וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי סימפטיה: ביקורת על יינות כישור ושטרן

25.6.2014 / 11:03

הגינות יוצאת דופן בתמחור וטעמים שונים בתכלית מהדי אן אייי של היין הישראלי גרמו לאבי אפרתי להתלהבות מיינות הבוטיק של יקבי כישור ושטרן

השבוע בטעימה יינות משני יקבי בוטיק מקומיים סימפטיים להפליא – כישור ושטרן. יקב כישור שייך לכפר כישורית - כפר לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים הפועל כחווה חקלאית. ליקב כרמים משלו שנטעו בגליל המערבי ב-2007. תושבי הכפר פעילים בעבודת היקב. היינן של כישור הוא ריצ'ארד דייוויס בליווי מקצועי של איתי להט המנוסה. יקב שטרן שייך לג'וני שטרן ופעיל מ-2004. היקב פועל בקיבוץ תובל בגליל התחתון.

זו הייתה טעימה מהנה. בשני היקבים עושים יינות ראויים. לא יוצאי דופן או גדולים אבל טובים, שונים מאד ברובם מהדי.אן.איי. המוכר של יקבים בישראל ומתומחרים בהגינות יוצאת דופן בסטנדרטים מקומיים. הרוזה של כישור למשל, הוא מיינות הרוזה המקומיים הבודדים הראויים להיקרא בשמם (להבדיל ממיצי פירות עם אלכוהול). גם הכישור הלבן, בלנד של סוביניון בלאן ו-ויונייה הוא יין מלא איכויות ואופי; שניהם בתמחור שפוי לגמרי. היינות האדומים של שטרן מלאי פרי טוב ומצליחים, כמו שצריך, שלא להכביר עץ. שטרן סירה ושטרן יונתן הם אדומים טובים, שמעניקים יופי של תמורה לתמחור מתון.

אלו יינות משני יקבים נחמדים מאד, שניחנים באופי ובצניעות. רוב יינות הטעימה הזו מעניקים עודף לא קטן ממאה ומספקים הנאה לא מבוטלת ללגימת יומיום. רובם הגדול מתאימים ככפפה ליד כאופציות מקומיות טובות למסעדות, בכוסות או בקבוקים. שווה להכיר. לחיים!

כישור, כרם כישור רוזה 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה על בסיס 100% ענבי מרלו שנבצרו ברמת בשלות נמוכה. תסיסה בחביות עץ אלון ושהייה על השמרים במשך שישה חודשים. צבע ורוד. אף פירותי. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: כריכים, סלט, ראשונות מן הים, פיקניק.

דבר המבקר: ברוב המקרים רוזה ישראלי הוא בכייה לדורות. מיץ פרי מתקתק, מביך משהו. הנה אחד מהיוצאים מן הכלל. מעט מתיקות, הרבה אופי, חומציות טובה והרבה טעם של עוד. זה יין שמתחשק ללגום ממנו עוד ועוד גם בימי חום.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: רוזה ישראלי, לא מה שחשבתם!

כישור, כישור לבן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס סוביניון בלאן ו-ויונייה. היין שהה על השמרים שלושה חודשים. צבע זהוב. באף פרי לבן. גוף בינוני. 12.5%כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות, עוף, דגים.

דבר המבקר: יין חמוד מאד, עשוי היטב, קומוניקטיבי, פירותי במידה, לא מתחנף. מרגישים את מידת החדות של הסוביניון בלאן ואת הטוויסט החביב, שאי אפשר לטעות בו, של הויונייה. לא יומרני אבל מהנה ביותר. יין שנעים מאד ללגום. מרענן קיצי אמיתי וראוי. מעטים הלבנים היבשים המקומיים בקטגוריית המחיר שלו המסוגלים להתמודד עם האיכויות שהוא מספק.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשמונה מילים: הלבן הלא יומרני הכי טוב שתמצאו ב-75 שקלים.

כישור, כישור סאבאנט אדום 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס ענבי קברנה פרנק, קברנה סוביניון ופטי ורדו מכרם כישור בגליל המערבי. כל אחד מהיינות מבוססי הזנים השונים עבר 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. לאחריהם נוצר הבלנד. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים

הכי מתאים ל: צלעות טלה, נתחי סינטה צרובים במחבת.

דבר המבקר: יין אלגנטי, מאוזן היטב, מתובל במידה, עם פרי טוב, נגיעת ירקרקות נחמדת ונטייה מוצלחת, ראויה להערכה, שלא להעמיס יתר על המידה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשלוש מילים: בלנד אדום סימפטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כישור, סאבאנט ריזלינג 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין לבן חצי מתוק על בסיס 100% ענבי ריזלינג. הענבים נסחטו ללא השריה עם הקליפות והתסיסה הופסקה על ידי קירור כדי לשמור על מידת המתיקות וריכוז הסוכר הגבוה. 9% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: אפריטיף, קינוחים.

דבר המבקר: יין חצי מתוק ממוקם בין ה"חצי יבש" ל"מתוק" מבחינת רמת הסוכר שהוא מכיל. בריזלינג החצי מתוק הנוכחי 40 גרם סוכר שיורי לליטר. לא מעט. זהו יין נעים ללגימה אבל נוכחותו הטיפוסית של הריזלינג קצת חסרה בו. ככזה הוא מספק את הסחורה פחות מקודמיו שנסקרו ממעל.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: טוב קצת פחות מהקודמים.

שטרן סוביניון בלאן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מכרמים כפר שמאי וכישורי שבגליל. צבע זהוב. באף פרי לבן ופרחים. גוף בינוני. 12.5%כוהל בנפ.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות, דגים.

דבר המבקר: היין היותר מאכזב בטעימה הנוכחית. מפתה למדי באף אבל מתגלה כקצר ומוגבל בחיך. יינות שטרן האחרים בלגימה הזו היו טובים ובעיקר שונים לטובה מיינות ישראליים טיפוסיים. היין הזה אינו רע מהסוביניון בלאן הישראלי הטיפוסי. הוא פשוט דומה לו..

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: סוביניון בלאן מקומי טיפוסי.

שטרן, יונתן 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס 55% ענבי קברנה סוביניון, 36% מרלו ו-9% פטי ורדו מקדמת צבי. 13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: גוף טוב, עץ לא אגרסיבי מידי, פרי טוב עם מידה לא מבוטלת של מתיקות. יין נחמד מאד, נגיש מאד, קצת חנפני אפילו אבל חביב בהחלט. תמורה טובה מאד ל-85 שקלים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

ב-16 מילים:יין שידבר לקשת לוגמים רחבה: לוגמים לא מנוסים ימותו עליו ולוגמים מנוסים יותר ידעו להעריכו.

שטרן, סירה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 87% ענבי סירה ו-13% קברנה סוביניון מכרם בתובל שבגליל התחתון. 13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום כהה. אף מתובל. גוף בינוני-מלא 14% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

הכי מתאים ל: פירות ים צרובים בגריל. רוסטביף, סטייק סינטה.

דבר המבקר: סירה מהנה, בסגנון דרום צרפתי מובהק. יין שבנוי היטב, מחזיק חדות של תבלינים מחד ומתינות הבעה רבת קסם מאידך. בנוי היטב לקיץ הישראלי, גסטרונומי מאד. אחלה תמורה לתשעים שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: מהאדומים היותר מומלצים לקיץ הישראלי.

שטרן, קברנה סוביניון רזרב 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם ברמות נפתלי שבגליל העליון. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים. קדירות בקר.

דבר המבקר: כייף ללגום יין שיש בו הרבה פרי טוב ושימוש מושכל, לא מוגזם, בעץ. גוף שבנוי היטב, איזון ראוי ומתינות

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: קברנה סוביניון מקומי מוצלח.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully