וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורנו אוכל: אובססיית צילומי המנות עולה על גדותיה

צמד שפים צרפתים עוררו השבוע סערה בעולם הקולינריה כשיצאו נגד צילומי האוכל האובססיביים של הסועדים. האם גם בישראל מכורים לאינסטגרם ומה חושבים על כך השפים?

מערכת וואלה!

הצהרה יוצאת דופן של זוג שפים צרפתיים עוררה השבוע סערה בקלחת האוכל בארץ ובעולם. השפים, שניהם ממסעדות מכוכבות מישלן בצרפת, הכריזו שהם יוצאים נגד פורנו האוכל- צילום המנות המפתה שהסועדים מעלים לרשתות החברתיות כמו הפייסבוק והאינסטגרם. השפים הצרפתים טוענים שהצילום האובססיבי פוגע בקניין הרוחני שלהם, גורם לנו ליהנות פחות מהארוחה ולא להיות מופתעים מהאוכל שמוגש, ובמקום ליהנות מחוויית הארוחה, להתמקד בפלאש וזוויות צילום.

אצלנו בישראל לעומת זאת, נראה שהשפים מחבבים במיוחד את רשת הצילום החברתית ואין כמעט מי שלא משתמש בה. יונתן רושפלד, עומר מילר, אייל שני, ניר צוק וחיים כהן הם רק חלק מהשמות של שפים מפורסמים שיש להם אלפי עוקבים באינסטגרם שגם מגיעים לאחר מכן למסעדות ומזמינים את אותן מנות מרהיבות שחזו בהן בצילומים.

השף דיויד פרנקל ממסעדת פרונטו האיטלקית בתל אביב סיפר לנו היום כי לדעתו, ההתנגדות של השפים הצרפתיים לצילומי האוכל ברשתות החברתיות היא מיושנת ולא רלוונטית בשנת 2014, בה החוקים של עולם המסעדנות והקולינריה שונים בהרבה ממה שהיה נהוג בעבר.

בסופו של דבר, אולי לנו הסועדים כל האובססיה הזאת בכלל עושה טוב? הרי אנחנו מגיעים עם ציפיות מראש למסעדה בעקבות התמונות שראינו מה שאומר שהשפים צריכים להזיע קצת יותר, על מנת לענות על הציפיות הללו ולהגיש לאורחים פעם אחר פעם מנה יפה וטעימה, בדיוק כמו בצילומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully