וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדנה: אוכל בריא בחוות השף האורגני

המרדף אחר אורח חיים בריא לא תמיד קל ליישום במטבח הביתי. הסדנה של הנטורופתית נועה פרומן מעניקה טיפים לאכילה נכונה יותר ומייעצת כיצד לבשל בריא בבית מבלי לבחור בקיצוניות לשום כיוון

סדנת נשים. אפיק גבאי
באמצע משק מרהיב- חוות השף האורגני/אפיק גבאי

טירוף האוכל הבריא משתלט על המדף בסופר, על מה שאנחנו אוכלים במסעדות וכמובן נכנס גם למטבח שלנו. המרדף אחר הבריאות הוליד גם לא מעט סדנאות שבאות ללמד על האופן בו מתחזקים אורח חיים שפוי, שכה מנוגד לפיתויים של העידן המודרני. אחת מאותן הסדנאות שמנסה לעזור בשמירת התפריט הבריא ולתת טיפים מתקיימת במתחם השף האורגני במושב חגלה. המקום משקיף על שדה ירקות ופירות יפיפה בעמק חפר, לצד חנות שמוכרת את התוצרת האורגנית של המשק לצריכה ביתית. מי שהקימו את הקומפלקס הוא מולי להב יחד עם אחיו, השף אלעד להב, שעבד במסעדות שונות בצרפת ובתל אביב עד שחזר לעמק והחל לעסוק בחקלאות אורגנית. כבר מעל לשנה שמתקיימות במקום מגוון סדנאות בישול בריא, בין היתר בנושאים כמו קינוחים בריאים; סדנת כניסה למטבח הבריא; סדנת שייקים ירוקים; וסדנת אוכל לנשים בלבד, בה נטלנו חלק (משך הסדנאות- כשלוש וחצי שעות).

סדנת נשים. אפיק גבאי
שייק ירוק מפירו וירקות שזה עתה נקטפו/אפיק גבאי

המקום
אזור הסדנאות של השף האורגני נמצא בתוך ביתן עץ מעוצב עם אזור ישיבה חיצוני ושולחן ארוך ורחב ידיים שסביבו מתקיימת הסדנא ומתכתבת עם האווירה הרגועה שמשרה השדה בחוץ. גם הליך הבישולים מתקיים על אותו שולחן משותף כשההדרכה מתבצעת במטבח הכנות קטן בקצה החלק המשותף.

על הקהל
בסדנת האוכל לנשים בלבד השתתפו על פי המקובל, רק נשים. מדובר בקבוצות של חברות שמכירות זו את זו והגיעו יחד על מנת ללמוד לבשל אוכל בריא ולקבל טיפים לניהול מטבח בריא, מתכונים חדשים ומעניינים ורעיונות מחוץ לקופסה. רוב המשתתפות הן נשות משפחה שמבשלות גם בבית, מודעות לנושא של תזונה נכונה ורוצות להיכנס לעניין באופן רציני יותר ולגייס לעניין גם את בני ביתן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סדנת נשים. אפיק גבאי
חסה לסלט מהערוגה הסמוכה/אפיק גבאי

אופי הסדנה
מנחת הסדנה היא נטורופטית בשם נועה פרומן שמגיעה מבית של בשלנים ורוצה להכיר למשתתפים את המטבח הבריא על כל רבדיו באופן נטול קיצוניות לשום כיוון. פרומן מציעה בסדנה שלל טיפים לתזונה בריאה לכל המשפחה (היא עצמה אמא לארבעה ילדים) שיאפשרו תחזוקת מטבח ביתי וניהול אורח חיים בריא בד בבד.

את הסדנה מתחילה פרומן כשכל אחת מהמשתתפות מציגה את עצמה ומסבירה איזה מטבח היא מנהלת בבית, מה היא אוכלת ביום יום ומה היא רוצה ללמוד מהסדנה. לאחר שלב ההסברים וההיכרות הראשונים, מתחילה פרומן לדבר על חומרי גלם בריאים באופן בסיסי ואז מתחלקות המשתתפות לקבוצות ומתחילות לבשל- כל קבוצה אחראית על מנה מסוימת מתפריט הארוחה. תוך כדי שלב הבישולים ממשיכה פרומן בהסברים כשלאחר סיום ההכנות מתיישבים בחלק החיצוני של המתחם וכל המשתתפות אוכלות יחד. בסיום הסדנה, מעניקה פרומן טיפים שונים לקוסמטיקה במטבח- טריקים שניתן להכין לבד בבית לטיפוח טבעי ואורגני.

סדנת נשים. אפיק גבאי
לנשים בלבד/אפיק גבאי

מה אוכלים פה
עם הכניסה למתחם מוגשים למשתתפות שלל פירות טריים חתוכים ופירות יבשים לצד שלל אגוזים ושתייה קלה קרה או חמה, או כוס יין מרעננת. לאחר שלב ההסברים מתחילים בהכנות של המנות .לפני הכל מכינה פרומן כוס קטנה של שייק ירוק לכל משתתפת ובו מגוון עלים ירוקים ופרי עונתי. בארוחה שבסיום הסדנא הוגשו מנות שהוכנו במהלך הערב על ידי המשתתפות כמו רולדת תרד ובטטה; ברוסקטות עם אבוקדו ושעועית; מרק חצילים קר; ניוקי מטופו ברוטב פטריות וקשיו; דפי אורז ממולאים באצות, גזרים, קולורבי, פטריית מלך היער ועוד; סלט עלים ירוקים עם קינואה, עדשים שחורות מונבטות ותותי שדה; ועוגת פירות עם פירורים ברוטב מלון.

סדנת נשים. אפיק גבאי
בדרך לאפייה/אפיק גבאי

מה למדנו
- לכל אחת ואחת מתאימה תזונה שונה ואי אפשר לעשות הכללות בנוגע לתזונה נכונה מהי , באופן שנכון לכל הנשים.

-כמעט לכל אדם שני יש היום אי סבילות לחיטה ברמה כלשהי. יש אנשים שרגישים גם לקמחים שונים כמו כוסמין ושיפון ויש שלא. מומלץ מאוד לנסות באופן אישי ולהחליט לאחר מכן האם התוצאה טובה. אם מפסיקים לאכול חיטה לחודש ימים ומרגישים חיות נטולת עייפות ונפיחות, אולי מומלץ להפסיק לצרוך גלוטן וחיטה באופן קבוע.

- ישנם תחליפים רבים לחיטה וכן לפסטות סטנדרטיות כמו למשל פסטה מקמח אורז, פסטה מקמח כוסמין ועוד. התחליפים הללו מומלצים וטעימים מאוד בשילובים שונים.

-מי שהוא טבעוני או צמחוני ולא סופג מספיק ויטמין בי 12 יכול לנסות לשלב הרבה אצות בתפריט היומי שלו משום שהן עשירות מאוד בוויטמין ובריאות במיוחד. כל האצות מגיעות מאוד יבשות לתהליך הבישול, לכן מומלץ להשרות אותן כעשרים דקות לפני השימוש.

-עלים ירוקים מכילים הרבה מאוד חלבון זמין וקל לספיגה כמו גם כלורופיל (מה שמעניק לצמח את הצבע הירוק שלו). אך גם אם אנחנו אוכלים סלט גדול בכל יום רצוי שנשלב בתזונה גם שייק ירוק משום שעל מנת לפרק את התאית ממנה מורכבים העלים, יש ללעוס את העלה כשלושים פעם ורובנו לא עושים זאת. אך כשצורכים שייק ירוק אנחנו מקבלים את העלים במרקם שבו משיגים קליטה מקסימלית של ויטמינים, מינרלים וחלבונים.

-בשייק ירוק ניתן לשלב מגוון עלים כמו נענע; קייל; תרד; חסה ועוד. רצוי להכניס לתוכו פי 3 עלים ירוקים מכמות פרי (מתחילים יכולים להתחיל מיחס הפוך של פרי ועלים ולהתקדם משם) ולא לשלב עלים ירוקים שאנחנו לא אוהבים גם בסלט ירקות רגיל משום שהם יהיו דומיננטיים מאוד גם בשייק.

סדנת נשים. אפיק גבאי
אחרי ההכנות מתיישבים לארוחה/אפיק גבאי

-מרווה וזרעי צ'יה הם מקור טבעי ומצוין לאומגה שלוש שאינו מן החי.

-לרבים מאיתנו חסר מגנזיום בגוף וקקאו גולמי הוא מקור מצוין למגנזיום לכן מומלץ לשלבו בתפריט היומי.

-אגוזי ברזיל מומלצים מאוד לנשים ומסייעים בבעיות בבלוטת התריס (רצוי לאכול עד 3 אגוזי ברזיל ביום).

-כל האגוזים עטופים בקליפה שאנחנו לא רואים והיא שומרת על האגוז מפני מזיקים. החומצה הזאת שעוטפת את האגוז מעכבת את ספיגת הוויטמינים והמינרלים בגופנו לכן רצוי להשרות את האגוזים לפני שאנחנו צורכים אותם. אגוז ברזיל למשל צריך 24 שעות השריה, שקדים צריכים השרייה של כ-8 שעות ואגוזים אחרים זקוקים להשריה של כ-4 שעות. יש להשרות את האגוזים בקבוצות קטנות בכל יום משום שאחרת הם ירקבו במהרה.

-אנשים שסובלים מדלקות שונות, בעיות מפרקים או צרבות רצוי שיימנעו מצריכת חצילים, עגבניות, תפוחי אדמה או פלפלים שמעודדים את התופעות הללו.

-פטריות שיטאקי מומלצות מאוד לנשים אחרי לידה ונותנות מרץ ואנרגיה רבה. ניתן לצרוך אותן גם בצורת אבקה במינונים רפואיים או אפילו בצורה של פטריות מיובשות.

-מומלץ מאוד להנביט את הקטניות שאנחנו אוכלים. תהליך ההנבטה מעשיר מאוד את ערכיה התזונתיים של הקטנייה, מאלה המקוריים. ניתן להנביט את כל הקטניות, אפילו קינואה ומומלץ לשלב את הקטניות המונבטות בבישול כמו גם לאכול אותן כשהן חיות בסלטים.

סדנת נשים. אפיק גבאי
הקינוח נאפה/אפיק גבאי

למי מתאים?
סדנאות אוכל הנשים של השף האורגני מתאימות מאוד לנשים שמחפשות אחר טיפים לתזונה בריאה ואורח חיים בריא. יתר הסדנאות במקום מתאימות הן לנשים והן לגברים שמתעניינים בתזונה נכונה ובישול בריא ואורגני.

נקודה לשיפור
לדעת חלק מהמשתתפות בסדנה רצוי לשפר את רמת אביזרי המטבח במתחם כך שיתאימו יותר לכמות המשתתפות ולבישול מהנה.

נקודה לשימור
הנוף המדהים, האווירה הנעימה והחיובית לצד הסברים מצוינים ויחס אישי.

לפרטים על הסדנאות של השף האורגני

סדנת נשים. אפיק גבאי
רולדה בטטה ותרד/אפיק גבאי

רולדת תרד ובטטה

חומרים ל-8 מנות
לרולדה
400 גרם תרד או מנגולד (אפשר לשלב)
1/2 כוס אגוזי קשיו שהושרו לפחות שעתיים במים
2-3 כפות קמח כוסמין מלא
1 כף שמן זית
3 ביצים מופרדות
מלח
אגוז מוסקט טחון

לקרם הבטטה
2 בטטות קטנות
1 כף שמן קוקוס
1 כפית סויה
מעט ג'ינג'ר מרוסק
מלח


אופן ההכנה:
1. מרתיחים מים בסיר וחולטים את התרד, מסננים וסוחטים את הנוזלים.

2. בבלנדר טוחנים את אגוזי הקשיו המסוננים ומוסיפים 3/4 כוס מים נקיים.

3. מערבבים את חלמוני הביצה עם התרד, קרם הקשיו, השמן, המלח ואגוז המוסקט לתערובת אחידה.

4. מקציפים את החלבונים לקצף יציב, טורפים את הקצף לתערובת התרד ומקפלים פנימה בעדינות, עד לקבלת מרקם אחיד.

5. מרפדים תבנית בניר אפיה ושופכים עליה את התערובת. מורחים שכבה בעובי של כ-2 סנטימטרים בצורה של מלבן ואופים בתנור ב- 180 מעלות למשך 15-20 דקות.

6. בעודה חמה, הופכים את בסיס התערובת על מגבת ומגלגלים את המגבת ביחד עם בסיס התערובת לקבלת גליל ומשאירים בצד לקירור.

7. בזמן שהרולדה מתקררת מכינים את קרם הבטטות: מקלפים ומבשלים את הבטטות עד שהן רכות.

8. מועכים את הבטטות ומערבבים עם שאר החומרים לקרם.

9. לאחר שבסיס התערובת התקרר לחלוטין, פותחים את הגליל, מורחים את תערובת הבטטה, מפזרים שכבה של רוקט ומגלגלים שוב את הרולדה לקבלת גליל.

הסדנה: מקפלים דים סאם
הסדנה: אוכל דרוזי בצפון
מי מפחד מבישול בוואקום?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully