וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריא לילדים: קורנפלקס שוקולד ביתי

רוני קדר

10.3.2014 / 13:13

טור מתכונים חדש יגרום לכם להבין שלא צריך לקנות הכל בסופר ושעם קצת מעוף, תוכלו להכין את פינוקי הילדים האהובים בבית. והשבוע: מתכון לקורנפלקס שוקולד

אוכל בריא לילדים -קורנפלקס ביתי. רוני קדר
קורנפלקס ביתי/רוני קדר

כשהילד שלכם נולד, אתם מבטיחים שתעשו הכל כדי לדאוג לו. תעמדו מול משאית נוסעת אם יהיה צורך, תדאגו לכסא בטיחות באוטו, תתנו את החיסונים הרצויים ובכלל – תהיו שם בשבילו. רק שלא יקרה לו כלום.

אבל למה כשזה מגיע לאוכל הדברים משתנים?

כשהם נולדים אנחנו משתדלים שהתינוק ינק על מנת לתת את התזונה הטובה ביותר. ממשיכים עם זה גם בשלב הטעימות והאוכל הראשוניוהקפדה על המון ירקות ובשר. אבל אז הם מתחילים לקבל עצמאות ולהבין שהם שולטים על מה שהם מכניסים לפה ולא יעזור כמה ישכנעו אותם (ואולי עדיף שלא תשכנעו, אבל זה כבר למדור הורות...). ואז - קצת לפני גיל שנה אנחנו מתחילים עם עוגיית פתי בר ודומיה אחר הצהריים או בבוקר, אחרי גיל שנה עוברים לקורנפלקס עם חלב בבוקר ובמהרה לקראת גיל שנתיים עוברים לבמבה, וכך כבר בגיל גיל שנתיים הילד מתחיל לרצות מאכלים "כמו גדולים": גלידה בסוף ארוחה, חטיף, שוקולד אחרי האוכל.

השנים האחרונות הכניסו את מהפכת הבריאות לתודעת האוכלוסיה הבוגרת (כן, אנחנו אמורים להיות כבר כאלה) אבל משום מה הילדים נזנחו בצד. קל לנו לגמור עניין עם פתי בר אחר הצהריים וקורנפלקס בבוקר. נשמע לא מזיק. נכון? אבל חומרים משמרים, רק קמח לבן, חלב פרה וסוכרים הם לא בדיוק הדברים שאנחנו רוצים להכניס לגוף הקטן של הילדים. תחשבו שניה על עצמכם: הייתם פותחים את הבוקר עם קערת דגנים שיש בה יותר מ-2 כפיות סוכר בתוספת חלב? וזו רק ההתחלה...

אבל מחשבה לחוד ומציאות לחוד: הורים הם אנשים עסוקים מאוד ומחזיקים במשרה מלאה, תיחזוק בית וגידול ילדים וזה אכן לא פשוט לעשות הכל יחד, ולכן קל לקנות מוצרים מהסופר ולא להכין בבית. הטורים הבאים יתנו מתכונים פשוטים להכנה, לא דורשים הרבה זמן וחלקם אף אפשר וכדאי להכין עם הילדים. כדאי לעשות את המעבר צעד אחר צעד ולהכניס בכל פעם משהו ביתי שונה ולהרגיל את הילדים באיטיות. יתכן שלא יאהבו את הגרסה הביתית בהתחלה (כי בכל זאת יש בה פחות סוכר), אבל ככל שתתחילו מוקדם יותר ותנסו לאורך זמן – תגלו שגם העקשנים ביותר נהנים מאוכל ביתי.


חומרים כמו זרעי פשתן טחונים או סובין חיטה נמכרים בחנויות טבע למיניהן. אלו מוצרים לא יקרים שיחזיקו לכם מעמד במקרר.

קורנפלקס ביתי

(זמן הכנה – 15 דקות = 3 הפסקות פרסומות בתוכנית האהובה עליכם)

חומרים ל- 6 מנות:
50 גרם שוקולד מריר
80 גרם (כוס) שקדים טחונים
50 גרם (1/2 1 כוסות) סובין חיטה (להשיג בחנויות טבע למיניהן)
200 גרם (1/2 1 כוסות +2 כפות) קמח מלא או לבן
4 כפות זרעי פשתן טחונים (להשיג בחנויות טבע למיניהן)
4 כפות סוכר חום כהה
כפית שטוחה מלח
2 כפות שמן קנולה או שמן קוקוס
1/2 כוס מים


אופן ההכנה:
1.מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. במעבד מזון טוחנים את השוקולד והשקדים הטחונים לפירורים כ-2 דקות.

3. מוסיפים את החומרים היבשים ומעבדים עוד כחצי דקה.

4. מוסיפים את השמן ומעבדים לרגע. לא מפסיקים את פעולת המעבד ומוסיפים גם את המים. עוצרים ובודקים אם התערובת מוכנה: בעזרת 3 אצבעות צובטים מן התערובת ומנסים להפוך אותה לאחידה. אם יבשה מדי מוסיפים עוד כף מים, לא יותר. אם רטובה מדי, מוסיפים כפית שטוחה קמח.

5. מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת נייר אפייה ומהדקים יחד. מניחים על התלולית עוד נייר אפייה ובעזרת מערוך מרדדים את התערובת למשטח בעובי 3 מ"מ. אם הבצק יהיה עבה מדי, הקורנפלקס יהיה פחות מוצלח.

6. מורידים את נייר האפייה העליון ואופים כ-30 דקות או עד שהבצק יבש לחלוטין.

7. מוציאים, מצננים בטמפרטורת החדר ושוברים לחתיכות בגודל לא אחיד של ס"מ בערך.

8. שומרים בצנצנת אטומה.

אפייה עם ילדים: עוגיות ביתיות
מתכון לעוגיות קורנפלקס ושוקולד
אוכל בריא: פנקייק מקמח מלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully