וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות היין: מה ההבדלים בין היינות השונים?

11.5.2014 / 13:37

הידעתם שההבדל בין יין לבן לאדום הוא בקליפות הענבים? יועצת היין קרן כהן מיקבי כרמל מסבירה לליהי ילון על ההבדלים בין יין אדום, לבן ומבעבע

קרדיט וידאו: Video Head

הרבה לפני האוכל שלצדו מגישים את היין, נבדלים זה מזה היינות האדומים והלבנים בשיטת הייצור. יועצת היין קרן כהן מיקבי כרמל, מסבירה לליהי יהלון כי ההבדל העיקרי נעוץ בכך שיין אדום מופק עם קליפות הענבים ובתהליך ייצור היין הלבן אין צורך בקליפות. בניגוד למיתוס, לא בהכרח משתמשים בחביות עץ במהלך ייצור היין. תרומתה של חבית העץ ליינות שמאפסנים בה, היא בעיקר בתיבול היין והעשרת הטעמים, כמו כן, היא מעניקה יכולת התיישנות ליין.

יין מבעבע לעומת זאת, אפשר להכין גם מענבי יין אדום ולבן ואף לייצרו מיין רוזה. במהלך תהליך התסיסה של יין רגיל, מופרש פחמן דו חמצני, שנשמר בחבית כשמייצרים יינות מבעבעים. יש שתי שיטות מרכזיות לייצור יין מבעבע: השיטה הצרפתית ממחוז שמפניה שייחודית למחוז, ובמהלכה מתבצעת תסיסה ראשונה במיכלים ולאחר ביקבוק מתבצעת התסיסה השניה בתוך הבקבוק. לכן טעמה של השמפניה הצרפתית נחשב מורכב ויוקרתי. הקאווה הספרדית לעומת זאת עוברת תסיסה שניה גם כן בתוך המיכל ורק לאחריה מבוקבקת.

איך מאחסנים יין נכון?
עם איזה יין נגיש ארוחות חג?

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully