וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מחניודה מוכרת את מסעדת מונא

13.11.2014 / 19:05

קבוצת מחניודה שפתחה לאחרונה מסעדה גם בלונדון נפרדת ממסעדת מונא הירושלמית ומוכרת אותה לידי השף בפועל, מושיקו גמליאלי. על הכוונת גם התרחבות לפריז

מסעדת מונא. עומר מירון
גמליאלי, גרניט ונבון במסעדת מונא/עומר מירון

גרניט: גם פריז על הכוונת

קבוצת מחניודה (שבבעלותה המסעודת הירושלמיות הסדנא, מונא, ומחניודה, הברים יודל'ה וטלביה בירושלים, ומסעדת פאלומר בלונדון) לא מפסיקה להתרחב. רק לפני מספר חודשים הם פתחו את פאלומר שנוחלת הצלחה מרובה וכעת מצהירים חברי הקבוצה על תכנון לכבוש יעדים נוספים בלונדון, פריז, וגם בכור מחצבתם, ירושלים. דווקא על רקע זה החליטה הקבוצה גם להיפרד מאחת המסעדות שבבעלותה - מסעדת מונא. חבר הקבוצה מכרו את המסעדה למושיקו גמליאלי (28), השף בפועל של המסעדה.

לדברי השף אסף גרניט המהלך יקרה בשבועות הקרובים. "אנחנו נשארים עם מחניודה, יודלה, טלביה, סדנה והמונא תימכר ותהיה של מושיקו. הוא מבטיח כי בשלב הראשון לא מתוכננים שינויים. "המסעדה לא נסגרת ולא משתנה. הרי גם ככה את המטבח שלה מושיקו הקים בעצמו. יש לו הרבה כבוד אלינו. הוא הולך להשאיר אותה כמו שהיא, גם אין סיבה לעשות שינוי כי המסעדה טובה ועובדת מצוין. הוא אמביציוזי אז אני מאמין שבהמשך אם יהיה לו משהו חדש להגיד מבחינת תפריט הוא יעשה את זה, כרגע קצת מוקדם לדבר. אנחנו מאד מאמינים בו. יש לנו את הרצון לתת לו". לדברי גרניט עם ההתרחבות לחו"ל הקבוצה רק הולכת וגדלה. "יש לנו פרויקטים בלונדון, פרויקט בפריז, המוצר שלנו מאוד פופולרי כרגע בלונדון. חוץ מזה אנחנו חושבים על עוד התפתחויות בירושלים".
נוכח העובדה שהם לא אמרו את המילה האחרונה בירושלים ובשל גודלה הנוכחי של החברה, לצד הטיסות התכופות ללונדון והשתתפותו של גרניט במשחקי השף, המסקנה להוריד מעט לחץ התבקשה. לדברי גרניט היה חשוב לבעלי הקבוצה לשחרר, כי עבורם אוכל שמח זו לא רק סיסמה של אווירה במסעדה, אלא גם היחס כלפי העובדים. "כל מסעדה שאנחנו פותחים עם שף חדש, תהיה תמיד בהובלת הסו שף הכי בכיר שמוכיח את עצמו לאורך זמן, ושהפך לחלק מהמשפחה. אצלנו עושים את זה ביחד. כשאנחנו אומרים לסו שפים שלנו שיום אחד תהיה להם מסעדה ומקיימים זו אמירה חשובה בעולם הקולינרי. והיום מושיקו הוא כמו אח קטן עבורנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מושיקו גמליאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גמליאלי: מתכנן פרויקט חדש

מושיקו, מתרגש?
"המונא מהיום הראשון זה פרויקט שהיה עליי. שלוש שנים שאני מעורב בבניהול השוטף שלה גם מהצד של המטבח והפלור זו הייתה יצירה שלי ולכן לא היה הרבה שינוי. חשוב לי ממש להודות לקבוצה. עברנו דרך יפה ביחד. אני חושב שכל בן אדם שיוצר מגיע לרגע שהוא רוצה לעשות דברים בעצמו".

למה בעצם הפיצול?
תחת האידיאולוגיה של הקבוצה שמתרחבת לחו"ל אני בחרתי לעשות את הפעילות שלי בארץ בנפרד, בדרך ובגישה שלי תחת אג'נדה מאוד ברורה. היום אנחנו עובדים על פרויקט חדש שיהיה הפרויקט האישי שלי מההתחלה. כבר יש כיוון מאוד ספציפי. הדבר הגדול הבא שלי בתור שף תהיה היצירה שהיא כולה שלי ולכן יקח לזה קצת זמן. לעומתו, המונא זה משהו שהתהווה תחת הקבוצה בהתאם למסעדות שיש בקבוצה. אני אגב מאמין במונא ולכן יא תשאר כמו שהיא".

גמליאלי מסכם כי הוא מאוד מרוצה. "זו מחווה ענקית למכור לי את מונא. זו מסעדה שהייתה הדגל הקולינרי של החברה, ששמה אותה במקום הרבה יותר משמעותי אחרי הזיהוי עם מחניודה והבלאגן. המסעדה בעצם הפכה את הקבוצה לחברה. לוותר עליה זה צעד גודל מבחינתם אני ממש מודה להם על זה. אבל כולנו ביחד הבנו שזה פרויקט שלי מתחילתו ולכן כדאי שגם ימשיך אתי".

גרניט מבטיח כי הקבוצה תמשיך ללוות את גמליאלי בתקופה הקרובה. "זה מרגש אותנו, פעם ראשונה שאנחנו משחררים שותף שגדל אתנו ומאחלים לו הרבה הצלחה. נהיה מאחוריו ונתמוך בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully