וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן המטבח: למה הפנקייק הראשון תמיד נשרף?

18.6.2014 / 10:14

לא משנה כמה פנקייקים הכנתם בחייכם, הפנקייק הראשון תמיד נשרף או נדבק. מאמן המטבח מעניק טיפים לפנקייקס מושלמים

סקרנים לגבי חומר גלם? רוצים לבשל משהו אבל לא יודעים איך? יש לכם שאלה לגבי תהליך הכנה? כתבו לנו בפייסבוק או במייל foodsupport@walla.net.il

אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
חום בינוני ויש לך פנקייקים מושלמים/ShutterStock, ShutterStock

יואב שאל: למה הפנקייק הראשון תמיד נשרף ?

שאלה מצוינת שאני בטוח שהטרידה את כל מי שאי פעם הכין פנקייקים. בגדול, התשובה היא ששמת אותם במחבת חמה מדי, או לחלופין שבישלת על להבה גבוהה מדי. פנקייקים צריך להכין בחום בינוני, כזה שיזהיב את החלק שצמוד למחבת אך לא ישרוף אותו. כשמכינים פנקייקים, במיוחד בפעמים הראשונות, יש נטייה לחמם את המחבת יותר מדי. המחבת כן חייבת להיות חמה, אחרת גובר משמעותית הסיכוי להידבקות, אבל לא על הלהבה הכי גבוהה אלא על להבה בינונית. חשוב לנטר את עוצמת האש, ומדי פעם להגביר או להנמיך את הלהבה, לפי רמת הרחש שאתה שומע מהמחבת. כמו כן, שים לב לא לצופף את המחבת ולצפות אותה בשכבה דקיקה של שמן או חמאה לפני כל נגלה של פנקייקים.

ניר שאל: אני אוהב להכין פנקייקים, אבל אין לי כוח בכל פעם להתחיל למדוד. יש דרך לקצר תהליכים?

בהחלט. תערובת פנקייק מוצלחת מציגה שילוב נכון של מרכיבים יבשים (קמח, אבקת אפייה) ורטובים – ביצים ומוצרי חלב. את המוצרים הרטובים תצטרך לערבב בכל פעם מחדש, אבל את היבשים כדאי ואף רצוי להכין בנגלה גדולה, לשמור בצד, ואז בכל פעם שמתחשק להכין נגלה כל שצריך הוא לקחת את התערובת המוכנה ולערבב לתוכה את המצרכים הרטובים הנדרשים.

כדי להכין תערובת אינסטנט פנקייק משלך, על פי אלטון בראון, מנחה ויוצר התוכנית good eats, פשוט ערבב 6 כוסות קמח לבן רגיל ½ 1 כפיות סודה לשתייה 3 כפיות אבקת אפייה 1 כף מלח דק 2 כפות סוכר לבן.

את התערובת הזאת אפשר לשמור בקופסה אטומה במזווה עד שלושה חודשים. כשאתה רוצה להכין, קח 2 כוסות מהתערובת המוכנה, וערבב אותה עם: 2 ביצים 2 כוסות רוויון (שיניב לך פנקייק אוורירי יותר לעומת שימוש בחלב,) 4 כפות חמאה מומסת שטרפת לתערובת אחידה. הבלילה שתקבל מעולה ליצירת פנקייקים עם פחות מאמץ ומדידה בהשוואה להכנת הבלילה מאפס כל פעם.

אילוסטרציה. ShutterStock
יוצרת תגובה כימית. סודה לשתייה/ShutterStock

לירן שאלה: מה ההבדל בין אבקת אפייה לסודה לשתייה?

סודה לשתייה או סודיום ביקרבנט הוא חומר שיוצר תגובה כימית כשהוא נחשף לחומצה. בתגובה הכימית הזאת משתחרר גז - פחמן דו חמצני. כשהתגובה הזאת נוצרת בפה של בן אדם, זה מה שקורה (אני באמת צריך להגיד לכם לא לנסות את זה בבית?)

וכשהיא נוצרת בתור בלילות עמילניות על בסיס קמח ודומיו (פנקייק או עוגה בחושה), הפחמן שהיא מייצרת מסייע לנפח את הבלילות ולתת להן מרקם אוורירי וכיפי. סודה לשתייה פועלת הכי טוב כשמוסיפים לה משהו חומצי – יוגורט, מיץ לימון, מיץ תפוזים, חומץ ואפיל דבש. התגובה הזאת היא מיידית, ולכן בלילות המשלבות סודה לשתייה חייבות לעבור לאפייה (או למחבת, במקרה של פנקייק) כמה שיותר מהר, כדי שהגזים יישארו כלואים בבלילה ולא ישתחררו החוצה (בלי גיחוכים בבקשה).

אבקת אפייה היא ברובה סודה לשתייה, אבל היא מכילה גם חומר נוספים שמשחררים את הפחמן הדו חמצני בחשיפה לחום – כלומר היא פועלת פעמיים ולאט יותר מסודה לשתייה לבדה.

מתכון לפנקייק בסיסי
אוכל בריא: פנקייק מקמח מלא
פנקייק בריא וטעים לילדים
לבלוג של עז תלם

  • עוד באותו נושא:
  • פנקייק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully