וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדנה שתלמד אתכם להכין חומוס בבית

25.11.2014 / 13:39

רוצים ללמוד להכין חומוס משגע אבל חשוב לכם לשמור על הבריאות? ביקרנו בסדנה שמלמדת את כל רזי החומוס, מינוס הפיתות

סדנת חומוס. דרור עינב
בדרך הקשה/דרור עינב

אחת השאלות שהכי מעסיקה כל מנגב חומוס ישראלי חובב היא: מה הסוד לחומוס המושלם? את התורה השלמה של חומוס ביתי מא' ועד ת' – אפשר ללמוד בין היתר בסדנה של אמבר רוגע. הסדנה שלה נועדה לעזור למשתתפיה לשפר את כישורי הכנת החומוס שלהם, ובכך למנוע מהם להזדקק לקניית חומוס בסופר, או בכלל ללכת לצאת מהבית על מנת לאכול חומוס. בסדנה מלמדת רוגע להכין חומוס צעד אחר צעד, בשלוש שיטות שונות ובשלושה טעמים (וצבעים) שונים, וכן הכנה של מלפפונים חמוצים, סלט כרוב ורוטב חריף לחומוס.

הגישה של רוגע לחומוס הינה ממקום של תזונה בריאה, היא עצמה טבעונית כמעט לגמרי, וסדנת החומוס כמו גם הסדנאות האחרות שהיא מעבירה עוסקת בתזונה מזינה ותורמת לגוף, זאת נקודת המוצא ממנה היא מגיעה - חומוס כמאכל מזין. את המתכון שלה פיתחה בעצמה, אחרי שהות ממושכת בחו"ל, במהלכה עסקה בעיקר בהכנת ממתקים בריאים. בעקבות לחץ של הסביבה, עשתה מה שכל ישראלי בחו"ל מתבקש לעשות - התחילה להכין חומוס.

לעוד סדנאות
סדנת אוכל דרוזי בצפון
הסדנה: אתגר הבשר
הסדנה שתעזור לכם למצוא אהבה

סדנת חומוס. דרור עינב
במטבח של אמבר/דרור עינב

המקום

הסדנה נערכת במטבח ביתה של אמבר. מטבח גדול, כשכל המשתתפים יושבים סביב שולחן ארוך, עליו מונח כיבוד קל - ירקות טריים חתוכים, קנקן תה חם ומים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הקהל

הסדנה מוגבלת ל-12 משתתפים. חלקם הגיעו בזוגות, הרוב היו גברים, כשלכולם מכנה משותף - אהבת חומוס. למרות אופיה של הסדנה כסדנת בריאות - רוב משתתפי הסדנה הגיעו בגלל החומוס ולא בגלל הפן הבריא.

אופי הסדנה

הסדנה מאוד מוכוונת לבישול הבריא, שכן זהו המקום ממנו מגיעה אמבר. כך למשל הטחינה איתה נעשה החומוס היא טחינה אורגנית מלאה, החומוס מנוגב עם ירקות טריים ולא עם פיתות, ואינו נעשה עם ביצה, כיוון שאמבר היא טבעונית. כלומר הדגש מושם על חומוס כמאכל בריא, אין שימוש מוגזם בשמן כמו שאנחנו רגילים מחומוסיות.

את פעילות הבישול העיקרית עושה אמבר יחד עם האסיסטנט שלה, כשרוב הזמן המשתתפים יושבים סביב השולחן, אך מדי פעם היא מבקשת מתנדב לפעולות שונות כמו כתישת גרגירי החומוס, חיתוך בצל, קילוף שום וכדומה (שלא זכו אגב להתלהבות יתרה של המשתתפים).

סדנת חומוס. דרור עינב
טועמים מהחומוס/דרור עינב

מה אוכלים פה?

חומוס, באופן מפתיע. החומוס נעשה בסדנה בשלוש דרכים שונות - במיקסר, בבלנדר ובטחינה ידנית. ובשלושה צבעים שונים - קלאסי, ירוק שמתקבל מהוספה של בזיליקום לתערובת, וחומוס אדום שמתקבל מהוספה של פלפל אדום. וכן חמוצים, וסלט כרוב, שגם אותם לומדים להכין.

אז מה למדנו בסדנה

- ישנם זני זנים עיקריים של גרגירי חומוס - קבולי, גרגרים גדולים, הנפוצים מאוד בהודו, בהם משתמשת אמבר, והגרגירים הבולגריים, אשר בהם בדרך כלל משתמשים בחומוסיות. אמבר מעדיפה את הזן הגדול (הקבולי) כיוון שהוא מתבשל יותר טוב ובפחות זמן, הוא נימוח והקליפה שלו יותר מחוספסת.

- החומוס שייך למשפחת הקטניות ומכיל ערכים תזונתיים טובים והרבה מאוד חלבון. משמש מקור חלבון מעולה לצמחוניים. כדאי לאכול אותו עם דגן או זרע (במקרה שלנו עם טחינה).

- בחומוס הרבה סידן איכותי שלגוף קל לספוג, והרבה סיבים תזונתיים. שתי כוסות של חומוס מבושל יספקו לכם את כל כמות הסיבים התזונתיים שאדם צריך ביום.

- בחומוס קנוי מוסיפים חומצת לימון וחומר משמר שמאריכים את חיי המדף של החומוס.

- השריית החומוס צריכה להיות מינימום 8 שעות ועד 36 שעות. בחומוס יש פחמימות שלגוף שלנו אין אפשרות לפרק ולכן ההשרייה חשובה. בקיץ עדיף להשרות במקרר.

- לא מומלץ לבשל את גרגירי החומוס יותר מדי זמן, שלא יהיו רכים מדי.

- אפשר להוסיף בבישול פטרוזילה, בצל או שום להוספת טעם.

- חשוב להשתמש בחומרים איכותיים - שמן זית מכבישה קרה. אמבר ממליצה על טחינה אורגנית מלאה, לבחירתכם.

- את הגרגרים המבושלים ניתן לטחון במיקסר, בלנדר, או טחינה ידנית. בבלנדר ייצא חומוס יותר משחתי, אפשר גם בלנד מוט, אבל החומוס לא ייצא חלק.

סדנת חומוס. דרור עינב
נקודה לשימור - אמבר/דרור עינב

למי מתאימה הסדנה

לחובבי החומוס, אבל בעיקר לאלו ששואפים להפוך את החומוס שלהם לבריא יותר. אלו שרוצים להכין את החומוס בבית בעיקר כי הם מתבאסים על כל השמן ששופכים להם בחומוסיה. כמובן שניתן לקחת את הטיפים של אמבר ולשנות את החומוס כך שיתאים לכם, אבל אין ספק שאת הערך המוסף ירוויחו מי שגם נושאי הבריאות והתזונה הנכונה קרובים אל ליבם ושרוצים להפיק מהחומוס את המירב מבחינה תזונתית.

נקודה לשימור

אמבר. מקסימה וסבלנית, וזה לא דבר של מה בכך. אנשים שואלים שאלות, חוזרים על עצמם, מעירים הערות, והיא אינה יוצאת משלוותה, עונה, מסבירה שוב ושוב. גם הרעיון להראות טכניקות שונות, ולתת למשתתפים לטעום כל סוג ולהחליט בעצמם מה השיטה הכי טעימה להם עובד מעולה.

נקודה לשיפור

לא באמת ניתן לשפר את זה, כי זה הוא אופי הסדנה, אבל מי שאוהב לאכול חומוס של חומוסיה עלול להתאכזב מעט. הטעם הוא לא אותו טעם ובלי פיתה זה ממש לא אותו דבר. הדגש בסדנה הוא על בריאות וכדאי לדעת את זה לפני שמגיעים.

סדנת חומוס. דרור עינב
על טהרת הבריאות/דרור עינב
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully