וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: המגמות של 2014

2.12.2014 / 12:36

זאת הייתה השנה של יוצאי משחקי השף, השנה בה המטבח הערבי זכה לאהדה מקיר לקיר, שנה שבה האוכל המקסיקני צבר סוף סוף תאוצה, והשנה בה ירושלים המטירה מבול של מסעדות חדשות . אז מה היה לנו ב-2014?

צילום מסך
ירון שלו. אינסטגרם, צילום מסך
ירון שלו עוזב את טוטו דרך האינסטגרם/צילום מסך, אינסטגרם

הכל קרה באינסטגרם

שנת 2014 הייתה ללא ספק השנה שבה זירת ההתרחשויות הקולינרית גלשה לאינסטגרם. ירון שלו חזר לטוטו אחרי קמפיין ארוך של סגירת חשבונות ברשת החברתית, כשאת ההצהרה הסופית על החזרה ואת פוסט גיוס העובדים עשה בפוסט. גם מושיק רוט הכריז על הצטרפות ועזיבה דרך האינסטגרם. רושפלד הודיע על פתיחה של מסעדה חדשה, לא הסתיר את מה שהוא חושב על האוכל של מושיק רוט בטוטו ורב עם עוד כמה קולגות בדרך. שימוש באינסטגרם הפך לכלי עבודה לגיטימי בקרב השפים: מהשערוריות ועד ההודעות הדרמטיות - השנה עמדה בסימן ויתור על ראיונות בכלי התקשורת הגדולים והפיכת חשבונות האינסטגרם למקום שבו הכל קורה.


סוגרים שנה בוואלה! לכל הכתבות

מגדלנה. דניאל לילה,
מטבח עילי גלילי במגדלנה/דניאל לילה

אוכל גורמה ערבי

זאת הייתה השנה שבה הקהל הישראלי הבין באופן רשמי שהאוכל הערבי הוא יותר משיפודים, חומוס, צ'יפס וסלט. סתם, לא באמת, אל באבור ודומותיה כבר הוכיחו במהלך השנים לקהל כי האוכל הערבי מתחוכם יותר מזה, אבל ב-2014 אירעה קפיצת המדרגה המשמעותית. מגדלנה בצפון עם המטבח הגלילי העילי שהמבקרים לא הפסיקו להלל ולשבח, הטאפאס של אוסאמה דלאל בעכו שהפך למוקד עניין מהותי תוך חודשים ספורים ומסעדת אל ג'מילה המדוברת ביפו, הן רק דוגמאות ספורות למסעדות ערביות שמגישות אוכל ערבי מסורתי עם טוויסט עדכני סטייל מסעדת גורמה וצלחות מפונפן. אפשר להכריז באופן רשמי על טרנד שנראה שהולך להתפשט בשנה הבאה עלינו לטובה.

בקפיקו. אנטולי מיכאלו,
לירן גרודה במסעדה החדשה שלו/אנטולי מיכאלו

השנה של יוצאי משחקי השף

מחזור א' של תכנית הריאלטי משחקי השף פרש כנפיים ויצא לדרך השנה. אם בשנים הקודמות יוצאי מאסטר שף היו במרכז הבמה, נראה שהשנה הייתה לגמרי השנה של תכנית הבישול המתחרה. לירן גרודה פתח את בקאפיקו, דניאל רחמים את אולה, מאיה קליין פתחה את זיארה, וחמודי מככב במגדלנה. דווקא על יוצאי המחזור האחרון של מאסטר שף לא שמענו השנה, הזוכה האחרונה - נוף עתאמנה אסמעיל, לא מינפה את הזכייה שלה, לעומת קודמיה - אבי לוי ותום פרנץ. גם בגזרת השופטים מי שפרחו השנה היו אלו דווקא השופטים של משחקי השף - מאיר אדוני פתח את לומינה ומגשש בדרך למסעדה חדשה בניו יורק, מושיק רוט קיבל הרבה תשומת לב עם קבלת המושכות של מסעדת טוטו לתקופה קצרה ועזיבה מתוקשרת, ואסף גרניט שפתח את מסעדת פאלמאר בלונדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החומוס של חאן מנולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השוק היווני

אחרי כמה שנות שגשוג של שוק הפשפשים ביפו, השנה, המתחם הזה התרחב משמעותית ושאב לתוכו גם את השוק היווני. מדובר באיזור שמאחורי שוק הפשפשים - רחוב האשל, שעבר שיקום ובו נפתחו מסעדות שונות בזו אחר זו. מסעדת חאן מנולי של השף פליקס רוזנטל, אשר זוכה להצלחה רבה, הפטיסרי מילק בייקרי של עדי קיהן, מסעדת הדגים אונסיס של בינו גבסו וחיים קלדרון, ומסעדת אבטליון שפתחה דפנה בר ציון ז"ל. נראה שהאיזור זוכה לפריחה שרק תמשיך בשנה הבאה, ויש להניח כי מתחם שוק הפשפשים ההומה רק ילך ויגדל לאיזורים נוספים.

מנות של אוהד אמזלג. בן יוסטר,
מנות של אוהד אמזלג/בן יוסטר

ירושלים מתחדשת

ביחס הפוך למה שקורה כרגע בירושלים מבחינה מדינית, מבחינה קולינרית עיר הבירה של ישראל פרחה בשנה האחרונה בצורה יוצאת דופן. מסעדות שף כמו מנזה וסאפורי, דוויני פיתה בר בשוק, חינקלי בר גרוזיני, אבי לוי פתח בעיר מסעדה שנייה - בית הכוון , בר הקוקטיילים גטסבי ומסעדת סטיישן 9 האסייאתית. בשנה הקרובה תיפתח המסעדה החדשה של אוהד אמזלג על חורבות ספגטים, יונתן רושפלד אמור לפתוח בעיר את מסעדת הרברט סמואל הכשרה, עזרא קדם יפתח בקרוב את ארקדיה מחדש בגרסה גדולה יותר וכשרה וסביר להניח שנשמע בהמשך על בשורות נוספות. אין ספק ש-2014 הייתה השנה הקולינרית של ירושלים, עכשיו רק שיהיה שקט.

טאקו מקסיקני. נמרוד סונדרס
שנת הטאקו/נמרוד סונדרס

הטרנד המקסיקני

אם 2013 הייתה השנה האסיאתית, שנת 2014, בעיקר בסופה, שייכת למטבח המקסיקני. אל מסעדת מקסיקנה הוותיקה, ולטאקרייה של הירזנים נוספו השנה מספר סניפים של רשת דונקי, מזללת מקס אנד קו בבן יהודה בתל אביב, לה טאקו ברחוב ירמיהו בעיר והמזללה צ'אנגו בפלורנטין. גם בעלי הלוס ברנינג טאקוס שסיפקו את האוכל לבר התדר שפעל במהלך הקיץ צפויים לחזור בשבועיים הקרובים, עם מקום שיפתחו בחזית הדלי, ובמקומה של מסעדת אואזיס שעברה מקום, יפתח גם כן מקום מקסיקני חדש. נראה שבשנה האחרונה הישראלים סוף סוף נכבשו בקסם הטאקוס והטורטיות. נצטרך לחכות ל-2015 ולגלות מה צופן להן ההמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully