וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחים לרגע: עונת הדובדבנים החלה

לניצול מקסימלי של עונת הדובדבנים המתוקים לוקחים את כל המשפחה לקטיף עצמי, שם תוכלו לזלול את פרי הקיץ האדום והעסיסי כאוות נפשכם

צילום: עידו שחם| עריכה: מאיה בן ניסן| בימוי: גיא גורן

הדובדבנים כבר מתחילים להציף את השווקים וגורמים ללא מעט אנשים לצקצק בלשונם על המחירים המאמירים מדי שנה. במקום להתבאס אפשר לעשות מעשה, להעמיס את הילדים לאוטו ולנסוע צפונה לקטיף עצמי. שם, תוכלו לאכול כמה דובדבנים שתחפצו במחיר קבוע.


עונת הדובדבן היא קצרה מאד וכדאי לנצל את חלון ההזדמנויות כדי שתוכלו לאחר מכן להכין עמם מאפים, סלטי פירות או פשוט להמשיך ולנשנש אותם כפי שהם, טריים ומתוקים.

בבוסתן היפיפה של משק אברהם שבנווה אטי"ב מתקיים קטיף עצמי של דובדבנים מזנים שונים לצד קטיף אוסנה (שיח פטל שחור); פטל אדום; תותי עץ ועוד. לא רבים הם החקלאים שמגדלים בישראל פירות יער שכאלה, משום שהדבר אינו רווחי במיוחד. מדובר בפירות שלא פשוט לקטוף אותם, הם קטנים ועדינים ועונתם קצרה מאד. עם זאת, בעקבות הביקוש הרב בשנים האחרונות, ישנה עלייה גם בהיקף גידולם המסחרי.

החקאלי איציק אברהם מהמשק, מסביר שעל מנת לקטוף את הדובדבנים נכון מהעץ, חשוב לעשות זאת ביחד עם העוקץ שלהם, אחרת הפרי נפצע ואורח חייו מתקצר ליומיים- שלושה בלבד (כמו כן, קטיף שכזה לא מאפשר לעץ להתחדש). לכן, יש למשוך בעדינות רבה את העוקץ של הדובדבן לכיוון ההופכי מזה של הפריחה ולקטוף אותו כשהוא עודנו מחובר לפרי. את הפטל והאוסנה יש לקטוף גם כן בזהירות משום שאלה הם פירות עדינים מאוד ותנועה אגרסיבית מדי תמעך אותם בנקל.

הקטיף העצמי מתאים למשפחות וידידותי לילדים, כשבמשק אברהם מקפידים על אינטימיות (לא מכניסים מעל 30 אנשים בבת אחת לשטח הבוסתן) כדי למקסם את ההנאה מהחוויה. בחודשים הקרובים, לאלה שפספסו את עונת הדובדבנים, יתווספו בבוסתן גם זנים שונים של תותי שדה, דומדמניות, שזיפים מיוחדים ועוד. כל אלה ניתנים לקטיף עצמי במחיר כניסה סמלי.

משק אברהם. נווה אטי"ב. שישי 8:00-15:00, שבת 9:00-17:00 (להגעה בימות השבוע יש לתאם מראש בטלפון). 054-8040254 , 054-8040220.

לכל הפרטים

איך מבשלים עם דובדבנים?
מאפה, מרק וקאפקייקס: מתכונים עם דובדבנים
כך תכינו ריבת דובדבנים והל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully