וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: אנסטסיה

9.6.2014 / 16:31

עם ההכרזה על כך שמדובר בבית קפה טבעוני, למהדרין, אנסטסיה הפכה ליקירת הטבעונים, אם כי היה משמח יותר לו חלקו כאן מקום נכבד יותר גם לסוכר וקמח לבן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתוני פתיחה:

אין לי מושג מי זאת אנסטסיה, אבל כנראה שהיא עשתה משהו טוב בחייה אם קראו על שמה לבית הקפה הטבעוני הראשון בתל אביב. לפני שבוע וחצי תמר איילון ורועי עזר, אדריכלית ואיש חיי לילה לשעבר, טבעונים בעצמם, פתחו את בית הקפה שמציע מבחר מנות שאינן מכילות מוצרים מן החי עם דגש על אוכל בריאותי, אורגני ותפריט לא קטן של שייקים מיוחדים וקינוחים.

בשולחן ליד:
"כולם פה רזים" קבעה אחותי חדת האבחנה ברגע שהתיישבנו. אני חשבתי שבתל אביב אי אפשר אחרת אבל מזל שיש אנשים שפויים ממני. אז היו שם אנשים (כן, די רזים) מכל הסוגים, המינים והגילאים, ממש כפי שהיו בבית הקפה הלא טבעוני הסמוך. מה שאומר שגם פה אין חתיכים. אכזבה.

שירות ואווירה:
שעות הצהריים של יום שישי הן שעתן היפה והעמוסה, של בתי הקפה בתל אביב ובכך אנסטסיה היפה לא שונה מאף אחת אחרת. למרות שהמקום בהרצה והייתם מצפים לשירות מסורבל, המלצריות בבית הקפה היו נינוחות וחינניות. החינניות נמשכה גם בגזרת העיצוב של בית הקפה, ודק העץ, הבר הפנימי, הריהוט והאדניות הפורחות מעידות שיד מעצבת נגעה כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה אוכלים?
כרגע מחצית מהתפריט איננו מכיוון שרוב המנות עדיין בשלבי פיתוח והכנה. אז אחרי שעידכנו אותנו שאת מחציתו של התפריט אנחנו יכולים רק לקרוא, החלטתי להשקיע בקריאה. התפריט מחולק ומסומן לפי קטגוריות של רו פוד (מזון לא מעובד שלא עבר חימום מעל 47 מעלות), מנות הכוללות מזונות על ומנות ללא גלוטן. מאוד בריא כאן באנסטסיה ולכן גם הבריאותנים אוכלי הבשר יוכלו למצוא פה מה לנשנש, בהנחה שהם לא באמצע סדנא לניקוי רעלים.

ככלל, אני אישית לא אוהבת את החיבור בין בריאות לטבעונות ולא רק בגלל שאני אוכלת מלא שטויות, אלא שזה יוצר תחושה שטבעונים הם פריבילגים, ושגוג'י ברי, אצות וואקמה וצ'יה נמצאים אצל כל אחד מאיתנו במקרר. להרבה אנשים קיים פחד מטבעונות ברמה המעשית ולאו דווקא ברמת האוכל. "אני לא מבשלת", "איפה קונים את זה" ו"הכל נורא יקר" הן טענות שנשמעות הרבה. וחשוב להגיד, באנסטסיה משתמשים אומנם בחומרי גלם מעולים ובריאים, לא פחות, אבל לא צריך להתבייש ולהגיד בפה מלא פחמימה- סוכר וקמח לבן זה שמחה.

התחלנו בארוחת הבוקר שברגע הראשון נראתה כמו אחיותיה הלא טבעוניות בבתי הקפה בעיר, אבל רק כשצוללים פנימה מבינים שלא כך הדבר. 8 מאזטים קטנים ומושקעים, ליוו את חביתת החומוס הטעימה וכללו: מנגולד מוחמץ, חמאת אגוזי לוז, טחינה עם כורכום, עגבניות מיובשות והחשודים הרגילים: אבוקדו, פסטו ולחם טעים ובריא. בטח שבריא. בגזרת הכריכים נבחר כריך טופו שהיה ארוז בלחמניה דחוסה שנאפית במקום וכלל גם דבש חרובים, מיסו ונבטים. הכריך אומנם היה טעים, אבל עדיין מדובר בסנדביץ' לא גדול, וככזה המחיר שלו (34 שקלים) הוא גבוה. בכלל, עושה רושם שעדיין אין אחידות בתמחור המנות ועוד דוגמא בהמשך.

סלט הקולורבי- ווקאמה היה החלק הכי שווה בארוחה, ובאופן כללי אגף הסלטים באנסטסיה נראה מבטיח עם מנות כמו סלט בורגול וסרפד וסלט שומר, תפוז ואצת היג'יקי. הסלט, שכלל רצועות קולורבי, אצת וואקמה זרעי דלעת ושומשום ברוטב מיסו ושמן שומשום היה מלא טעמים, מרענן ומשביע והיה יכול להשתדך נפלא גם לאטריות זכוכית. מצידי לאכול אותו לצד אורז לבן כל יום למשך שארית חיי. סיימנו במוס קוקוס מתפצפץ (זה הם נתנו לו את השם, לא אני) שהיה החלק המאכזב בארוחה. הקינוח הקטן הגיע לשולחן כשהוא עוד קפוא ומעליו רוטב דומדמניות חמוץ שהיה רחוק מלהבריק אבל המחיר הגבוה שלו (38 שקלים) בהחלט ניצנץ.

אנסטסיה עוד חדשה בעיר, ועוד יעשו בה בוודאי מקצה שיפורים. אני מבטיחה לחזור ולבדוק, כי את הכסף שלי אני תמיד אעדיף לשים במקום שמגיש אוכל מוסרי.

מחיר:
ארוחת בוקר- 48 שקלים, סלט קולורבי וואקמה- 38 שקלים, כריך טופו- 34 שקלים, קינוח קוקוס מתפצפץ- 38 שקלים.

ציון מסכם: 8. וזה רק אחרי עשרה ימי חסד.

שורה תחתונה:
גם טבעונית, גם בריאה וגם יפה. ואח"כ אומרים שאין בחורות שוות בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מדד הטבעונות: 5

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

אנסטסיה. רחוב פרישמן 54, תל אביב. 03-5290095. שעות פתיחה: א'-ה': 8:00-23:00, ו': 8:00-17:00, שבת: 9:00-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully