וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נסגרה מסעדת רפאל?

21.4.2014 / 19:57

בסוף השבוע האחרון נסגרה מסעדת רפאל של השף רפי כהן בת"א עד האחד במאי. לדברי כהן הדבר אירע בשל הונאה כספית ומאידך העובדים גורסים כי הסגירה נובעת מגל פיטורים שהביא למצוקת כוח אדם

מערכת וואלה!
במטבח של מסעדת רפאל. דייב שחר
רפי כהן/דייב שחר

מסעדת רפאל נסגרה בסוף השבוע האחרון עד האחד במאי, בשל מה שהשף והבעלים, רפי כהן, מכנה "הונאת ענק". המסעדה הפועלת במלון דן בת"א נחשבת לאחת מהמסעדות הטובות בישראל ובין סועדיה נמנים גם לקוחות רבים מבכירי המשק.

בימים האחרונים פורסם שהמסעדה הוותיקה (הפועלת משנת 2001) , נסגרה זמנית בשל מצוקת כח אדם. לדברי השף כהן, הסיבה לכך היא הרבה יותר מסובכת ונושקת לתחומים פליליים. בחודשים האחרונים נודע לכהן, על מה שהוא מכנה "הונאת ענק כספית שנעשתה דרך מערכת המחשוב במסעדה על ידי גורמים עברייניים". שירותי המיחשוב מנוהלים על ידי חברה בינלאומית, בין הגדולות בתחומה, המספקת שירותי קופה, מיחשוב וסליקה לבתי מלון ומסעדות. לדברי כהן "מדובר בהונאה משולבת של חברת המחשבים, הקופות, וגורם חיצוני של כרטיסי גיפט קארד". כהן מספר כי העניין נחשף בתקופה האחרונה כשהתגלתה אי התאמה בדוחות הכספיים. בחודשים האחרונים אף שכר לצורך העניין משרד חקירות.

כהן מסר לוואלה! אוכל כי ככל שירד לעומק הדברים גילה רבדים והסתעפויות חדשות בפרשה וכשראה שהעניין חלחל גם למחלקות מסוימות במסעדה, מה שעורר חשד גם לגבי מעורבות של חלק קטן מהצוות. החשד הוביל לפיטורי חלק מהעובדים. לדבריו בנקודה זו החליט לסגור עד שהכל יתבהר, ומחר הוא טוען שיגיש תלונה רשמית במשטרה. "הקימו כמעט עסק שלם, מקביל לרפאל בשחור. מדובר בהרבה מאוד כסף. יש כאן בוודאות עבירה חמורה על החוק" . נכון לשעת כתיבת שורות אלו, לא הוגשה תלונה במשטרה.

לדברי כהן כל בתי המלון ומסעדות צריכים לעשות בדק בית. "אני חושב שאני כסף קטן יחסית לבתי מלון. השיטה פה הייתה סיסטמטית וכל מי שעובד עם אותה חברת מיחשוב בישראל צריך מהר לבדוק טוב טוב. אלה גורמים מסוכנים מאוד ואני אומר את זה כשיש לי עובדות והוכחות כתובות מכל הכיוונים". לדבריו בהמשך השבוע יתאפשר לחשוף חלקים נרחבים יותר בפרשה.

כהן ינצל את הסגירה גם לחידוש התפריט והחלפת תשתיות, כאשר מסעדת חמש במלון מנדלי מוס שבבעלותו, שנפתחה לפני כחודשיים בלבד, תמשיך לפעול כרגיל. אחד העובדים במסעדה מסר למערכת וואלה! כי כהן חשד שגונבים ממנו ולכן פיטר את הצוות מטבח, האנשים מאחורי הקופות ומלצרים, וזו הסיבה שהמסעדה סגורה כעת ולמחסור בכוח אדם.

מנהל המכירות של החברה בישראל מסר בתגובה: "רפי כהן עדכן אותנו לפני כארבעה חודשים שהוא חושש שגונבים ממנו כסף. אנחנו יודעים שהוא לקח משרד חקירות. מעבר לזה אין לי מושג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully