וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: עסקית טבעונית במסה

26.11.2014 / 16:24

לא פשוט לשבת במסעדה כשמסביב אוכלים מנות של כבד אווז ופירות ים. במסעדת מסה, אומנם לא מתכוונים לשנות סדרי עולם, אבל יש הרגשה שגם שם כבר הבינו שהתהליך בעיצומו

מנות טבעוניות במסה. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
תפריט טבעוני חדש. פולנטה ופטריות פורטבלו צלויות, טופו בטמפורה/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

נתוני פתיחה

מסעדת מסה של השף אביב משה נפתחה לפני כמעט עשור ומוקמה מאז כאחת ממסעדות השף המובילות והיציבות. בלי לעצום עיניים ולהתייפיף זו מסעדה שמגישה כבד אווז, מנות של עגל וביצים עלומות. ואם אנחנו משאירים את העיניים עדיין פתוחות, מסה בעיני מייצגת את השינוי הממסדי, וכן אולי גם האיטי, שאנחנו מייחלים לו. נכון, עוד לא כולם מוכנים לוותר על מוצרים מן החי בתפריט שלהם, אבל כשהביקוש גובר, כך גם ההיצע. ובדרך לאוטופיה, עדיין צריך לאכול ארוחת צהריים.

בשולחן ליד

האמת שהופתעתי. כן, אני שזה לי הביקור הראשון במסה, הייתי תחת הרושם כשאכנס בדלת יקפצו עלי מעילי פרווה ותיקי עור ממותגים (לא עלינו). בפועל בשונה משעות הערב (כך שמעתי), בשעת צהריים, המסעדה הזו לא שונה בהרכב האנושי שלה מאף מסעדת שף תל אביבית. אז נכון שלא רחוק מאיתנו ישב שגריר רהוט ולצדו ראש ממשלה לשעבר חמוש במאבטח, אבל רוב האורחים, והיו לא מעט כאלה, נראו כמונו. טוב, כמעט כמונו.

שירות ואווירה

העיצוב של המסעדה לא לטעמי, אבל הוא גם לא צריך להיות, היות שאני מגיעה לפה פעם ב-34 שנים. במרכז המסעדה מוצבים שני שולחנות בר ארוכים ורחבים, ובצדדים ממוקמים שולחנות מאוד פרטיים, שחציים מוסתר בווילונות, וחציים על ידי כסאות עם משענות גבוהים. לכל זה תוסיפו את העובדה שדי חשוך במסה, וקיבלתם מסעדה שמודעת לעצמה ולאורחים שבאים אליה. לא התנגנה מוזיקה בשעת הצהריים שהגענו, אבל כשנכנסנו לשירותים, הפתיעה אותנו מוזיקת בריט פופ כייפית, שגרמה לכל יושבי השולחן להשתהות עוד דקה לפני שהגיח שוב החוצה לחלל המסעדה.

גם בגרסת השירות, התערבבו להם גינונים קלאסיים עם רוח היפסטרית. המלצריות הצעירות שאירחו אותנו היו אדיבות, הראו בקיאות במנות ונראה היה אפילו שספק התרגשו, ספק הופתעו מנוכחות טבעונית במסעדה.

עוד באותו נושא

טופו למתחילים: ארוחה כמעט מושלמת בטאיזו

לכתבה המלאה
מנות טבעוניות במסעדת מסה. גרדה גלזר, מערכת וואלה!
יבש מדי. ניוקי/מערכת וואלה!, גרדה גלזר

מה אוכלים?

הגענו כדי לטעום את התפריט הטבעוני החדש של המסעדה, ולשם כך גוייסו מיטב המוחות. מצד אחד, עורכת מדור האוכל, ומהצד השני עורכת מדור הבריאות הבלתי מתפשרת. רק דבר אחד היה חסר- התפריט הטבעוני. הוא הגיע אחרי שביקשנו אותו והעלה את השאלה- אם כבר טרחתם על תפריט טבעוני, לא מוטב שתגישו אותו יחד עם התפריט הרגיל?

אחרי הצצה קצרה בתפריט שמכיל חמש מנות ראשונות ועיקריות, הוזמנה למנה ראשונה פולנטה ופטריות פורטבלו צלויות, טופו בטמפורה ושמן כמהין (62 שקלים). פולנטה היא דבר מופלא, ולמרבית הצער לא אכלתי אותה הרבה זמן, כי לא פשוט למצוא אותה בגרסה טבעונית. הפולנטה שהוגשה לנו במסה לא נפלה בטעמה מאף פולנטה עמוסת חמאה, והתירס הטרי שממנו היא הורכבה הורגש בכל ביס. גם פטריות הפורטבלו היו תוספת מבורכת שהוסיפה עומק לטעמים, ורק פרוסות הטופו שטוגנו בציפוי דק ושמנוני, לא הוסיפו למנה דבר, חוץ מאולי לצורת ההגשה.

לעיקרית נבחר ניוקי ערמונים ופורצ'יני, ארטישוק ועגבניות צלויות (74 שקלים). הניוקי הגיעו לשולחן ולמרות ההתרגשות מהעננים שנחתו בצלחת, המנה השלמה לא עלתה על סך חלקיה. להיפך. כל פרט בה היה טוב, אבל לא היה גורם מחבר. אחרי התבלטות ועידוד מהעבר השני של השולחן, ביקשתי להחליף את המנה. מהלך שנוא עלי במיוחד, שעבר בהבנה וחיוך מצד המלצרית.

מנות טבעוניות במסה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
כן, זה טבעוני. ריזוטו פטריות וחלב קוקוס/מערכת וואלה!, ליהי שורש

ריזוטו כמהין, חלב קוקוס, תרד, אפונה וקרוטונים (64 שקלים) מילא את מקומו של הניוקי, והתברר כחילוף מוצלח. המרקם של הריזוטו היה קרמי ועשיר, וטעמן של הפטריות וחלב הקוקוס בלט בנוכחותו (לאוהבי הז'אנר). זו אומנם לא הייתה אהבה ממבט ראשון, אבל אחרי שלושה ביסים, הפה רצה עוד. הקרוטונים אגב, שתהינו בתחילה לפשר נוכחותם, היו שיחוק, פשוט אומנם, אבל לא פחות ממושלם.

סיימנו בפרפה טחינה על קרם סחלב, עם פיסטוקים, סורבה קוקוס, תותים ושיערות חלבה (48 שקלים). כן, כל זאת ועוד. לשולחן הגיע קינוח גדול, צבעוני ויפייפה, עם כמה מרקמים. למרות המראה הקליל והקייצי שלו, התותים המרעננים והסורבה הטעים, הפרפה עצמו סבל מכבדות, שנבעה ככל הנראה ממסה מעט קריטית של טחינה.

מנות טבעוניות במסה. צילום: ליהי שורש, מערכת וואלה!
מסה קריטית של טחינה. קינוח פרפה טחינה/מערכת וואלה!, צילום: ליהי שורש

מחיר

בצהריים תמצאו פה שתי עסקיות שכוללות ראשונה ועיקרית במחיר של 96 שקלים ו-116 שקלים. אפשר לשלב ולערבב בין התפריטים וזו הזדמנות מצויינת לטעום מנות עם חומרי גלם מעולים במחיר שווה.

ציון מסכם

8.5

שורה תחתונה

כשאחת מהמסעדות הנחשבות בארץ שעשתה חלק מהשם שלה בזכות מנות עמוסות חמאה ובשר מתחילה להגיש אוכל טבעוני, אתם יודעים שמשהו טוב קורה.

מדד הטבעונות: 1

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

כתובת

מסה. רחוב הארבעה 19, תל אביב. 03-6856859. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully