטו בזיליקום וממרח חצילים בטחינה (39 שקלים), טוסט פוקצ'ה אפויה עם זיתי קלמטה, ממרח פיקנטי, עגבניות מיובשות, בצל, פטריות, רצועות חציל וגבינה (36 שקלים) ועוד. בנוסף, בימי שישי מוכר זגדון במקום קוסקוס מעשה ידיה של אמו, ולאור הביקוש מומלץ להגיע למקום לפני השעה אחת.

סבא ג'בטו. מרכז רסקו 109, באר שבע. 08-627-2829. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully