וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פלאפל להיט במושבה הגרמנית

4.2.2014 / 8:00

בין בתי האוכל של המושבה הגרמנית מאתר קובי רובין דוכן פלאפל עם טחינה טעימה להדהים, סלטים טריים, פיתה מעולה ובה פלאפל מתובל כהלכה

המונה טועם פלאפל אדיר. קובי רובין
פלאפל מתובל ולא ביישן/קובי רובין

המושבה הגרמנית היא אחד מהאזורים הכי פלצניים בירושלים. אם אתם רוצים לקבל תזכורת לכל הדברים הרעים בתל אביב, אתם מוזמנים להסתובב כאן ברחוב עמק רפאים, כשלאורך כמה מאות מטרים דחוסים ביחד כל המקומות שאני מנסה להתחמק מהם כל הזמן. כמובן שאני לא מצפה להיתקל במחירים מפתיעים באזור שלא רגיש למצב הכלכלי הנוכחי.

אחד הכללים שלי במקום שאני לא מכיר, הוא לתת לכל דוכן סיכוי, אסור לי לבוא עם דעה קדומה. לפעמים אפילו פלאפליה מצליחה להפתיע אותי, חשבתי שאני מגיע לעוד מקום רגיל ומוכר, אבל מה שגיליתי שינה את דעתי. כשלירון ואיציק פתחו את פלאפל אדיר היה להם רק דבר אחד בראש, להאכיל במחיר ראוי במושבה הגרמנית, לא שאין על הרחוב דוכני אוכל אחרים, אבל הם הרבה יותר טובים וזולים.

עד היום לא ברור לי למה ירושלמים החליטו לאכול פלאפל בנייר בריסטול, כל פעם שהגעתי לבירה ופגשתי חברים מהעיר, הם סחבו אותי לאכול אש תנור. אותו צמד מילים שמגדיר פלאפל בתוך לחם בטעם קרטון, גם ככה הפיתות העיראקיות של הירושלמים לא מזהירות בטעמן, אז למה להרוס פלאפל טעים. רוב הירושלמים יזעקו שככה הם אוכלים, עכשיו, לך תתווכח עם ירושלמי עקשן.

המונה טועם פלאפל אדיר. קובי רובין
פלאפל אדיר/קובי רובין

בכניסה שמתי לב לכמה פינכות על הדלפק, כל אחד שעבר ונשנש לו על הדרך. על המקום הוגש לי כדור עם טחינה. אני בדרך כלל מסרב לטחינה, אין דבר יותר מטומטם מטחינה נוזלית מידי ועוד בצבע לבן שלג, אבל פה בפלאפל אדיר הטחינה לא נוזלית בכלל. היא טעימה להדהים, תקופה ארוכה לא הצלחתי למצוא בארץ צדיק אחד שיגיש טחינה אמיתית. כנראה מעכשיו אצטרך לעלות לעיר הקודש על מנת ליהנות מטחינה טובה. הצלחתי להרגיש כל גרגיר של שומשום, רק הגשתי את היד שוב וכמו בחלום אכלתי עוד כדור.

הפלאפל עצמו מתובל, לא ביישן ולא מתמערב בשום צורה. כל הסלטים טריים ברמה הכי גבוה, הפיתה נעשית בעבודת יד וטעימה מאוד. ובחזרה לקערות על הדלפק, שימו לב לקערה עם הבטטה, איך לא חשבו על זה קודם. מה יותר פשוט מלקחת בטטה, לקלף לפרוסות דקיקות ולטגן טיגון קל בלבד. זו הייתה הפתעה גדולה גם לנשנוש וגם כתוספת עם הפלאפל המעולה. ועל הדרך קיבלתי גם כוס קטנה של מיץ לימון, המחיר על השלט במקום אומר 16 שקלים אבל אל דאגה, המחיר כבר ירד ל15 שקלים. ביחס לאזור זה מחיר ראוי בהחלט והתמורה מעולה.


פלאפל אדיר. רחוב עמק הרפאים 42, המושבה הגרמנית, ירושלים. 02-5669696 .שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-24:00 ו' 0900-שעה לפני כניסת שבת. שבת שעה אחרי יציאת שבת-24:00. כשר

לכל הטורים של אוכל רחוב

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully