וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמאיר אדוני פגש את המטבח הפולני

1.12.2014 / 17:53

במסגרת שבוע האוכל הפולני, מגיש גם מאיר אדוני אינטרפרטציה משלו למטבח היהודי במסעדת לומינה הכשרה. "עבורי זו מחווה של הוקרה וזיכרון לתרבות מדהימה שמעט ממנה נשאר פה איתנו"

צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

שבוע האוכל הפולני יצא ביום שישי האחרון לדרך, זו השנה השנייה, לאחר שזכה להצלחה גדולה בשנה שעברה. מי שמשתתף גם השנה בפסטיבל הוא השף מאיר אדוני, אשר החליט לרתום את מסעדת לומינה החדשה והכשרה לטובת בישול של אוכל מזרח אירופאי. במהלך כל השבוע יוגש במסעדה תפריט שהוא מחווה מודרנית למורשת היהודית-פולנית.

על בחירתו המפתיעה לעסוק באוכל פולני, אשר אינו המטבח עליו גדל והוא רחוק ממנו מאוד בדרך כלל, סיפר אדוני: "עבורי זו מחווה של הוקרה וזיכרון לתרבות מדהימה שמעט ממנה נשאר פה איתנו. כשף יהודי שהבישול שלו אינו מזוהה עם מטבח פולני אני גאה להקדיש שבוע קולינרי למטבח שכולו שורשים מיוחדים. אני חושב שנעשה לאוכל היהודי - מזרח אירופאי עוול בארץ, ואני מקווה שאוכל לתקן אותו קצת".

שבוע האוכל הפולני. דייב שחר
כשמאיר אדוני פגש את המטבח הפולני/דייב שחר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיר אדוני, מרגיש שליחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין המנות שיופיעו בתפריט המיוחד: טאפאס יהודי - כבד קצוץ, סלט ביצים וגריוולעך, שמאלץ בבצלים ותפוחי עץ, סלט לשון עגל כבושה, סלק אורגני צלוי, ויניגרט טרגון ואגוזים, קרפ ממולא בשפונדרה ובפטריות, סלט קורקבנים בבישול איטי, תפוחי עץ, צימוקים, סלרי ולחם אבוד, מרק עוף יהודי עם קניידלך, נתחי עוף קונפי, חזה ברווז מעושן וירקות שורש
מרק שעועית לבנה, ערמונים, פטריות וקצף כבד אווז
שוק אווז קונפי, כרוב אדום צלוי במיצי דובדבנים, בצקניות
פילה עגל חלב צלוי במרווה, קרם ערמונים, פטריות יער צלויות, שורשים של חורף, תבשיל לחי בקר, לפתות בייבי, צנוניות, קרם תפוח ראטה ופטריות פורצי'ני ועוד.

התפריט המיוחד יוגש עד יום חמישי 4 לדצמבר, לצד התפריט הרגיל של המסעדה.

לומינה, מלון קרלטון, אלעזר פרי 10, 03-5201828. כשר.

לכל הפרטים על אירועי שבוע האוכל הפולני שמתקיים במגוון מסעדות ברחבי הארץ.

שבוע האוכל הפולני. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
גפילטע פיש אדוני סטייל/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully