וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלצי וואלה! לשבועות 2014

27.5.2014 / 17:37

לא פשוט למצוא לחג השבועות יינות לבנים תוצרת ישראל שיספקו את הסחורה. הרשימה הבאה לבנים מקומיים שיצאו בחודשים האחרונים וחורגים מהשבלונה הזו

ראש השנה, פסח ושבועות הם הזדמנויות חגיגיות לפרגן לתעשיית היין המקומית. בראש השנה ובפסח זה קל יותר. יש גם יינות אדומים...בשבועות, כשלבנים ויינות רוזה על הפרק, זה הופך למורכב קצת יותר. כן, הלבנים שלנו טובים פחות. קשה יותר לגדל כאן זנים לבנים ברמה גבוהה.

תרבות היין המקומית התפתחה, משנות התשעים של המאה הקודמת ואילך, בהגמוניה של האדומים. ובנוסף: דיקטטורת הטעם הקליפורני השתלטה על כל חלקה טובה בטעמו של הציבור הרחב. אנשים התרגלו לקבל את הלבנים שלהם שמנתיים ומתפקעים מפרי בשל ולחלופין מימיים ודלים.

הרשימה הבאה מסמנת לבנים מקומיים שיצאו בחודשים האחרונים וחורגים מהשבלונה הזו. חג שמח!

רקנאטי, יסמין לבן שרדונה/סוביניון בלאן 2012

לבן בסיסי, נטול יומרות, ארומאטי מאד, עם המון פרי לבן ופרי טרופי, מוחצן, שונה מאד מהעשייה הים תיכונית, המאופקת, של יקב רקנאטי בסדרות גבוהות יותר. בכל זאת, צוות רקנאטי הצליח להחדיר גם לפשוט-פשוט הזה יסודות שישמרו עליו מלהפוך ממתק נטו. יין שמספק תמורה אדירה ל-42 שקלים ושנעים מאד יהיה ללגום בגמיעות גדולות, מצונן היטב, גם בפיקניק שלמחרת ארוחת החג.

כרמל, כרמל ויינייארדס, שרדונה מרום הגליל 2013

שרדונה איכותי ונעים במיוחד. תפוחי עץ חמצמצים באף, חיך פירותי עם נימת מליחות קלה וחומציות טובה. יין שעושה ככל יכולתו ומצליח בהחלט שלא להיות שמנמן ועתיר פרי ועץ. ילווה היטב פסטות, לזניה חלבית ודגים. סדרת "כרמל וייניארדס" אינה נגישה בסופרמרקטים. תמצאו אותה בחנויות יין ובמסעדות בלבד. יופי של תמורה ל-65 שקלים.

הרי גליל, אביבים 2011

70% ויונייה ו-30% שרדונה מרכיבים את הבלנד הלבן היבש החמדמד הזה. צבע זהבהב-כתמתם. פרי טוב, ארומאטיות נעימה, שימוש מדוד בעץ. יין חמוד מאד. 70 שקל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

תבור, טללים 2012

100% ענבי שרדונה. קרמיות, מינראליות, חדות מפתיעה ויוצאת דופן בהשוואה למקובל בישראל כשמגיעים לשרדונה. אחלה יין ואחת ההפתעות הכי נעימות של הזמן האחרון בתעשייה המקומית. 75 שקל.

דלתון, סמיון כרם אלקוש 2013

איזה כייף שמשתמשים בסמיון ליין זני! זה זן שמתאים מאין כמותו ללגימה כאן. יופי של פרי, חומציות טובה, גוף מצוין. סמיון ראוי ביותר שייטיב ללוות ארוחות דגים וגבינות. 92 שקלים.

ספירה, שרדונה 2012

היינן דורון רב הון מספק בספירה, היקב שפתח, שמייצר יינות לבנים בלבד, אנטיתיזה מוחלטת למתרחש בישראל בתחום היינות הלבנים. היין הנוכחי נטול מרבצי חמאה ושמנוניות, משדר שקט, ניקיון ואיזון. מאידך, הוא מביא, באיפוק נהדר, את כל מאפייני הזן במיטבם. תענוג צרוף! 95 שקלים.

אורטל, ויונייה 2012

יקב הבוטיק אורטל מרמת הגולן, עליו אחראי אילן זעפרני, הוא אלטרנטיבה מוצלחת למדי למיינסטרים הישראלי, מרמת הגולן ובכלל. הויונייה הזה ארומאטי מאד, שופע ניחוחות הדר ופרי טרופי ומצליח להיות עתיר פרי אבל לגמרי לא עמוס. יין משמעותי, גסטרונומי ומהנה מאד. 115 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully