וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: הפיצוחים של סוסו

26.1.2014 / 8:05

43 שנה פועלת העגלה הניידת של סוסו, שהפכה לחלק בלתיי נפרד מרחובות רמלה. הפיצוחים כאן טריים, איכותיים וזולים, ונמכרים באווירה נוסטלגית של שנות ה-80

המונה טועם סוסו. קובי רובין
פיצוחי סוסו/קובי רובין

אני עובד בעבודה הזמנית הכי קבועה בעולם. ולא רק אני. יש מקומות ברחבי הארץ שהם כל כך זמניים שהם כבר חלק מהנוף, אחד מאותם מקומות גאים הוא עגלת הפיצוחים של סוסו ברמלה.

לאור מצוקת הדיור במחוזותינו, החליטו הקבלנים התחמנים להכניס גם את רמלה אל מפת גוש דן. לא שאני מתנגד, שפלת הארץ אף פעם לא הרגישה כל כך קרוב, אבל גם רמלאים ותיקים לא האמינו למודעות הנדל"ן. עדיין, מדובר על שינוי גדול במבנה של עיר שהייתה בסך הכול רחוב גדול עם פיצולים, וכעת הופכת רמלה ביחד עם באר יעקב השכנה לעיר גדולה ומכובדת.

השינויים האלה לא מונעים מסוסו ובניו להמשיך להניע את העגלה (תלת אופן טוקטוק) שלהם כל יום אל אותה נקודה. יש ימים מסוימים שהם זזים קצת, רק בשביל להיעצר על ידי לקוחות קבועים. מבחינת הרמלאי המצוי, מה שיש בעגלה הוא מצרך יסוד שמתכלה כמעט באותה מהירות בה נקנה. עצה ממני, אתם קונים אצל סוסו, אתם לוקחים את הפיצוחים ושמים בבגאז', אל תנסו אפילו להניח את זה לידכם. זה כמו לשים גלגל רולטה ליד מכור להימורים, גם אם אין לכם בעיות משקל כמוני, תחסלו לבד את השקית, אל תגידו אחר כך שלא אמרתי.

חלק גדול מהעם שלנו לא יכול לעבור את השבת מבלי לגרען את עצמו לדעת, מכורים לרעש הפיצוח בתוך הראש. עדות של אוהדי כדורגל מפצפצים להם את השבת. אם אי פעם הייתה דרך להישאר ערים בזמן שידורו של כדורגל ישראלי, פיצוחים היא הדרך להישאר ערים לאור השיממון. אני כבר שנים טוען שכדורגל ישראלי אפשר לראות רק בטלוויזיה, איך שמתחיל המשחק, להעביר ערוץ ולראות פרק של סיינפלד, ואז לחזור למשחק ולסבול רק חצי שעה. תאמינו לי, הזמנים מתקזזים ובסוף סובלים פחות. אולי יש פה קונספירציה בין יצרני הפיצוחים לליגת הכדורגל (ליגה, הצחקתי את עצמי), אתם תמשיכו לשעמם את האוהדים שבשביל לא להירדם יפצחו יותר.

סוסו לוקח את העבודה במלוא הרצינות, כמובן שהילדים כבר לקחו פיקוד על המקום, ברוך השם הידיים מלאות בעבודה. המקום עצמו מתפקד כסוג של פיצוציה, כאלו פזורות בכל ערי השפלה. לפני הרבה שנים העגלות היו היחידים שפתחו אחרי שעות מסוימות כשהכול כבר נסגר, וזה היה המקום היחיד שהיה פתוח באזור רמלה. סוסו כבר שנים שומר על רמה לא עוררין ונחשב לאחד המקומות הכי טובים והזולים יחסית. היום כמעט בכל פיצוציה בארצנו המחירים דו סיפרתיים, כמו בכל מערכת כלכלית כולם מנסים לגלח עוד רווח מהמחיר המופקע. אני זוכר ימים שלפיצוחים היה מחיר של פיצוחים, היום קילו קשיו בפיצוציה תל אביבית עולה כמו אנטריקוט משובח, מה ההיגיון בזה, הרי מדובר באוכל של בעלי כנף.

יש אנשים שרואים בעגלה מקום מפגש ומתחילים על המקום לפצח, יושבים ומדברים, מעבירים את הזמן. לכל אלו שאוהבים את ימי העבר, יש בעגלה קערה עם שקדים במי מלח, בורגול במי מלח, מי שגדל על הטעמים הללו, בטוח מתגעגע עכשיו. אגב, המחיר כאן נמוך ב-20 אחוז לפחות ממה שראיתי במקומות אחרים. למשל: 100 גרם שקדים במים עולים 6 שקלים. אם אתם עוברים באזור, תחפשו את העגלה, אל תוותרו על הביקור, ככה בדיוק הארץ נראתה בשנות ה -80.

פיצוחי סוסו. שדרות בן צבי 2, על הכיכר, רמלה. לא כשר. כל המוצרים כשרים
שעות פתיחה: א'-ג', ה' : 06:00-13:30 ו' 06:00-21:00.

  • עוד באותו נושא:
  • פיצוחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully