וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: מי הזיז את הגבינה שלי?

29.5.2014 / 10:10

הפיצה הטבעונית החדשה של דומינווס אמנם לא מצליחה לחדש בקטגוריה המקרטעת של תחליפי הגבינה אבל מקבלת צל"ש על היוזמה ועומדת בכבוד במבחן הפיצה הקרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצה טבעונית בדומינוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתוני פתיחה:

את פיצה דומינוס אין צורך להציג, אבל מדובר ברשת אמריקאית שקיימת יותר מ-50 שנה עם למעלה מעשרת אלפים סניפים בכל העולם. לפני כשנה, אחרי מאות תגובות ואלפי לייקים נענו ברשת למהלך של עמותת ויגן פרינדלי שמקדמת את הטבעונות בישראל . בשיתוף פעולה עם "טבע דלי" שייצרה את גבינת הסויה עבור הרשת, השיקו לפני כחמישה חודשים את הפיצה הטבעונית הראשונה בישראל ובעולם שנמכרת על ידי דומינוס. אור לגויים זה כאן!

בשולחן ליד:

חברה טובה ואדיבה שהסכימה לקחת חלק בניסוי ולטעום מהמשלוח.

שירות ואווירה:

קיבלתי שירות טלפוני חביב אבל קצת איטי (12 דקות על השעון). הפיצה לעומת זאת הגיעה תוך חצי שעה כפי שהבטיחו ואפילו לוותה באסמס מקדים. בגזרת האווירה- בית. רגליים על השולחן, כלב מרייר ופרק של ה"אח הגדול". אגב, לדעתי יש לנו עוד מקסימום שבועיים עד שלעורך התוכנית יורם זק, ואולי גם לצופים ימאס מדיבורי הטבעונות בתוכנית וטל גלבוע (המעולה) תעלה על הגריל. אבל נחזור לפיצה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה אוכלים?

יש שתי אופציות בדומינוס פיצה שטבעונים יכולים לחבק. פיצה מבצק מקמח מלא ואחת מקמח לבן רגיל. אני הזמנתי את זו עם הקמח הלבן, כי אם כבר פיצה אז שתהיה כמה שיותר קרובה לג'אנק. ונתחיל בגילוי נאות: מאז שדומינוס השיקה את הפיצה שלה שמעתי ביקורות לא טובות, כך שהמהלך של הזמנת פיצה משפחתית כשלצידי שותפה לא טבעונית לווה בלא מעט חשש.


אקדים ואומר שהחשש התבדה. לפחות חלקית. נתחיל באחד הפרמטרים החשובים: הריח. אומנם מזמן לא אכלתי פיצה רגילה, אבל מהזיכרון המעומעם שיש לי, היא מגיעה עם ריח שעושה לך חשק לאכול את הקרטון. זה לא היה המקרה, אבל לא עשיתי מזה עניין. גם במבחן המראה הפיצה לא הבריקה. למרות התוספת של הפטריות והזיתים היא עדיין נראתה כמו גרסה חיוורת של הדבר האמיתי. והגענו לטעם. עם פלאשבקים משנות השמונים של "פיצה מקפיצה", הכל בעצם מתחיל ונגמר בגבינה, אם מותר לקרוא כך למוצר שעשוי מסויה. למרות הרצון הטוב, ולמרות שהיא לא הייתה גרועה, המרקם של גבינת הסויה בעייתי ונדבק לשיניים והטעם שלה עדיין סינתטי למדי. אני בטוחה שהגבינת סויה תהיה מעולה בפשטידות וקישים, אבל ככוכבת ראשית היא לא מצליחה להחזיק את התפקיד.

מה שמוביל אותי למסקנה הבאה: פיצה טעימה לא צריכה גבינה. אכלתי בהרבה מקומות פיצות טבעוניות שהיו עשויות מבצק מעולה עם תוספת של ירקות מגוונים והבריקו פי כמה מפיצה עם תחליף גבינה. באופן כללי מקומות רבים נמנעים משימוש בתחליפי בשר וגבינה, ואני גם מבינה למה. פשוט אין בהם צורך. התזונה הטבעונית, על אף מה שרוב האנשים חושבים, היא מגוונת, טעימה ולא צריכה שחקני חיזוק. אז תזיזו את הגבינה שלי בבקשה.

הערת שוליים: אי אפשר להזמין מגש זוגי של הפיצה הטבעונית, אלא רק משפחתי, וזה מבאס. במבחן הכי חשוב שקיים, מבחן "הפיצה הקרה" (שהוא המצב העדיף עלי ממילא) הפיצה דווקא עמדה בכבוד.


מחיר:
79.5 שקלים לפיצה משפחתית עם תוספת אחת ובקבוק שתייה. פיצה ללא תוספת תעלה לכם 69.5 שקלים.

ציון מסכם:
6.5

שורה תחתונה:
לא פיצה שהייתי מזמינה באופן קבוע, אבל מגיע לדומינוס צל"ש על היוזמה.

מדד הטבעונות:2, כי בכל זאת מדובר ברשת שמוכרת פיצות עם גבינה

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

להשיג ב: סניפי הרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully