וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדומים ישראלים ראויים

21.10.2014 / 15:10

אבי אפרתי טועם יינות ישראליים חדשים של הרי גליל, טפרברג ועגור ומסמן אדומים מקומיים ראויים: "קסם 2012" של עגור, "יראון 2011" של הרי גליל ו"מרלו רזרב 2011" של טפרברג

1. עגור, קסם 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. עגור, קסם 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס 40% קברנה סוביניון, 30% מרלו, 25% קברנה פרנק ו-5% פטי ורדו מכרם מטע בהרי יהודה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ישנות. צבע אדום ארגמני. באף פרחים ועשבים. גוף בינוני מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 84 שקל

הכי מתאים ל: קלמרי צרובים, עוף ופסטות. יחזיק באותה מידה מנת בשר הגונה.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי צנוע שיש בו לא מעט קסם. פרי נעים, איזון טוב, שימוש מאופק בעץ דהיינו – מדובר ביין ללא עומס רב שניתן ללגום גם בימים חמים יותר. יין מסעדות מצוין.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: מטובי היינות בקטגוריית המחיר.

2. הרי גליל, אלה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 61% סירה, 32% ברברה ו-7% פטי ורדו מהגליל העליון. שנת התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום סגלגל. באף פרי אדום. גוף בינוני. 15% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקל

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי שמן זית, בולונז, פיצה, עוף בגריל.

דבר המבקר: "אלון" ו"אלה" של הרי גליל הם היינות הפחות יומרניים של היקב שגם מתומחרים בהתאם. "אלה", ששוחרר לאחרונה לחנויות, מספק את ליטרת החן ומעורר סימפטיה כקודמיו. יין נעים ושמח. בן הלוויה החמדמד שלכם לפיצה שתגיע בערב עם השליח, כשאין כוח לבשל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: פשוט והגון.

3. הרי גליל, יראון 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 49% קברנה סוביניון, 37% מרלו, 7% סירה 5% קברנה פרנק ו-2% פטי ורדו. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק כהה. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. 15% כוהל בנפח. גוף מלא.

כמה? 120 שקל

הכי מתאים ל: סטייקים. תבשילי קדירה.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי עם נגיעת סירה שמוסיף קצת עקצוץ מתובל. יין שיש בו עומק, רוך, מתינות יחסית ופרי טוב ושאפילו מצליח שלא לשפריץ עץ. מהנה וראוי בהחלט.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

במילה אחת (וסימן קריאה): יופי!

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

4. טפרברג, שרדונה רזרב 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מעמק איילון. 8 חודשי התיישנות על השמרים (Sur Lie). צבע זהוב. באף פרי טרופי והדרים. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 59 שקל

הכי מתאים ל: עוף ודגים.

דבר המבקר: אמנם לא יין יקר ולפיכך גם לא יומרני, אבל גם לא באמת איכותי. המון פרי אבל קצרצר; נגמר מהר בחיך. קצת קשה לתפוס שהיין הנוכחי והמרלו של טפרברג, שייסקר מייד, מגיעים מאותו בית יוצר. ההבדלים ביניהם עצומים.

תמורה לכסף: 2/5.

במילה אחת: סתמי.

5. טפרברג, מרלו רזרב 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מרלו מהשומרון. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ושישה נוספים בבקבוק. צבע אדום כהה. באף פרי אדום ושחור, טבק וקפה. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים

הכי מתאים ל: מנות על בסיס בשר עגל. גבינות חריפות.

דבר המבקר: מתינות, איפוק, עידון; אלו התכונות הבולטות ביין המוצלח כל כך הזה. הקשר בינו לבין יינות המרלו המקומיים הטיפוסיים, המוחצנים והחנפניים, מקרי בהחלט. פרי טוב, חמיצות טובה, איזון. פשוט תענוג. אחלה תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: מיינות המרלו היותר טובים שיוצרו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully