וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: פסטה איטלקית טרייה

11.2.2014 / 7:30

בפאתי תל מונד המונית מתדלקת בפסטה טרייה זולה וטעימה אצל רומי, שמבהירה לקובי רובין את גודל הפער בין הניוקי שאכל שאכל עד היום לדבר האמיתי

המונה טועם תל מונד רומינה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
מנה סטנדרטית של פסטה בכמות מדודה עם רוטב מדויק וטעים ב-25 שקלים/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

אני יודע שאני לא היחיד שאוהב ומוקיר את המטבח האיטלקי, הרי אין אחד במדינה שלא נפגש מרצון עם המטבח המעולה הזה לפחות פעם בשבוע. ברוב המקומות בארץ האוכל האיטלקי עבר שינויים והתאמות לישראלים, כשדי ודאי שאיטלקים לא יוכלו להבין את הפסטה שאנחנו מכינים כאן. למרות זאת, רובנו לא באמת מכירים לעומק את רזי המטבח האיטלקי, בדרך כלל אנחנו מזמינים דברים מוכרים וידועים, האמיצים ייקחו מקסימום רביולי. כמובן שלכל מקום יש את הגרסה שלו לפסטה, אבל מסעדות לא נוטות ללמד את קהל הלקוחות את מה שהם טעמו באיטליה.

בשעות הערב המוקדמות נכנסו למונית קבוצת חברים שהגיעה טיפה מוקדם מדי לחתונה באחד מגני האירועים באזור תל מונד. השאלה הראשונה שלי הייתה אם מדובר באירוע או בקנס. שמחתי לשמוע שהם יותר מנהנים לראות את חברם מתחתן, הורדתי אותם בגן ונכנסתי ליישוב. מישהו הגניב לאוזניי על רומינה, אבל אמר לי שהמקום נפתח רק לקראת סופשבוע. הוספתי את המקום לרשימת החובה שלי וחיכיתי להזדמנות שהסתדרה שבוע אחרי, חוק מרפי שלח אותי עם עוד נסיעה כמעט עד למקום.

המונה טועם תל מונד רומינה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
חוויית טעם אחרת לגמרי. רומינה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הגעתי אל המקום ביום רביעי, רומי הייתה בדיוק עסוקה בהכנת ניוקי. לא אותו ניוקי מעוצב מידי שיש במסעדות, רומי עושה ניוקי טרי במקום, זו חוויית טעם אחרת לגמרי. חשבתי שאני יודע מה זה ניוקי, מהיום והלאה אני אוכל ניוקי טרי רק אצל רומי, כל מה שאכלתי עד היום לא מתקרב. כנ"ל גם לגבי הפסטות המעולות שרומי מכינה על המקום.

רומי חייתה כמה שנים באיטליה, את השם רומינה היא קיבלה מהאיטלקים. היא החליטה ללמוד כל מה שאפשר על המטבח האיטלקי ובאותן שנים התחננה לבעלי המסעדות לעבוד אצלם על מנת ללמוד את כל רזי המקצוע, עד כדי כך שהיא עבדה במקומות בחינם.

רוב לקוחותיה הם כבר לקוחות שבויים, מגיעים אל המקום ולוקחים מנה של פסטה טרייה לא מבושלת וממשיכים בבית. רומי לא מעוניינת לפתוח מסעדה של ממש, אלא מכינה שלושה סוגי רוטב קבועים וידועים עם הפסטה, הכול בתחום הסטנדרט האיטלקי הנוקשה. אני הזמנתי גרנייני א-לה נורמה, אמרתי סטנדרט איטלקי נוקשה לא? זו מנה ידועה וקבועה ללא משתנים, עם רוטב עגבניות וחצילים, מעולה בפשטותה. תסתכלו על היד שלה משקשקת את המחבת ותבינו לבד למה אני מתכוון במקצועיות, יש אנשים שמבלים שנים במטבח ולא יודעים להניע את המחבת ככה בדיוק.

רומי לא ממליצה לקחת פסטה הביתה ולחמם, היא מוזגת לאכילה במקום, אני ממליץ לכל קוראי לא לוותר על החוויה. אתה נכנס לתוך מטבח פסטה אמיתי, מקבל מנה סטנדרטית של פסטה בכמות מדודה עם רוטב מדויק וטעים במיוחד. מה עוד צריך? מנה אצל רומי עולה 25 שקלים, כדאי מאוד לאכול כאן ואז להשוות מול שאר המקומות שאכלתם בהם אוכל איטלקי.


רומינה . השקד 2 תל מונד. 09-7685857 שעות פתיחה: ד' 1000-1600 ה' 1000-1900 ו' 0900-1400. לא כשר, כל המוצרים כשרים, יש פסטה לטבעונים

  • עוד באותו נושא:
  • פסטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully