וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה מיתוסים לא נכונים על אוכל

13.11.2014 / 12:49

חלב הוא לא באמת מצרך הכרחי, סוכר לא ממריץ ילדים ומסטיקים לא נתקעים בקיבה אם בולעים אותם. קבלו 5 מיתוסים על תזונה שדאגנו להפריך עבורכם

1. אין דבר כזה "אוכל מנחם"

אישה אוכלת ליד המקרר. ShutterStock
אוכל מנחם זו המצאה/ShutterStock

שברו לכם ת'לב? היה לכם יום קשה בעבודה? אל תרוצו למקרר, כי החטיפים והגלידה לא באמת יעזרו לכם להרגיש טוב יותר. מחקר חדש שפורסם במגזין "Health Psychology" קבע כי ההרגשה הטובה שאדם כביכול מרגיש אחרי שהוא אוכל "אוכל מנחם" היא לא בגלל האוכל, אלא בגלל שהוא נתן לזמן לעשות את שלו. על פי תוצאות המחקר, זה הזמן שיגרום לכם להרגיש טוב יותר. לא האוכל.

במחקר המדובר התבקשו 100 נחקרים לצפות בסרט קצר שמטרתו לדכא ולעצבן אותם. אחרי הסרט, חלקם קיבלו מנה מועדפת, חלקם קיבלו מנה שהם פחות אוהבים וחלקם לא קיבלו אוכל בכלל. אלו שאכלו "אוכל מנחם" אכן הרגישו שיפור במצבם, אבל לא יותר מ-2 הקבוצות האחרות. המסקנה ברורה: זה הזמן שמרפא את הפצעים. לא האוכל.

2. מסטיקים לא נתקעים במערכת העיכול, לפחות לא לאורך זמן

אילוסטרציה. olly, ShutterStock
מסטיקים: לא מה שחשבתם עליהם/ShutterStock, olly

על פי האגדה האורבנית - לאדם לוקח 7 שנים לעכל מסטיק. אבל הגסטרואנטרולוג רוג'ר לידל מסביר: "שום דבר לא לא נשאר במערכת העיכול כל כך הרבה זמן, אלא אם כן המסטיק היה כל כך גדול עד שהוא נלכד במעי".

המסטיק עשוי ממספר מרכיבים שניתנים לעיכול, כגון ממתיקים מלאכותיים, ומספר מרכיבים שאמנם לא יעוכלו אך יעברו במעי כמעט ללא בעיה וכמובן שללא המתנה של 7 שנים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

3. אפשר לחיות גם בלי חלב

אישה שותה חלב. Mayer George Vladimirovich, ShutterStock
ניסית פעם כרוב?/ShutterStock, Mayer George Vladimirovich

טבעונים רבים אמרו זאת לפנינו, אבל יש לא מעט אנשים שמתעקשים שחלב הוא מצרך חשוב מאוד לחיזוק עצמות הגוף ושאין לו תחליף. אז נכון, הגוף צורך סידן מהחלב אותו אנו שותים, אבל יש לא מעט ירקות שיעניקו תוצאות דומות, אם לא טובות יותר, מהחלב. למעשה, הכרוב מכיל יותר סידן מהחלב וגם התרד לא נמצא הרחק מאחור. ירקות, טופו ופירות יבשים כוללים גם הם סידן העוזר לחיזוק העצמות, כך שהמגוון רחב יותר משחשבתם. חשוב כמובן לזכור שהגוף זקוק לויטמין D כדי לספוג את הסידן ובשבילו תצטרכו לשמור על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ומספיק חשיפה לשמש.

4. אין דבר כזה "קלוריות שליליות"

סלרי. ShutterStock
גם זה משמין/ShutterStock

ד"ר טים גארווי, ראש החוג למדעי תזונה באוניברסיטת אלבמה, טוען כי אין דבר כזה "קלוריות שליליות" - מזונות בעל ערך קלורי שלילי אשר לוקחים מהגוף יותר אנרגיה מהכמות שהם מספקים לו. כלומר, מספר הקלוריות של מזון כלשהו לא יכול להיות פחות ממספר הקלוריות שהגוף מאבד בתהליך העיכול שלו.

"אפילו אם נקח לדוגמא את הסלרי, שמכיל רק 10 קלוריות, בתהליך העיכול שלו נאבד רק 2 קלוריות", טוען ד"ר גארווי, "הרעיון נשמע טוב אבל בפועל לא קיים מזון עם קלוריות שליליות".

5. סוכר לא הופך את הילדים שלכם להיפראקטיבים

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תחפשו סיבות לא לתת לה סוכריה/ShutterStock

יש הרבה סיבות להפחית בכמות הסוכר שהילדים שלכם צורכים. היפראקטיביות היא לא אחת מהן. יותר מעשרה מחקרים שנערכו בנושא הוכיחו כי אין קשר בין רמת הסוכר שהילד צורך לבין היותו שובב. גם במחקרים אלו חולקו הילדים לקבוצות: אלו שצורכים כמות גדולה של סוכר ואלו שפחות, ורמת ההיפראקטיביות שנרשמה בין שתי הקבוצות הייתה זהה.

באותו נושא, מחקר אחר בדק מה הורים חשבו על הילדים שלהם אחרי שהילדים שתו משקה ממותק. כולם טענו שהילדים היו הרבה יותר היפראקטיביים מבדרך כלל. מה שההורים גילו להפתעתם בסוף הניסוי הוא שהילדים לא שתו כלל משקה ממותק, כך שהכל, כך מתברר, בראש שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully