וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מסעדות כשרות ומומלצות בירושלים

ירושלים מוצפת במסעדות כשרות, אבל לא תמיד קל להבחין בין מסעדה סתמית להברקה של ממש - 10 אופציות כשרות מוצלחות וטעימות במיוחד בעיר הקודש

על אף שירושלים היא עיר עם ביקוש עצום למסעדות כשרות ואיכותיות, עדיין לא פשוט לאתר בה את בתי האוכל המשובחים, שמציעים אוכל מעולה נטול פשרות שבד בבד שומר על כשרות. להלן 10 מסעדות ירושלמיות כשרות שהן הנאה צרופה לאלה ששומרים כשרות וגם לאלה שלא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיני במטבח עם בנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסורתית: המטבח של פיני

מה זה? השף פיני לוי ובנו איציק מגישים מטבח ים תיכוני ששואב השראה מבית אמא ולו הם מוסיפים נגיעות מתוחכמות. המסעדה ממוקמת במושבה הגרמנית בירושלים ומהווה נקודת אור אותנטית וטעימה במיוחד באזור רווי מלכודות תיירים.

מה אוכלים כאן? לחמא בעג'ין אורפלי (45 שקלים), סיגר מרוקאי אסלי עם טחינה ופלפל צ'ומה (42 שקלים), טחול ממולא בחלקי בשר ועשבי תיבול (52 שקלים), מפרום חציל ברוטב טוניסאי (42 שקלים), מז'וז'ים- סרדינים ממולאים בעשבי תיבול (52 שקלים), סנייה- קבב סורי בטחינה במעטפת בצק (85 שקלים), סופריטו טלה עם תפוחי אדמה וקובה חלבית (95 שקלים), זנב שור עם גרגירי חומוס וראשי שום (95 שקלים).

למה שווה? אוכל מסורתי שמצריך השקעה ומאמץ רב שמתבשל שעות. כבר קשה למצוא כדוגמתו, בטח כשהוא מוגש על מצע אווירה ירושלמית אמיתית.

המטבח של פיני. עמק רפאים 24, ירושלים. 053-7104560. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'קוס סטריט/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודרנית: ג'קוס סטריט

מה זה? השף זכאי חוג'ה הימר בגדול כשמיקם את המסעדה שלו במרחק מספר צעדים בלבד ממסעדת מחניודה המצליחה. אך ההימור שלו השתלם והמקום שלו פועל בהצלחה כבר כמעט שנה באווירה צעירה שמציעה אלטרנטיבה כשרה ומודרנית ללא פשרות.

מה אוכלים כאן? קבב טורקי עם משוויאה, דלעת טריפולטאית, זיתים חריפים, ולימון כבוש (48 שקלים), ברוסקטת דג, עגבניות מיובשות, טפנד קלמטה וקונפי כרישה (56 שקלים), שקדי עגל על פוקאצ'ה עם טחינה לבנה, כוסברה ובצל ירוק (64 שקלים), ריזוטו כורדי עם סלרי, מנגולד, לימון ושום (64 שקלים), פיש אנד צ'יפס- דג ים וניוקי מטוגן, וויניגרט סלק, אבוקדו וסלט פומלות (78 שקלים) ועוד.

למה שווה? מטבח מתוחכם במנות גדולות ששואבות השראה מהמטבח הביתי, מרחק פסיעה מהשוק הסואן.

ג'קוס סטריט. השקמה 6, ירושלים. 02-5817178. כשר

טרטוריה חבה. דניאל לילה,
פיצה בחבה/דניאל לילה

מלכת הקינוחים: טרטוריה חבה

מה זה? בית הקפה- מסעדה החדש של משפחת חבה בשוק מחנה יהודה הוא פנינה של ממש. ניתן לאכול במקום ארוחת בוקר, צהריים או ערב או לרכוש בו מבחר רחב של מאפים, עוגיות, יינות ומוצרים הביתה. על האוכל כאן אמון השף הוותיק והמוערך מיכאל כץ.

מה אוכלים כאן? רביולי גבינות (64 שקלים), פיצה לבנה עם סנט מור, קממבר, גאודה ומוצרלה בתוספת כרובית וביצה (38 שקלים); סלט ניס עם טונה מעושנת, שעועית, זיתים, עגבנייה, מלפפון וביצה שניצל (56 שקלים); פרנץ' טוסט עם קומפוט פירות, שמנת וסילאן (32 שקלים), קינוחים מגרים כמו מילפיי קלאסי, פבלובה, אקלרים, סברינה, עוגת גבינה, טארטלטים ושפע אינסופי של עוגיות (בין 19-38 שקלים).

למה שווה? מסוג המקומות שפשוט שווה להגיע אליהם בכל שעה של היום לכל מטרה -קפה ומאפה, נשנוש או ארוחה מלאה. גם אם אתם לא מחובבי המתוקים, חובה לבחור קינוח מהוויטרינה המתפקעת מכל טוב.

טרטוריה חבה. יפו 119, ירושלים. 02-6233379. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנת אינגריה באקליפטוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההיסטורית: אקליפטוס

מה זה? השף וחוקר האוכל משה בסון מפעיל את מסעדתו המיוחדת אקליפטוס מזה שנים ובסמוך לה פתח לפני זמן מה גם בית קפה, כשר אף הוא בשם אספרנסה. בסון מגיש אוכל מיוחד בהשראה תנ"כית ששווה להקדיש לו זמן ומחשבה.

מה אוכלים כאן? כרובית צלויה בטחינה (28 שקלים), סלט פטוש עם סומאק ולחם קלוי (42 שקלים), מקלובה- קדירת עוף עם אורז בזעפרן, גזר, חצילים, תפוחי אדמה (79 שקלים), אינגריה- תבשיל בקר ברוטב תמרינדי חמוץ מתוק (89 שקלים), עוגת סולת ירושלמית (22 שקלים) ועוד.

למה שווה? אוכל עם נגיעה היסטורית כמו שמגיש בסון לא תמצאו כל יום. מאחורי רוב המנות במסעדה יש סיפור מיוחד, כך שמלבד הטעם, מעניין לשמוע מבסון שופע הסיפורים, גם את הפרטים אודות יצירתן.

אקליפטוס. חטיבת ירושלים 14, ירושלים. 02-624-4331. כשר

המוציא אבי לוי. שני הלוי,
שלל מנות בהמוציא/שני הלוי

האותנטית: המוציא

מה זה? המסעדה של השף אבי לוי בסמוך לרחוב אגריפס בירושלים מגישה את הייצוג המושלם של כל המנות שסחררו את השופטים במאסטר שף. תבשילים נעימים מבית אמא, קינוחים כיפיים והכל בתוך מבנה ירושלמי בעיצוב אותנטי וחמים.

מה אוכלים כאן? טאג'ין "אל חולי" של בשר כבש, פירות יבשים, בטטה ופלפלים, בתיבול פלפל שאטה, הל, כמון ואגוז מוסקט (82 שקלים); פסטייה במילוי פרגית עם אגוזים וצימוקים (59 שקלים); קציצות בולט אלג'יראיות ממולאות באורז עם תבשיל כרוב ובצל (61 שקלים); דגים מטוגנים ברוטב שרמולה (51 שקלים); עוגיות יו יו ממולאות קרם שקדים (24 שקלים); סיגרים ממולאים בפיצוחים עם ז'באן (26 שקלים).

למה שווה? בגלל התצפית למטבח בו חוזים בלוי מבשל כמו גם לאימו של לוי, מרים, שיושבת בפינה הקבועה שלה ומכינה במיומנות . אין צורך להוסיף יותר.

המוציא. משיח בורכוף 4, ירושלים. 02-6310050. כשר

קציצות פרסה בטורו. דניאל לילה
קציצות פרסה בטורו/דניאל לילה

הנוף המהפנט: טורו

מה זה? בשכונת משכנות שאננים ההיסטורית שוכנת טורו, שמציעה אופציה בשרית כשרה ומהודרת שעל האוכל בה אחראי השף בני אשכנזי. מלבד ארוחות ערב מגישים במקום גם עסקיות צהריים שמאפשרות ארוחה במחיר משתלם.

מה אוכלים פה? ארטישוק בגריל ברוטב אנשובי, צלפים, פלפלים, בצל ירוק, צנונית ורוקט (38 שקלים), מרק שעועית לבנה עם ערמונים וכמהין (38 שקלים), חריימה בורי ברוטב פלפלים, פלפל צ'ומה, דלעת, חומוס וכוסברה (92 שקלים), ניוקי פילה בקר בציר פורצ'יני עם שום, בצל, פטריות, מנגולד, ערמונים ושמן כמהין (118 שקלים).

למה שווה? חוץ מהאוכל, שווה להגיע במיוחד בשביל לשבת מול הנוף המהפנט.

טורו. ש.א נכון 2, ירושלים . 02-5702189. כשר

מלון קינג דיויד. יואב דודקביץ'
ארוחה יוקרתית בתוך מלון קינג דייויד המפואר/יואב דודקביץ'

היוקרתית: לה רג'אנס

מה זה? כבר שנים שמסעדת לה רג'אנס במלון קינג דייויד המפואר פועלת מתחת לרדאר ומגישה אוכל עילי וכשר. השף דוד ביטון מגיש במסעדה אוכל מוקפד ומורכב ומשתמש בטכניקות המודרניות ביותר ליצירת תפריט ורסטילי ומרתק.

מה אוכלים כאן? שקדי עגל פריכים על לחם אבוד (85 שקלים), לדר עגבניות ממולא בסלט דגי ים עם גרניטה עגבניות (70 שקלים), קונסומה עוף עם קרעפלך (70 שקלים), מרק שורשים לבנים עם שמן כמהין (60 שקלים), צלעות טלה מקומי בגריל פחמים (220 שקלים), פילה בקר ברוטב פיננסייר (180 שקלים).

למה שווה? אמנם מדובר במסעדה שמצריכה השקעה כלכלית לא קטנה, אך שווה לוהוציא את הכסף לאירוע מיוחד בעבור מבחר מסחרר של מרקמים וטעמים שמעביר את הסועד חוויה של ממש. גם מי שאינו שומר כשרות ימצא את הביקור במסעדה כמרתק.

לה רג'אנס. מלון המלך דוד, דוד המלך 23, ירושלים. 02-6208795. כשר

אל דנטה. באדיבות המקום,
פסטה באל דנטה/באדיבות המקום

הרומנטית: אל דנטה

מה זה? מסעדה איטלקית נעימה ואינטימית שפועלת בפאתי שכונת רחביה כבר שנים. המקום קטן מאוד ומעוצב בפשטות ובאווירה חמימה. בנוסף לתפריט איטלקי אותנטי מציגים במקום גם תערוכות אמנות מתחלפות.

מה אוכלים פה? כדורי ארנצ'יני במילוי מוצרלה עם רוטב עגבניות (43 שקלים), מאפה קלצונה במילוי רוטב עגבניות, שום, בזיליקום, קישואים ומוצרלה (56 שקלים), סלט תרד עם חסה, תרד, אגוזי מלך, אגסים, בויניגרט מתוק ופרמזן (52 שקלים), רביולי לימון, פקורינו וריקוטה, בשמן זית, שום ופיסטוק (62 שקלים), טליאטלה ברבוניות ביין לבן, עגבניות שרי, זיתים שחורים, שום, צ'ילי ופטרוזיליה (68 שקלים) ועוד.

למה שווה? בין המסעדות האיטלקיות הטובות בעיר באופן עקבי ובשקט וענווה, בלי הרבה רעש וצלוצלים שמציעה מלבד האוכל השווה גם אווירה רומנטית במיוחד.

אל דנטה. אוסישקין 50, ירושלים. 02-6251479. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריך בשרגא/מערכת וואלה!, צילום מסך

השכונתית: שרגא קפה

מה זה? בית הקפה- מסעדה שרגא מציע מגוון רחב של כריכים, סלטים, מאפים ומנות נוספות באווירה שכונתית, ביתית ונעימה. הסיפור כאן הוא אוכל טרי, פשוט וטעים, כאשר מציעים במקום גם מגוון מנות טבעוניות וצמחוניות.

מה אוכלים פה? כריכים מלחם מחמצת לבן או כפרי בעבודת יד, ללא שמרים וסוכר. בין הכריכים גבינת שמנת, פסטו בזיליקום ושמן זית, ביצה קשה ועגבניות שרי קלויות (36 שקלים), מוצרלה טרייה, פסטו בזיליקום ושמן זית, פרוסות חציל אפוי, עגבנייה וחסה רומית ( 36 שקלים), לזניה ביתית עם עגבניות וחצילים (46 שקלים), סלט ירוקים, חסה, קוביות בטטה וגזר קלויות, עדשים בתיבול בסלמי וסויה עם גבינת עיזים גלילית (45 שקלים), טארט פקאן (18 שקלים) ועוד.

למה שווה? אין לזלזל בערכו של כריך משובח ומושקע, ויש כאן יתרון נוסף שאהבנו: ואת הכריכים של שרגא אפשר להזמין בלי לצאת מהבית או המשרד.

שרגא קפה. ינאי 3, מול מלון ממילא, ירושלים. 0779529952 . כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת אדון כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

העממית: אדון כהן

מה זה? מסעדה עממית וקטנה שפועלת בהצלחה באזור תלפיות ומציעה מבחר מנות משתנה על בסיס יומי. המקום הוקם על ידי בנותיו של אדון כהן, זוג בשלניות בחסד שמגישות אוכל עדין ולא מתלהם שכיף לחזור שוב ושוב בשבילו.

מה אוכלים פה? קציצות בשר עם מנגולד; צלי עוף סופריטו; חצאי קישואים ממולאים בבשר; קציצות דגים ברוטב לימוני; קוסקוס עם עוף; קציצות בשר עם תפוחי אדמה; קציצות עוף ועוד. כל ארוחה במסעדה כוללת פלטת סלטים ותוספת לבחירה (טווח המחירים במקום- 60-80 שקלים למנה).

למה שווה? לא בדיוק מסעדת יוקרה, יותר כמו הדור הבא של מסעדת פועלים. אדון כהן הוא מקום קטן ונעים שמספק תמורה ראויה בהחלט לארוחת צהריים כיפית, משביעה והכי חשוב- טעימה, באיזור שלא שופע מסעדות, לא כל שכן מסעדות מצטיינות קולינרית.

אדון כהן. דרך חברון 124, ירושלים. 02-5665077. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully