וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: באגט רוסטביף מושלם ב-20 שקלים

20.10.2014 / 12:21

בנבכי השכונות החרדיות של ירושלים מסתתר נתח הרוסטביף המושלם אשר מונח בתוך באגט קריספי - מהסוג שמייצר צמרמורת של עונג

בגט בבוס ביס המונה טועם. קובי רובין
מנה מעודנת שעושה צמרמורת ועוד ב-20 שקלים/קובי רובין

בעודי נוסע בסמטאות ירושלים בחגים, הפניתי את המונית לכיוון שכונת בית ישראל, שהסמטאות שלה מעצבנות כל נהג באשר הוא. הייתי בדרך למאפיית נחמה, אולי אצליח למצוא מנת צ'ולנט מעניינת בסמטה חבויה, אך לשווא. זה לא היה יום חמישי, מקומות הצ'ולנט הקבועים כבר נסגרו. אחרי ביקור חובה במאפייה שאף פעם לא נסגרת, התחלתי להסתובב ברחבי השכונה. לא רחוק מהמקום הבחנתי בהמולה של בחורים צעירים מול דלפק, רעש בריא של הזמנות אחרי חצות תמיד נשמע יותר ממעניין ומשכנע. נצמדתי קלות לדלפק להבין מי נגד מי, הייתי הלא דתי היחיד במקום.

הסתכלתי על התפריט המצומצם, ומיד הבנתי שהגעתי למחוז חפצי. המון מנות במחיר 20 שקלים על הלוח הגדול, עם אופציה של הרחבות מנה בעלות 8 שקלים. לא צמחוניות חס וחלילה, אלא בשריות למהדרין על ההשגחה הרב ראובן רובין, שנחשב אחד מההכשרים הכי חזקים בקהילה. לא הייתם מצפים למשהו פחות מזה בשכונה.

מה שמשך את עיני הייתה מנת כריך רוסטביף חם עם סלטים. החלטתי להמר על הרוסטביף. מצוא בשר ברמת הכשר כל כך גבוהה זה פלא פלאים, כשלא קל למצוא רוסטביף ראוי או אפילו טעים, אז בגרסה בד''צית מהודרת? זה העלה אצלי תהיות והורדתי ציפיות כהרגלי והתחלתי את ההזמנה המהירה.

בעלי המקום, אשר וישראל, היו עסוקים במקביל בהכנה של כמה מנות קבועות כשאני הגעתי עם ההזמנה, אחרי ששניהם הסתכלו עליי במבט של "מה אתה עושה כאן ועכשיו?", רצועות הונחו על המשטח הרותח לחימום זריז וקליל, באגט טרי נבצע לו בקול קריספי מהמם, כזה שעושה צמרמורת אמיתית בגוף.

בגט בבוס ביס המונה טועם. קובי רובין
רעש בריא של הזמנות/קובי רובין
"מדובר פה על מנה שעושה את הצמרמורת שכריך רוסטביף טוב עושה."

הייתי רעב והרצועות הונחו על מצע טרי של חסה, חובה לשים חסה, קצת סלט כרוב כבוש, עוד סלט כרוב רגיל, בצל מטוגן עד רמת מתיקות עדינה, שיכבה חריף, כי אנחנו במזרח התיכון למען השם, קיפול ועיטוף ששבר לי את הלב, כי הבאגט כאילו נעלם לי מהעיניים לשתי שניות, חיתוך באלכסון קל לבקשתי, עוד מבט של מה אתה רוצה מאתנו? סיבוב לתוך המגש וחיתוך של היצירה. נרגעתי והתאפקתי רק בשביל לצלם, באותו רגע רף החשדות של בעלי המקום עלה, הנחתי את המפתחות ליד המנה והמשכתי לצלם. אחרי כמה תמונות התחלתי לאכול כשהמבטים של כמעט כל באי המקום פוזלים לעברי. המנה עצמה לא רוסטביף קלאסי, אלא מנה יותר מעודנת בכמויות. להפתעתי הבשר עצמו הוא מהטובים שטעמתי, כלומר עדיין מדובר פה על מנה שעושה את הצמרמורת שכריך רוסטביף טוב עושה.

אתה נוגס דרך באגט טרי אחרי חצות לתוך חסה עם רוסטביף לא מלוח מעבר למידה ומלא טעם, הכרוב משנה את המליחות לקצה השני והבצל ממתיק. ההנאה הצרופה של הפשטות ב-20 ש''ח בלבד.

בוס ביס. בית ישראל 2, ירושלים. 02-6287771. שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-02:00 שבת: שעה אחרי צאת שבת-02:00. בהשגחת בד''ץ מהדרין .

לכל הטורים של המונה טועם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully