וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדות השנה של הפודיז

3.12.2014 / 8:02

הבלוגרים והפודיז ומובילי הדעה הבולטים באינסטגרם של שנת 2014 בוחרים את המסעדות שהכי עשו להם את השנה בתל אביב ומחוצה לה. ויש גם שניים שבחרו את אותה המסעדה ולא הסכימו להחליף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיטשן מרקט - הבחירה של רחלי קרוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

רחלי קרוט, עורכת אתר פודפייג': קיטשן מרקט , ת"א

בחודשים האחרונים, כמעט בכל פעם כשמישהו מבקש ממני המלצה על מסעדה (יוקרתית, לימי הולדת, לבילוי רומנטי או סתם משהו חדש ומעניין) אני לא חושבת פעמיים ושולחת אותו לקיטשן מרקט. קצת מביך לגלות, אבל את המסעדה עם הנוף והמנות הכי מרהיבות וצבעוניות, ובעיקר טעימות, שיצא לי לאכול, פקדתי רק השנה למרות שהיא קיימת הרבה קודם.
אז מה היה בארוחה הזו שכל כך נחרט לי בזכרון וגרם לי לרצות ולחזור אל המסעדה שוב ושוב? בעיקר הקפדה מדהימה על כל פרט פרט. מהשירות האישי אך לא חונק, הנוף שנשקף מקירות הזכוכית ומציג את הים במלוא תפארתו, המנות המעוצבות שנראה כאילו נלקחו ממוזיאון תל אביב ובעיקר איזון הטעמים המופלא.

בהתחשב במחירים, הדי שפויים יש לומר, ובמה שיוסי שטרית, שף המסעדה, מציע במקום, מדובר בלי ספק באחת המסעדות היותר מעולות שביקרתי בהן.

אל תפספסו: קרפצ'ו דג לבן, פולנטה פירות ים ומעין טארט לימון מפורק עם גלידת גרניום שהוא לא פחות מחלומי. אה וכן, לפני שאתם מגיעים למסעדה, לא מומלץ להציץ בתמונות של שטרית באינסטגרם, זה רק יגרום לכם לרצות ולהזמין את הכל.

קיטשן מרקט, האנגר 12, נמל ת"א, קומה 2, 03-5446669. לא כשר



סוגרים שנה בוואלה! לכל הכתבות

פרונטו. נמרוד סונדרס
פרונטו - הבחירה של רז רהב/נמרוד סונדרס

רז רהב (Razi_Barvazi), טבח במסעדת פופינה ובלוגר: פרונטו, ת"א

"אם פרונטו הייתה מסעדה בחו"ל, הייתי עושה הרבה בשביל לטוס במיוחד אליה בתדירות גבוהה"

לכל חוויה בחיים אנחנו מייחסים אירוע או קשר כלשהו שמוריד או מעצים את החוויה. כך לדוגמא - אם אוכלים במסעדה מפוארת כחלק מטיסה לחו"ל, אוטומטית החוויה מתחילה מנקודת פתיחה גבוהה יותר. החוויה בפרונטו לא צריכה חו"ל או אירוע מיוחד בשביל להגיע לרמת ההנאה הגבוהה ביותר, מהר מאוד אחרי הארוחה הטובה תמצאו את עצמכם ממליצים לכולם או חוזרים במהירות פעם אחר פעם. האינטרפטציה האישית של השף דיוויד פרנקל למטבח הים תיכוני-איטלקי, יחד עם חומר גלם אנושי מחוייך שיוצר אווירה חמה, משפחתית ומזמינה, כל זאת תוך שמירה על עידון של מסעדה ברמה גבוהה שגם חוויות האירוח בה לא פחות חשובה מהאוכל, אלו הגורמים ששומרים על פרונטו כמוסד כבר 25 שנים ורק ממשיכים להרים אותו למעלה. אם פרונטו הייתה מסעדה בחו"ל, הייתי עושה הרבה בשביל לטוס במיוחד אליה בתדירות גבוהה. למזלי היא נמצאת עשרים דקות מהבית.

למרות שאני אויב מושבע של גבינות כחולות, אני מפציר בכם להזמין את האניילוטי גורגונזולה! רחוק מאוד מכל מה חשבתם על גבינות כחולות עד היום.

פרונטו, הרצל 4 תל אביב, 03-5660915. לא כשר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גולאב ג'אמון טאיזו. איליה מלניקוב,
טאיזו - הבחירה של אריאל קדם ואורן אסיף/איליה מלניקוב

אריאל קדם, מנהל מוצר ופודי: טאיזו , ת"א

"רק לעיתים ממש רחוקות אני מסיים ארוחה ויודע שמדובר באירוע שאי אפשר יהיה לשחזר"

לבחור את מסעדת השנה שלי בתל אביב זה קשה כמו לבקש ממני לבחור איפה תהיה החופשה הבאה שלי, בניו יורק או בתאילנד. לפעמים אני פשוט לא מעוניין לבחור. אז בחרתי את ארוחת השנה שלי.

רק לעיתים ממש רחוקות אני מסיים ארוחה ויודע שמדובר באירוע שאי אפשר יהיה לשחזר. כלומר, המנות בשבוע הבא תהיינה אותן מנות וכך גם האלכוהול, אבל משהו בחיבור הקוסמי (סלחו לי על הפלצנות) בין חבורה של אנשים יוצאי דופן, בקבוק וודקה שמונח בשמפניירה עוד לפני שהמלצר מגיע וערב הודי של השף יובל בן נריה במסעדת טאיזו גרמו לי לא לשכוח את הערב שהעברנו שם לפני מספר חודשים ולתייג את הארוחה הזו כבלתי נשכחת.

קשה למצוא בארץ מסעדות ששומרות על רמת בישול כזו לאורך ארוחה שלמה של עשר מנות במקרה שלנו. החל מהלחמניות המאודות והצ'אטני, מלאי כופתה שגורם לי להצטער על כך שאני בדיאטה בימים אלו, באטר צ'יקן מושלם מושלם ואיזה חצי סרטן שהתגנב לו (פעמיים!) לארוחה ועוד כמה מנות שפשוט לא יכולנו להפסיק לאכול עם הידיים והלחמניות. מקווה שלכולנו תהיה שנה רכה ומנחמת כמו הלחמניות של טאיזו, אין ברכות טובות מאלו.

טאיזו, מנחם בגין 23, תל אביב, 03-5225005, לא כשר

אורן אסיף, הבלוג גרגרן: טאיזו, ת"א

זה אולי נראה קצת נדוש לבחור את מסעדת השנה של 2013 כמסעדת השנה של 2014, בייחוד כשהיו כמה פתיחות גדולות השנה, אבל טאיזו הוכיחה השנה שהיא לא נחה לרגע, הראתה יציבות ולא הפסיקה לרענן את התפריט במנות חדשות, כך שתמיד היה משהו חדש לנסות. בייחוד שווה לציין את הפסטיבל ההודי בימי ראשון, שסוף כל סוף מאפשר להנות בארץ מהמטבח המופלא הזה ובאיכות גבוהה.

טאיזו, מנחם בגין 23, תל אביב, 03-5225005, לא כשר

נשנושים איטלקיים של צ'יקטי. צילום:
אפיק גבאי,
צ'יקטי -הבחירה של אפרת אנזל/צילום: אפיק גבאי

אפרת אנזל, אשת תקשורת וקולינריה: בר יין וצ'יקטי בת"א

"צ'יקטי הוא המקום שלי לערב שבו בא לי לשתות ובא לי לאכול ואני לא יודעת מה בא לי קודם"

בתהליך שמתעצם אצלי עם השנים, השנה סופית מאסתי בקשקושים בצלחת, ומצאתי את עצמי מחפשת מקומות שמגישים אוכל אמיתי. השנה חזרתי שוב ושוב לשני מקומות: צ'יקטי האיטלקי והבר יין בפינת נחלת בנימין ומונטיפיורי. צ'יקטי, הבר האיטלקי עם הקוקטיילים של אבי קשי והאוכל של מיכאל גרטופסקי, (אותו ליוויתי בשלב בניית הקונספט) הוא המקום שלי לערב שבו בא לי לשתות ובא לי לאכול ואני לא יודעת מה בא לי קודם.

בעיניי, הויין בר הוא אחת המסעדות הטובות כרגע בארץ - שני שפים (עומר בן גל ויאיר יוספי) שפיזית עומדים במטבח מדי ערב ומבשלים בק טו בק. הם מפרים זה את זה, מאתגרים זה את זה, ומגישים אוכל אמיתי ומאוד מקורי. תפריט הספיישלים שכתוב על הלוח מציג השפעות איטלקיות (מהצד של בן גל) וצרפתיות (יוספי) אבל תמיד תהיה שם גם נגיעה של פרשנות אישית. מקסים.

בר יין. נחלת בנימין 36, פינת מונטיפיורי, תל אביב. 03-5102923. לא כשר צ'יקטי. רחוב נחלת בנימין

צ'יקטי. יהודה הלוי 58, תל אביב. 03-6853499. לא כשר

פריקי בביסטרון. נמרוד סונדרס
יהלומה - הבחירה של אייל גרוס/נמרוד סונדרס

אייל גרוס, פרשן משפטי ופודי: ביסטרון יהלומה, ת"א

"לאכול אצל יהלומה זה כמו לאכול אצל אמא שמבשלת נפלא"

כמו רבים מאוהבי האוכל, יש בתל-אביב עתירת המסעדות בערך חמישה מקומות שאני ממש אוהב וחוזר אליהם שוב ושוב, אבל נתבקשתי לבחור רק אחד. אז הבחירה שלי לשנה זו היא יהלומה. תמיד כשאני מביא לביסטרון כפי שיהלומה מכנה את המקום שלה (ביסטרו/מזנון) אורחים מחו"ל, אני מזהיר אותם שהמקום נראה כמו חור בקיר, אבל מבטיח שהאוכל נפלא. תמיד הם עוזבים עם חיוך רחב על השפתיים. גם בגלל האוכל, וגם בגלל יהלומה.

לאכול אצל יהלומה זה כמו לאכול אצל אמא שמבשלת נפלא, ושהאוכל שלה מושפע מהמטבחים המצריים, יוונים וטורקים, אבל הוא בעצם רק שלה. האוכל כאן (ובכך המקום דומה לאורנה ואלה), הוא אוכל שבגלל אופיו הכמעט ביתי והמנחם, אפשר לחזור אליו שוב ושוב, אך בגלל המקוריות והכשרון הרב, לעולם לא משעמם לשוב אליו. העובדה שכמעט כל האוכל צמחוני ושהמבחר הטבעוני עשיר, עושה את המקום מפתה עוד יותר. מנגד אני לא מכיר קרינבור אחד שלא נהנה כאן. אז בשנה הקרובה, כמו גם הקודמת, בכוונתי לחזור ליהלומה כדי לאכול שוב את הפלאפל הכי טעים באזור, את תבשיל הפריקי הטעים כל כך, את סלט השרי (שנקרא כך לא בשל עגבניות השרי אלא כמחווה לשרי אנסקי), את הפאבה, ואם יהלומה תהיה במצב רוח הנכון גם את הסמוסה הים תיכונית ועלי המנגולד הממולאים, וכמובן את סוגי הניוקי הייחודים שיהלומה מכינה.

ביסטרון. זבולון 5, תל אביב. 077-5565887. לא כשר

מחוץ לעיר

ביסטרו מיכאל. צילום: בן יוסטר,
ביסטרו מיכאל - הבחירה של שחר פאר/צילום: בן יוסטר

שחר פאר, טניסאית ופודית: ביסטרו מיכאל, מושב לימן

בביסטרו מיכאל במושב לימן ביקרתי השנה בפעם הראשונה, נסעתי עם כל המשפחה לחגוג את יום ההולדת שלי, נסענו לשם במיוחד וחזרנו לתל אביב אחרי הארוחה. הייתה ארוחה מעולה ובלתי נשכחת, הזמנו 9 מנות וכל מנה הייתה מדהימה. מנות טעימות גדולות ומפנקות, טעמים מדויקים וחומרי גלם איכותיים. המלצרים היו כל כך נחמדים, מרגישים שהאנשים שעובדים במסעדה ממש אוהבים את מה שהם עושים. אחת הארוחות הטעימות והכייפיות שיצא לי לאכול. אין לי ספק שאחזור לשם בהזדמנות הראשונה שתהיה לי, ואני ממליצה עליה לכל אחד ששואל אותי איפה לאכול בצפון.

מיכאל ביסטרו מקומי. הגפן 43, מושב לימן. 04-9821250. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פילה על מצע בטטה בסבידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפרת אנזל, אשת תקשורת וקולינריה: סבידה , עכו

"ככה צריכה להתנהל מסעדה שממוקמת בלב הטרואר המוצלח ביותר בארץ, ושוב - הפשטות מנצחת"

סבידה בעכו העניקה לי השנה שתי ארוחות נהדרות - דגים סופר טריים מהים הסמוך, עם סלטים שהם הכל חוץ מצפויים, ובמחיר אחיד. אני אוהבת שאין כאן שום יכולת לבחור מה תאכל: "זה מה שיצא מהים, זה מה שיצא מהאדמה, וזה מה שיש לאכול היום". ככה צריכה להתנהל מסעדה שממוקמת בלב הטרואר המוצלח ביותר בארץ, ושוב - הפשטות מנצחת.

סבידה. הבזאר התורכי, עכו. 04-9019062. לא כשר

וניה ביסטרו. רועי כהן,
וניה ביסטרו - הבחירה של אריאל קדם/רועי כהן

אריאל קדם, מנהל מוצר ופודי: וניה ביסטרו, חיפה

"סוף סוף תחושה של משהו שונה שהופך את היציאה צפונה לכיף גדול"

חיפה בשבילי היא העיר שבה העברתי 3 שנים מחיי והנוף הקולינרי שלה כולל בעיקר שווארמה, בורקס וסנדביץ' פטה כבד אלוהי במכולת של ויקטור שהייתה חלק מהליך החניכה בבסיס ההדרכה של חיל הים.

זו הסיבה שכל כך הופתעתי מהפעם הראשונה שבה הגעתי בהמלצת חברים למסעדת וניה שנפתחה השנה. המסעדה מפתיעה בעיקר בכך שסוף סוף מדובר במקום שלא מנסה להיות תל אביבי וגם לא "גלילי", פשוט חיפאי במובן המוזר והחיובי, עם מנות קלאסיות חיפאיות כמו רוסטביף, קבבים רומניים עם המון שום וקוסטיצה משובחת כולן עשויות בקפידה ויד מקצועית, אבל גם מדליוני שייטל על קרם שום ושרימפס בביסק נהדר.

הארוחות שהעברתי בוניה היו בעיקר מהנות, קלילות, לא מחייבות והכי חשוב - לא מתאמצות. סוף סוף תחושה של משהו שונה שהופך את היציאה צפונה לכיף גדול, עם הרבה אלכוהול, בלי רכב ועם המון זכרונות במדים ברכבת חזרה.


וניה ביסטרו. שער פלמר 1, חיפה. 04-671-6272. לא כשר

המסגר 5. גרדה גלזר
המסגר 5 - הבחירה של אורן אסיף/גרדה גלזר

אורן אסיף, הבלוג גרגרן: המסגר 5, אילת

הסצנה הקולינרית בעכו התפתחה המון השנה וגם באיזור הכנרת נפתחו כמה מסעדות מבטיחות, אבל הקסם האמיתי מתרחש דווקא בעיר אילת, שם המסגר 5 מנערת את האבק מהקולינריה בעיר הנופש, שתקועה לה אי שם בשנות ה-90. עם אוכל ייצרי, מקורי, שנעשה במלוא תשומת הלב וללא קיצורי דרך. גם בתל אביב אין יותר מדי מקומות שאפשר להגיד את זה עליהם.

המסגר 5. רחוב המסגר 5, אילת. 08-6349788. לא כשר

מסעדת עזבה. ליאור רוטשטיין,
עזבה - הבחירה של אייל גרוס/ליאור רוטשטיין

אייל גרוס, פרשן משפטי הארץ ופודי: עזבה, כפר ראמה

מחוץ לתל-אביב, אני מקווה לשוב ולבקר בשנה הקרובה בעזבה שבראמה. מהמסעדות הפלסטיניות שמנסות לגלות ליהודים שאוכל ערבי אינו רק חומוס-צ'יפס-סלט, ולהגיש תבשילים נפלאים מהמטבח הזה שנמצא כאן מתחת לאף, ולא מספיק מוכר לנו.

עזבה, כפר ראמה, 04-9888808. לא כשר

סמי וסוסו. אלברטו דנקברג
סמי וסוסו - הבחירה של רחלי קרוט/אלברטו דנקברג

רחלי קרוט, עורכת אתר Food Page: סמי וסוסו, באר שבע

מתי בפעם האחרונה הגישו לכם רבע כיכר לחם, כמו זה שקניתם במכולת בשנות ה-80? מתי יצא לכם לאכול צ'יפס מתפוחי אדמה אמיתיים, כאלה שחתוכים ביד ולא מגיעים קפואים בשקית ניילון מהסופר? מה שנשמע אולי טריוויאלי לפני 30 שנה הוא בגדר חצי נס היום. אחד המקומות היחידים שעוד נשענים על הטעמים של פעם היא מסעדת סמי וסוסו, שממוקמת בפאתי השוק בבאר שבע. מסעדה רומנית קטנה, עם עיצוב נטול יומרות, שמגישה את הקבב הכי טעים שיצא לי לאכול השנה. ובכלל בשנים האחרונות.

במקום תמצאו גם סלט איקרה משובח, מרק צ'ורבה ונתחי בשר שונים, שמנמנים בעיקרם, שיחליקו לכם טוב בגרון עם כוסיות האלכוהול שזורמות כמעט בכל שולחן.

אל תעצרו שם בדרך, תסעו במיוחד.

סמי וסוסו, רמב"ם 12, באר שבע, 08-665-2135. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully