וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדשים של יתיר, ויתקין וצ'ילאג

3.9.2014 / 16:08

אבי אפרתי מסמן את הטובים מבין יינות החדשים של יקב יתיר ויקבי הבוטיק ויתקין וצ'ילאג

יתיר, ויונייה 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי ויונייה משני כרמים ביער יתיר. חצי מהיין התבגר בחביות עץ אלון ישנות. צבע זהוב-ירקרק. אף עתיר פרי לבן והדרים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, עוף, פסטה, קישים מתובלים.

דבר המבקר: פירותי במיוחד, חמיצות נעימה, מוחצנות לא מבוטלת. יין שמח למדי שיספק את הסחורה בארוחות דגים ויכול להילגם גם על תקן אפריטיף של אחה"צ.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: סימפטי. לא פחות אבל גם לא יותר.

צ'ילאג, שנין בלאן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין לבן יבש על בסיס 85% שנין בלאן ו- 15% סוביניון בלאן מכרם מצפה רמון (גובה 850 מ'). צבע זהוב. באף הדרים ופרי לבן. גוף בינוני. 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: שנין בלאן הוא הזן השני בלואר, לאחר הסוביניון בלאן. בעולם היין החדש מרבים לגדל אותו בדרום אפריקה. זה זן שיכול בהחלט להיות רלוונטי לאזורנו, והיין הנוכחי, שענביו מגיעים מן המדבר, הסימפטי, בהחלט מצדיק זאת. יובש טוב, חמיצות נעימה, מידת מינרליות, קלות, רעננות ומקדם גסטרונומיות נאה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

ב-19 מילים: זמן ה-Chenin.

צ'ילאג, ויונייה 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ויונייה מהרי הכרמל. 8 חודשי התיישנות על השמרים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע זהוב. באף פרי לבן, דבשיות ומעט תבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.2% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקל

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים.

דבר המבקר: זהו הויונייה השני של יקב צ'ילאג וכקודמו, הוא חביב עד מאד. פירותי, דבשי, רענן, ללא מתיקות יתר, עם מידה נאה של מורכבות, המתגלה רק לאחר חידרור בן כארבעים דקות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: ויונייה עם ערך מוסף

צ'ילאג, גוורצטרמינר 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין OFF DRY על בסיס 100% ענבי גוורצטרמינר מהרי הכרמל. 50% מהתירוש תסס באיטיות בחביות עץ אלון צרפתי ו-50% במיכלי נירוסטה במשך 3 חודשים. צבע זהוב-ירקרק. באף פירות טרופיים, תבלינים ופרחים. 12.7% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי.

דבר המבקר: OFF DRY הוא יין לבן רך שיש בו נגיעת מתיקות קלה. הוא קצת יותר מתוק מיבש אך רחוק מלהיות חצי יבש. ה"גוורצט" החדש של צ'ילאג - קל, ארומאטי ושמח – אוחז במקדם עושר מפתיע לטובה יחסית ליומרה ולקבוצת המחיר. יש בו את כל העניין הטרופי האופייני לזן וגם מידה של אופי והוא מצליח שלא ליפול לקלישאות סוכר ופרי קליפורניות, אוסטרליות ו/אוישראליות. יין מדויק וראוי מסוגו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: "גוורצט" מאד לא ישראלי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה על בסיס סירה, קריניאן, טמפרניו ומעט קברנה פרנק מהרי ירושלים, כפר ויתקין, זכרון יעקב ובנימינה. שילוב בין טכניקת דימום (saignee) וסחיטה ישירה (press direct). צבע ורוד. אף ארומאטי מאד עם דגש על פרי אדום ותבלינים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: אפריטיף. דגים ופירות ים. עוף.

דבר המבקר: רוזה ישראלי חביב ביותר, פירותי, קל, נעים ולא תובעני. אידיאלי לימים חום. שתו מקורר היטב בחודשים הקרובים. לא מיועד להתיישנות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

במילה אחת: חמוד.

ויתקין, מסע ישראלי אדום 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין אדום יבש על בסיס ענבי קריניאן, סירה ומעט קברה פרנק מכרמים בכפר ויתקין, הגליל העליון, שיפולי הר הכרמל ומורדות הרי ירושלים. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי לכל אחד מיינות הזנים השונים בנפרד. לאחר מכן נוצר הבלנד, תוך סינון גס בלבד. צבע אדום-סגלגל. באף פרי אדום ושחור, תבלינים ועשבים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים
הכי מתאים ל: מנגל, אוכל ים תיכוני.

דבר המבקר: אחלה בלנד מקומי, שעושה טוב לחיך ללגום אותו, בלא שיתיימר או יאתגר. יש פרי טוב ועוקץ, שמספק הסירה; תיבול ואזכור לעוצמה מהקריניאן; ומבנה טוב מהקברנה פרנק. ביחד עושים שלושת הזנים הללו ממסך נעים להפליא, שמספק תועפות אופי יחסית לתמחורו המתון. מבנה התיישנות בת שנתיים-שלוש.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב-13 מילים: במונחי עולם היין הישראלי, הלא זול כלל כידוע, מדובר באחת היציאות היותר משתלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully