וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלי מרקט: הכריכים החדשים של יפו

3.11.2014 / 15:44

דווקא סיפור אהבה שלא צלח הוביל לפתיחתו של ניו יורקי חדש בשוק הפשפשים. תכירו את הדלי מרקט, מעדנייה יפואית שמוכיחה שכל סוף הוא התחלה חדשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריך מיטבולס בדלי מרקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיפור שעומד מאחורי הדלי מרקט, מעדניית סנדביצ'ים חדשה ביפו, יכול היה בקלות להיות תסריט לסרט הוליוודי. עמוס חיון, חי בניו יורק במשך 7 שנים, למד בישול, עבד במסעדות נחשבות ואף זכה בתכנית הריאלטי Sweet Genius, מעין מאסטר שף של קינוחים. לפני כמעט שנתיים החליטו עמוס ובעלו, כריסטופר, לעלות לארץ. הם עברו לגור בתל אביב, הביאו ילד ביחד, והקימו בית קפה מצליח בשם כריסטופר ברחוב האשל ביפו.

אבל בקיץ האחרון הכל השתנה, כריסטופר החליט שהסיפור הזה גדול עליו, עזב הכל וחזר חזרה לניו יורק. עמוס נשאר לבדו, בדירה של 4 חדרים, עם תינוק ובית קפה הנושא את שמו של האקס. כאילו כל זה לא מספיק, המלחמה שהייתה כאן בקיץ האחרון, הותירה את העסקים ביפו מיותמים מאנשים, ואיש לא פקד את בית הקפה של חיון. הוא החליט לסגור את בית הקפה ולפתוח דף חדש ונקי, ואז נזכר במקום שאהב בניו יורק - הכלב האפור (the grey dog).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דלי מרקט, דף חדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריך ברוקלין מנחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכלב האפור, המקום שהיווה עבורי השראה זה מקום שרוב הקהל שלו מורכב מסטודנטים, עם אוכל מעולה ולא יקר. והכי חשוב – אוכל מנחם". סיפר עמוס לוואלה! אוכל. "זה בגדול הרעיון, עם שדרוג יפואי. התפריט כתוב על קיר לוח גדול ומתעדכן לפי היצע חומרי הגלם העונתיים. יש כריכים צמחוניים, בשריים או עם דגים, כל הכריכים מוגשים עם צ'יפס קריספי וחמוצים בסגנון אמריקאי".

בדלי מרקט יוצע מבחר של כ-20 כריכי שף בשני מחירים: 25 שקלים לכריך צמחוני או 35 שקלים לכריך בשרי או עם דגים. בנוסף יוגשו במקום מספר סלטים עשירים ורעננים (35 שקלים), 2 מרקים טריים ומתחלפים מדי יום (22 שקלים) ומספר תוספות לבחירה (12 שקלים). בין הכריכים תמצאו כריך כפרי עם גבינת עיזים מתובלת, גוואקמולי, פסטו של אגוזי מלך, סלרי ועגבניות מיובשות; ברוקלין עם סלמון מעושן, גבינת שום שמיר, עירית, בצל סגול וארוגולה; קורנביף עם חרדל תותים, עגבניות תמר, ארוגולה ואיולי שום קונפי; סנדביץ' וייטנאמי עם חזה עוף במרינדה, שמן שומשום, כוסברה וחמוצי הבית, וכן קלאסיקות כמו רוסטביף, כדורי בשר, סנדביץ' רובן, סלט עוף ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריך רוסטביף וצ'יפס קריספי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהשראה ניו יורקית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבקרים יוצעו במקום גם מבחר מאפים (מאפינס פירות תוצרת בית ובייגלס) שיוגשו עם ריבות וממרחים תוצרת עצמית, וכן ארוחות בוקר (39 שקלים עם קפה או מיץ סחוט במקום) כמו בוקר פשפשים קלאסי, סטייק אנד אגז, ופרנץ' טוסט אמריקאי (ממולא בחמאת בוטנים וריבה, עם רוטב מייפל, וסלט פירות בצד). כמו בכל מעדנייה גם כאן, יוצעו למכירה החמוצים, הממרחים והריבות אותם מכין עמוס, בצנצנות זכוכית יפות.

ביום שישי הקרוב (7 לנובמבר) תיערך מסיבת הפתיחה של הדלי מרקט, בין השעות 12:00-16:00 עם הופעה של הרכב ג'אז קאוות ובירות מהחבית במחיר של 10 שקלים, וכמובן המון כריכים. "החלטתי לפתוח דף חדש, לעשות שינוי בשביל הקארמה, בגלל זה גם החלטתי לשנות את השם של המקום. היום אני הכי שלם עם המהלכים שלי, אני עושה את מה שאני אוהב, אני רוצה להגיש לאנשים אוכל מנחם, ופתוח יותר מתמיד לאהבה אמיתית, של בחור ישראלי".

דלי מרקט, בית אשל 13, שוק הפשפשים, יפו. 03-7260820. א'-ו', 08:00- 17:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully