וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים בין הנופים: סיור קולינרי במטה יהודה

מרחבים פתוחים, לחמי בוטיק, משק אורגני וארוחות בוקר עשירות ומפנקות. סיור קולינרי במטה יהודה, אחד מהאזורים היפים ביותר בארץ

האביב הקדים לבוא ואתו השבתות השמשיות. במהלך ארבעת סופי השבוע הקרובים ייערך פסטיבל האוכל הכפרי המסורתי במטה יהודה, שמהווה אופציה מוצלחת לבילוי של שבת, להרפתקנים, גרגרנים ומה שביניהם. בין הנופים הירוקים, ניתן יהיה להגיע למגוון בשלנים, מסעדנים ואמנים שמתגוררים באזור. במהלך הפסטיבל ייערכו במטה יהודה סדנאות שונות, ארוחות אתניות אצל בשלנים ביתיים, מכירות של מגוון מאפים וחומרי גלם המיוצרים באזור ועוד. קבלו מספר המלצות נבחרות לימי הפסטיבל וגם לימים שלאחריו.

פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה. 7-29 במרץ. לכל הפרטים . 8108*

מאפיית בית לחם, טל שחר

לפני כשנה וחצי החליט בן רימון שבמקום לקנות עוד לחמניות תעשייתיות שהילדים שלו ייקחו לגן, הוא יאפה אותן בעצמו. החיבה לקמח התעוררה ואז פתח רימון יחד עם חברו עדו בלאושטיין את מאפיית בית לחם הקטנה במושב טל שחר. בלאושטיין הוא מוזיקאי שעסק שנים רבות גם בתחום הקולינריה (כיום הוא גם בעלים של קייטרינג צמחוני טבעוני) ורימון הוא בעצם דוקטור לביולוגיה שמפגין הרבה מהידע שלו בנושא על לחמי המחמצת שלו.

מאפיית בית לחם, טל שחר

מאפיית בית לחם של השניים פועלת בסופי שבוע כאשר בלאושטיין ורימון מוציאים מייל שבו כתוב מה מכינים האופים השבוע והמעוניינים משיבים מייל עם הזמנתם. במהלך הפסטיבל, יפתחו השניים את המאפייה מדי סוף שבוע למכירת תוצריהם ואף יציעו סדנאות אפייה ללחמי מחמצת בהזמנה מראש במייל או בטלפון.

מאפיית בית לחם, טל שחר

צמד האופים מתמקדים בעיקר בלחמים, פוקאצ'ות ובגטים. ניתן למצוא במאפייה לחמים מקמחים מלאים אורגניים משתנים - כך למשל לחם מקמח מלא, לחם עם זרעים, לחם 100 אחוז שיפון, לחם בצל ועוד (20 שקלים לכיכר לחם). בין היתר אופים השניים לחמניות בית ספר (4 שקלים ליחידה), פוקאצ'ות עם תוספות כמו עגבניות ועשבי תיבול; בצל ובלסמי; ירקות שונים (15 שקלים למרובע פוקאצ'ה), בגט צרפתי (15 שקלים) ועוד.

בית לחם. משק 58, מושב טל שחר. ימי שישי, בין 10:00-14:00. 054-8191514, 052-3946002. כשר ללא תעודה. benlehem@gmail.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

משק חביביאן, מושב נחם

בועז ומיכל חביביאן הקימו את משק חביביאן לירקות אורגניים לפני 6 שנים. במסגרת העסק המשפחתי שלהם, ניתן להזמין מהמשק חבילות של סלים שבועיים של ירקות אורגניים משובחים לרחבי הארץ או לרכוש את הירקות בחנות המשק החדשה במתחם התחנה בירושלים.

משק חביביאן, מושב נחם

לאחרונה, החלו מדי יום חמישי בני המשפחה לערוך מכירות בגן הירק האורגני במושב נחם שמאפשר לאנשים לעשות שוק בין הערוגות. "החלום שלנו הוא לגעת באנשים שבאזור ", אומרת מיכל חביביאן, "להתחבר למשפחות מהסביבה, להעלות את המודעות של קנייה היישר מהחקלאי ולחבר כמה שיותר אנשים סביב חקלאות ואוכל טרי ואורגני".

משק חביביאן, מושב נחם

במשק חביביאן מגדלים את כל סוגי הירקות- עגבניות, מלפפונים, פלפלים, חסה, פטרוזיליה, ברוקולי, כרובית, סלק, גזר, דלועים, חצילים, תירס, אפונה אביבית, שום ירוק אביבי, קייל ועוד. בכל יום חמישי בין השעות 11:00-18:00 ניתן יהיה לרכוש בנחם את הירקות הטריים של המשק ואף יתקיימו במקום פעילויות משפחתיות לילדים לצד נשנושים, פינות ישיבה וטעימות.

משק חביביאן. בכביש שמוביל למושב נחם. 050-7412360

חוות עדולם, מושב צפרירים

חוות עדולם של אורן אביב קיימת כבר שלוש שנים אך רק כעת נפתחה לפעילות כמסעדה. המקום נמצא באמצע נוף עוצר נשימה וכבר עם הכניסה מעניק תחושת חו"ל מהנה של מרחבים פתוחים. החזון של אביב בחווה היה להקים דיר עזים אקולוגי ואורגני ואכן הוא פיתח במקום משק בר קיימא שמייצר כמעט את כל מה שהוא צורך בעצמו. כך, ניתן למצוא בחוות עדולם גן ירק בו מגדלים ירקות המשולבים במנות המוגשות, ביצי חופש של תרנגולות שגדלות בסמוך, גבינות עזים טריות מהדיר הצמוד ועוד. בנוסף, בכל ערב חמישי מתקיים במקום ערב פיצה בטאבון.

חוות עדולם, מושב צפרירים

בחוות עדולם יש תפריט עונתי שמשתנה בהתאם לחומרי הגלם שבנמצא. כעת, ניתן למצוא במקום יוגורט עזים טבעי (25 שקלים לליטר), פיצה מחיטה שטוחנים במקום עם גבינות עזים (30 שקלים), פשטידת ריקוטה ומנגולד (30 שקלים), פלטת גבינות עזים (80 שקלים לפלטה קטנה, 120 שקלים לפלטה גדולה), עוגת ריקוטה, יוגורט ולימון (20 שקלים), צלחת לבנה עזים (30 שקלים) ועוד.

חוות עדולם מרחב אקולוגי. בפאתי שמורת עדולם, מושב צפרירים. 050-8827038. פתוח לאירוח פרטי בסופי שבוע- חמישי 16:00-אחרון הלקוחות, שישי 10:00-18:00, שבת 10:00-18:00. לא כשר

הבית של רותי, מושב בר גיורא

רותי סניור היא עקרת בית בשלנית ממושב בר גיורא שנוטלת השנה, לראשונה, חלק בפסטיבל האוכל הכפרי. לא תמיד הייתה סניור מומחית במטבח, והיא החלה לבשל רק לאחר מות אמה. לאט לאט נפתחה סניור לרעיון שאנשים אוהבים את הבישול שלה וכעת היא מציעה בביתה ארוחות מרוקאיות לקבוצות, זוגות ואירועים. גם לאחר הפסטיבל, במסגרתו תארח רותי בביתה מדי יום על בסיס הזמנה מראש, תמשיך סניור להציע את ארוחות הצהריים או הערב האתניות שלה.

הבית של רותי, מושב בר גיורא

בתפריט של רותי מגוון מאכלים (עלות הארוחה כ-100 שקלים לסועד). בין המנות- סלטים שונים לצד לחם של בית כמו למשל מטבוחה, גזר מרוקאי, ירקות טריים חתוכים, כרובית עם בצל ירוק ורוטב מיונז ועוד. עוד מכינה סניור מנות כמו פטה כבד עם ריבת בצל וטוסטונים; קציצות דגים ברוטב מרוקאי; גרגירי חומוס ברוטב מרוקאי, כוסברה ושום; קוסקוס בעבודת יד עם ירקות; שלל קינוחים כמו מופלטות, עוגת שוקולד חמה, סיגרים ממולאים ועוד.

רותי סניור. הדקל 69, מושב בר גיורא. 050-7998004. כשר

המרקייה של שפיצר והאמנות האקולוגית של שי זכאי, שריגים

שי זכאי ובן זוגה ערן שפיצר פותחים במהלך הפסטיבל בביתם מרקייה אמנותית. זכאי, חלוצת תחום האמנות האקולוגית בישראל וצלמת, מעבירה לאורחים פעילות בסטודיו שלה סביב סיפורים על אמנות אקולוגית שיצרה בהשראת היער הסמוך לביתם ושפיצר אחראי על הכנת המרקים והארוחה כולה שתוגש לאחר מכן. בנוסף, עורכת זכאי במהלך הפסטיבל גם סדנת אוכל ילדות במסגרתה מוזמנים האורחים להביא עמם את מנת הילדות הזכורה להם ביותר, עליה הם יספרו (הסדנה נערכת ביום האישה הבינלאומי ב-8.3 וכן ב-14.3 ומותנית בהזמנה מראש).

המרקייה של שפיצר והאמנות האקולוגית של שי זכאי, שריגים

השניים יגישו בפסטיבל ארוחת מרקים, כאשר כל סועד יוכל לבחור בין מרק עדשים אורגני, מרק ירקות או מרק ירקות כתומים (בטטה, דלעת, גזר וחלב קוקוס אורגני). המרקים יוגשו ליד לחם חיטה מלאה, ממרח עגבניות מיובשות, חמאה, זיתים, מקלות ירקות ולימונדה ביתית (90 שקלים למשתתף לארוחה וביקור מודרך בסטודיו). לקינוח, בתשלום נוסף מגישים הזוג גם עוגת גזר מקמח מלא, קפה הפוך או תה צמחים מהגינה.

מרקייה אורגאנית בשריגים. יישוב שריגים. ימי שבת בשני סבבים מ-12:30 ומ-14:30. 054-2511127. Eco.art.center@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully