וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: באגט קבב מעולה בסוף העולם

4.11.2014 / 8:00

נסיעה לדרום הרחוק מביאה את המונה לבוטקה של יניר בקדש ברנע שם הוא מתמוגג מקבב נהדר בבאגט. רשמים מאמצע שום מקום

פונדק הוויקטור של יניר בקדש ברנע. קובי רובין
קבב לוהט וטעים בתוך בגט/קובי רובין
בשביל שמן כמוני מקום כזה הוא נווה מדבר אמיתי

השבוע קיבלתי פנייה מאחד מלקוחותיי האהובים ביותר לקחת מבקרים מחו"ל לפסל הכי ארוך בארץ, מעשה ידיו. הפסל משתרע על כמעט שלושה קילומטרים בין ניצנה העתיקה לכיוון מעבר הגבול עם מצרים. הלקוחות החליטו ללכת לאורך כל הפסל. אספתי אותם בסוף המסלול ליד מעבר הגבול, הרי לא באמת תכננתי יום הליכה אלא אכילה. אם כבר הגעתי לנקודה הכי דרומית עם המונית, אני לא אוותר על ההזדמנות לחפש מה לאכול. אני לא אוהב לעצור לאכול בתחנות דלק, ביסלי או במבה אף פעם לא היו אופציה ממשית, הם רק מגבירי רעב, לא משביעים באמת. יש עכשיו תחנות דלק משודרגות, חתוליות של ממש, עם כריכים מחוממים של שניצל לעוס. אל תתפתו לאכול משהו שנראה כאילו כבר לעסו אותו. איך שמדרימים מעבר לבאר שבע האפשרויות לשבוע יורדות, בעיקר כשמדובר על סוף כמעט קצה כביש 211 אחרי שסיימנו את כביש 40.

אז אם כבר הגעתם כל כך רחוק, אל תפספסו את המקום של יניר בקדש ברנע. אם יש לכם הפרעת גבעת חלפון קלה כמו שלי, אז המקום של יניר ממלא את החלל. כשראיתי בארץ נהדרת את הקטע על גבעת חלפון עם מסעדת הוויקטור, רציתי לשגר את עצמי לתוך המסך. יניר הקים את המקום עם חמתו אלזה, כאשר בשנה האחרונה המקום הועבר לאחריותו הבלעדית.

נסעתי על הכביש לכיוון נקודת סיום הפסל. מימיני זיהיתי את השלט שמצביע על המקום, הבוטקה. פניתי ימינה אל עבר הכביש הצר שעובר בין חממות. רק צריך לשים לב כל הזמן שלא יוצא איזה טרקטור והכל בסדר. המשכתי עד לשער של היישוב משמאלי, השער נעול. במזל עברה במקום אחת התושבות. אחרי מאה מטרים בערך היא סימנה לי לפנות שמאלה אל עבר החול, אני לא ג'יפ, החול נראה לי קצת טובעני, אז בניגוד להרגל לא האטתי אלא האצתי וחציתי אל עבר מבנה וסככה מכוסים ענפי דקלים. אם הייתי מצלם את עצמי מחייך, הייתם רואים תמונה של ג'ריקן מפונצ'ר, בשביל שמן כמוני מקום כזה הוא נווה מדבר אמיתי.

פונדק הוויקטור של יניר בקדש ברנע. קובי רובין
הפסקה באמצע היום. ''פונדק הוויקטור'' של יניר בקדש ברנע/קובי רובין

כשעוברים את הסככה וענפי הדקל, פותחים את דלת הכניסה וישר נחשפים לתפריט. כיף לראות עסקית במחיר כל כך ראוי, כל כך רחוק ממרכז הארץ היקר. הייתי צריך להזכיר לעצמי שאני עוד צריך לנהוג בחזרה לתל אביב, אז העמסה של עיסקית לא באה בחשבון. אבל החיילים אשר פקדו את המקום לא ויתרו עליה, יש במקום גם את הפלאפל עם המתכון הסודי של סבא של יניר, אבל אני הלכתי על באגט עם קבב, 30 ש''ח למנה. ישבתי, מסתכל על הנוף השקט מסביבי, הרוח נשבה לה במקום, קנקן מים קרים וכוס העבירו את הזמן עם מוזיקה נעימה. רגע אמיתי של שקט.

הגיע באגט לא קטן בכלל ובתוכו קבב לוהט וטעים, שיכבה של חומוס, חסה, חצילים, בצל חי, את הצ'יפס קיבלתי על הדרך, לא צריך יותר מזה. הקבב עצמו לא מתובל ולא מלוח בכלל, הוספתי החריף ועמבה. שימו לב, העמבה של יניר לא ידידותית למשתמש, היא לא מדוללת, החריף של המקום מעולה, הבטחתי לעצמי שאני אשתדל לאכול רק חצי בגט, לא הצלחתי לעמוד בהבטחה וחיסלתי את הכל. את כל הדרך לתל אביב עשיתי באלכסון מעייפות.

הבוטקה. קדש ברנע. לכניסה ליישוב, להתקשר ליניר לפתיחת השער. יניר 0544243497. שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-22:00


לכל הטורים של המונה טועם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully