וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: קישים מהחלומות

25.8.2014 / 12:04

בגבעתיים מסתתר גן עדן לטבעונים חובבי הקישים: מגוון מאפים אישיים יפים ומושקעים שאפשר לאכול במקום או להגיש כמתאבנים במסיבה טבעונית - רשמים מהקישרייה

לפני כחמש שנים פתחו בני הזוג יוספה וניסים בן כהן את הקישריה בגבעתיים והחלו לאפות קישים לתושבי העיר והמרכז. היה גם סניף ברחוב הרצל בתל אביב, אבל הוא נסגר לפני שנתיים. לאחר שהכינו קישים רבים עם גבינות הם התפנו בשנה האחרונה לייצר גם קישים וטארטים ללא מוצרים מן החי עבור הטבעונים. מה שזה אומר שחג השבועות ומסיבות רווקות הם כבר לא מוקצה. יש, חזרתי לעניינים!

קיש טבעוני בקישריה. ליהי שורש,
קיש טבעוני בקישריה/ליהי שורש

בשולחן ליד:

הגעתי בשעת צהריים של אמצע שבוע, והמקום היה ריק. לא ברור אם אלו אחוזי הלחות המזוויעים שבחוץ (רוב השולחנות ממוקמים בחוץ) או שסתם נפלתי על יום חלש, אבל מלבד שני אנשים שנכנסו לטייק אוויי קטן, הייתי לבדי. אז עשיתי מלא רעש.

שירות ואווירה:

הקישריה ממוקמת על רחוב יחסית סואן בגבעתיים, מוקפת בבתי עסק וחנויות, ובכל זאת בתוך כל זה היא מצליחה לשמור על ארשת שכונתית מתוקה. למרות הלבד, שישיה שולחנות בחוץ שממוקמים על דק עץ, בר קטן, שני שולחנות בפנים, מוזיקה חלשה ושתי מלצריות נעימות ואדיבות בדלפק שימחו אותי. שימו את המקום הקטן הזה בצפון תל אביב ויש מצב שהוא נהיה להיט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קיש טבעוני בקישריה. ליהי שורש,
קיש טבעוני בקישריה/ליהי שורש

מה אוכלים?

לפני הרבה שנים, כשהייתי נערה בקיבוץ, קיש פטריות בקפולסקי ותפוח אדמה מוקרם היו ההיי לייט. ככה זה כשהאוכל בחדר האוכל נע בין ספגטי שמנוני לקלופס שמנוני עוד יותר (אל תשאלו). כשהפכתי צמחונית קישים ופשטידות כיכבו בתפריט שלי, וכשעברתי לטבעונות הם נעלמו לגמרי מחיי. כך יצא שכבר שנים לא נכנס קיש אל פי. לא אסון גדול במושגי קולינריה, אבל בכל זאת החלטתי לשבור שגרה ויצאתי לטעום את הקישים הטבעונים החדשים של הקישריה בעיירה המנומנמת גבעתיים.

מתוך תפריט ענק ורווי במנות טבעוניות של סלטים, כריכים, טארטים, ארוחות בוקר וכמובן קישים, התבייתתי על אופציה של ארבעה קישים קטנים, שמגיעים בליווי סלט לבחירה (ירקות, כרוב לבן קרנצ'י וסלט עלים) ושתיה. ניתן לשלב בקישים כמעט כל מה שרוצים (במסגרת המגבלות) מכיוון שהם נאפים במקום- ככה שתצטרכו לגייס דמיון וקצת סבלנות עד שהם יגיעו לשולחן.

ברביעיה שלי נכללו קיש תרד, מנגולד ריבת בצל ופטריות שהיה חביב, קיש פלפלים קלויים עם בלסמי, סילאן ואגוזי מלך, שהיה הצלע החלשה ברביעייה וסבל מחוסר מלח משווע, קיש פטריות עם בצל מקורמל, קונפי שום ופיסטוק שהיה טעים מאוד וקיש בטטה, שוב עם קונפי שום ושומשום שהיה הכוכב של הארוחה והעלה מין האוב קיש מוקרם מהזכרונות שלי אי שם בשנות ה-90.

הקישים הקטנים יפיפיים, כך כשהם הגיעו לשולחן בליווי הסלט הגדול, ירקות במקרה שלי, לא יכולתי שלא להרגיש כמו לורדית אנגלית באמצע טקס תה של ארבע אחה"צ. פלוס הלחות. הקושי היחידי בכל הסיפור הזה, ולא סתם בחרתי במילה קושי, הייתה הקלתית, שהחשיבות שלה בקיש היא משמעותית. הבצק נטול החמאה מועשר בטחינה, כך שהוא לא נימוח כמו שהייתם מקווים, ולכן הטבעונים מקבלים פה יחד עם האוכל, סכין בשר חדה. ותודה לאלוהי הפרטים הקטנים שמספק גם פה דיסוננס משעשע.

עוד משהו קטן- בחודשים האחרונים התחילו להכין ולמכור במקום גבינות טבעוניות. כשחיכיתי לקישים שלי, המלצרית נתנה לי לטעום שתיים מתוכן. בולגרית וצפתית, שתיהן מחלב סויה. הבולגרית הייתה מלוחה מדי אבל עם מרקם טוב, והצפתית בדיוק ההיפך. יש פה גם לאבנה ועוד גבינות משתנות והמחירים נעים בין 20 ל-35 שקלים.

מחיר:

יש דילים יומיים משתנים, בטייק אוויי ולפי שעות היום השונות. על ארבעה קישים קטנים, סלט גדול לבחירה וכוס מיץ תשלמו כאן בשעות הצהריים 60 שקלים.

ציון מסכם:

8

שורה תחתונה:

לא זול, אבל נאפה במקום לפי בקשה ויכול לככב בכל הרמת כוסית משרדית או במסיבת רווקות (אף אחת לא תרגיש בהבדל)

מדד הטבעונות: 4

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

קישריה. רחוב כצנלסון 147, גבעתיים. 03-6705080. כשר. שעות פתיחה: ימים א – ה 08:00 – 23:00. יום שישי עד שעה לפני כניסת השבת, ובמוצ"ש סגור

טופו למתחילים: התבשילייה הצמחונית
אנסטסיה: מסעדה שכולה טבעונית
מלבי מצטיין במלבייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully