וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין:

22.1.2014 / 17:18

בטעימת השבוע יינות משלושה יקבים: החדשים של יקב הרי גליל ויקבי עמק האלה, ויינות של דומיין נטופה, המסורתי והמסקרן מהגליל התחתון

יקב שמיטיב לייצר יינות צנועי יומרה המספקים תמורה טובה לכסף. שני החדשים של עמק האלה – "עמק האלה, קברנה סוביניון 2010" ו – "Vineyard's Choice 2010, 32N 35E " מתחילים לשרטט את דיוקנו של היקב תחת שרביטה של הייננית הנכנסת, לין גולד. אם לשפוט על סמך שני היינות הנוכחיים, עמק האלה מתגבש כיקב מקצועני ומדויק, הנוטה לכיוון הקליפורני. קצת בדומה ליינות יקב רמת הגולן.

דומיין נטופה שוכן במצפה נטופה שבגליל התחתון ועושים בו יינות מכרמים השייכים ליקב. רוב היינות אדומים והזנים המובילים הם סירה ומורבדרה. נטופה הוא יקב כשר ועל היינות בו חתום היינן פייר מיודובניק – יהודי דתי שעלה לפני מספר שנים ארצה מצרפת, שם שימש כיינן. הצהרת הכוונות של היקב נוטה לכיוון העשייה המסורתית, עם בסיס זנים ים תיכוני. בפועל, רבים מיינות היקב דווקא עוצמתיים ומוחצנים. תמחורם המתון הופך את חלקם לאטרקטיביים לאוהבי יינות פירותיים ועתירי עץ. לחיים!

בטעימת השבוע יינות משלושה יקבים: החדשים של יקב הרי גליל ויקבי עמק האלה המוכרים; ויינות של דומיין נטופה, הפחות מוכר מהגליל התחתון.

הפחות מפתיע הוא "מירון 2010" של הרי גליל, יקב שמיטיב לייצר יינות צנועי יומרה המספקים תמורה טובה לכסף. שני החדשים של עמק האלה – "עמק האלה, קברנה סוביניון 2010" ו – "Vineyard's Choice 2010, 32N 35E " מתחילים לשרטט את דיוקנו של היקב תחת שרביטה של הייננית הנכנסת, לין גולד. אם לשפוט על סמך שני היינות הנוכחיים, עמק האלה מתגבש כיקב מקצועני ומדויק, הנוטה לכיוון הקליפורני. קצת בדומה ליינות יקב רמת הגולן.

דומיין נטופה שוכן במצפה נטופה שבגליל התחתון ועושים בו יינות מכרמים השייכים ליקב. רוב היינות אדומים והזנים המובילים הם סירה ומורבדרה. נטופה הוא יקב כשר ועל היינות בו חתום היינן פייר מיודובניק – יהודי דתי שעלה לפני מספר שנים ארצה מצרפת, שם שימש כיינן. הצהרת הכוונות של היקב נוטה לכיוון העשייה המסורתית, עם בסיס זנים ים תיכוני. בפועל, רבים מיינות היקב דווקא עוצמתיים ומוחצנים. תמחורם המתון הופך את חלקם לאטרקטיביים לאוהבי יינות פירותיים ועתירי עץ. לחיים!

דומיין נטופה אדום 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סירה ומורבדרה מכרמי נטופה. 7 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. באף פרי אדום ושחור, צבע אדום. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות, כריך חזה עוף, קבאב.

דבר המבקר: התיבול של הסירה דומיננטי מאד פה. ביחד איתו, אי אפשר להחמיץ את נוכחות העץ, הדומיננטית מאד. לא יין מעודן, בוודאי שלא מאופק; אבל בהקשרי מחירו הצנוע מספק תמורה לא רעה לכסף, ללגימת יומיום נטולת יומרה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בארבע מילים: יין יומיום נטול יומרות.

דומיין נטופה, רוזה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סירה ומורבדרה מכרמי נטופה. צבע ורוד כהה. באף פרי אדום (המון תות). גוף בינוני. 13.6% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים

הכי מתאים ל: ראשונות ירקות, גבינות, פיקניק.

דבר המבקר: מחד - לא מיץ ולא גזוז קל, שלא לומר מימי, כמו יותר מידי יינות רוזה מקומיים. מאידך - עוד רוזה מקומי עם הרבה יותר מידי פרי ופחות מידי עידון. לפיכך, מאכזב, כמו מרבית יינות הרוזה המקומיים, גם אם מטעמים אחרים.

תמורה לכסף: 2/5.

בשתי מילים: ציפינו ליותר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

דומיין נטופה, טינטו 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי טמפרניו וטוריגה נסיונל מכרמי נטופה. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום נוטה לסגול. באף פרי אדום ושחור, תבלינים וטבק. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: קדירות.

דבר המבקר: בלנד של זן ספרדי (טמפרניו) ופורטוגזי (טוריגה נסיונל). מתון ורך יותר מ"אדום", עתיר העץ. קצת קצר, לא נורא מורכב אבל מצליח, בכל זאת, לייצר דבר מה אחר מהחיבור בין הטמפרניו לטוריגה נסיונל.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: שווה לשים לב לחיבור הזנים.

לאטור נטופה, אדום 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% סירה ו-30% מורבדרה מכרמי נטופה. 13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום-סגול. באף פרי פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני נוטה למלא. 13.8% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים וקדירות.

דבר המבקר: על אף ההבטחות ליין מאופק, היין הזה פירותי מאד, עתיר עץ ומוחצן. בעצם, יותר "עולם חדש" מ"עולם ישן". אוהבי יינות מהסוג הזה (יש כאן לא מעט כאלו) בהחלט יהנו ממנו, כמו גם ממחירו האטרקטיבי יחסית. מקבלים כאן לא מעט יין, בפחות ממאה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רע).

בשלוש מילים: לחובבי יינות מוחצנים.

הרי גליל, מירון 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס 73% ענבי סירה, 18% פטי ורדו ו-9% קברנה סוביניון. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום-סגול. באף פרי אדום ושחור, מעט קרמל. גוף מלא.

כמה? 106 שקלים,

הכי מתאים ל:מנות על בסיס בשר טלה (צלעות טלה, קדירות טלה, שוק טלה שלמה בתנור).

דבר המבקר: נקודת אמצע הדרך הסימפטית בין מתינות ואיפוק של העולם הישן ושימוש מוצלח בזנים ים תיכוניים; למידת האקספרסיביות, עם נוכחות מוחשית לעץ, של העולם החדש מאידך. יין מאוזן, אלגנטי, נגיש וראוי המספק תמורה טובה למדי לקצת למעלה ממאה שקלים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: עולם ישן-חדש.

יקבי עמק האלה, עמק האלה קברנה סוביניון 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% ענבי קברנה סוביניון, 10% מרלו ו-5% סירה. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום אטום. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני נוטה למלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 118 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: אף עוצמתי מסחרר למדי. חיך פירותי שיש בו מידה של קטיפתיות. יין אלגנטי, שעשוי היטב, 'קליפורניה סטייל'. יש אצלנו הרבה מאד אוהדים ליינות מהסוג הזה, ראו את הפופולריות העצומה של סדרת "ירדן", יקבי רמה"ג. לסוגו ולשיטתו מספק היין הזה תמורה טובה לכסף. יינות כמותו מתומחרים בסכומים גבוהים יותר. אבל היי, האם עמק האלה הופכים בהדרגה, תחת הייננית לין גולד, להיות יקבי רמת הגולן?

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: קברנה סוביניון ישראלי טיפוסי, טוב מסוגו.

יקבי עמק האלה, 32N 35E ,Vineyard's Choice 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד הדגל של היקב ששמו נגזר מקווי הרוחב והאורך בהם ממוקם היקב. בלנד המבוסס על ענבי קברנה סוביניון מכרמים נבחרים בתוספת מעט פטיט סירה ופטי ורדו. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום-סגלגל. באף פרי שחור, טבק ועור. גוף בינוני נוטה למלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 210 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות על בסיס בשר.

דבר המבקר: יין שעשוי נכון וטוב בכל פרמטר, מושתת על הזנים הנכונים (ים תיכוניים בעיקר) ושאפשר בהחלט ללגום אותו. בכל זאת, נדמה שבשונה מקודמו, מ-2008, מדובר ביין הרבה יותר טכני, שלמרות האיכויות קצת חסרים לו אופי, שאר רוח, נשמה. משהו בו מעורר אסוציאציות לחלק מהיינות המופקים היטב והטכניים כל כך של יקבי רמת הגולן. לפיכך, מבחינה זו, למרות האיכויות, הוא מאכזב.

בתשע מילים: לא יין רע אבל קודמו מ-2008 היה טוב ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully