וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2014: הג'אדג'טים שעשו לנו את השנה

יונתן ברנשטיין

8.12.2014 / 10:12

הגאדג'טים במטבח שלנו לא מפסיקים לדהור קדימה. יונתן ברנשטיין מבצע סקירה של האביזרים שנכנסו למטבח שלנו השנה והקלו עלינו עוד קצת את החיים

אני מת על סיכומי שנה. יצא לי לא מעט לסכם שנים במוסיקה אבל הפעם התבקשתי להביא כמה אביזרים למטבח שעשו את השנה. שלא כמו במצעדי המוסיקה אני לא אשאיר אתכם במתח, אלא ישר אתחיל עם הכוכבים של השנה ולבסוף גם אביא הבטחה לשנה (ואולי אפילו לשנים) הבאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסאטר סלייסר. כוכב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאסטר: חיתוך מושלם

ללא ספק הבכורה בתחום האביזרים למטבח השנה שייכת למאסטר סלייסר. כל האנשים שאני מכיר מאוהבים במוצר הזה עד כדי מיסיונריות ובצדק. הוא מושיע מהמטלה הסיזיפית של חיתוך סלט בעבודה או בבית. אפילו שמעתי על מקומות עבודה שכדי לפנק את העובדים שלהם הצטיידו במכשיר הזה.

מדובר במעבד מזון לא חשמלי. הניסוי הראשון היה עם המקצף. ממש במקרה היו במקרר חלבונים מופרדים, אבל אז ראיתי שבראש המכשיר יש מפריד ביצים. מעליו שוברים את הביצה ואז החלבון גולש לתוך הקערה (התלהבות ראשונה נרשמה), שמתי קצת סוכר והתחלתי לסובב. לא הרבה זמן עבר והיה לי חלבון מוקצף ויציב.

לאחר מכן אתגרתי אותו להכין בצק פריך. כדי שהבצק יהיה פריך הוא צריך מינימום מגע, אסור לללוש אותו כמעט כדי לא לפתח בו את הגלוטן ולכן מעבד מזון מושלם לתהליך. עושים זאת בעזרת ראש הסכין. הכנסתי את כל המצרכים לתחילת התהליך ובסיבובים של קדימה אחורה, למעשה דימיתי פעולה של פולסים עד שנוצר בצק מדהים.

לסיום החגיגי שמתי במאסטר בצל, חסה, גזר, מלפפון ועגבנייה. בארבעה סיבובים התקבל סלט מדהים.

טיפים לסלט מעולה: 1. את הירקות אל תחתכו ליותר מידי. הוציאו רק את החלקים הלא אכילים (כמו הירוק של העגבניה) 2. אם הכנסתם ירק בדרגת קושי גבוהה מהאחרים, גזר למשל, תנערו קצת עם הידית ואז סובבו. 3. אל תתנגדו למכשיר, אם התחלתם לסובב ואתם מרגישים שקשה לו לזוז תסובבו לצד השני ואז תראו שהתנועה תבוא יותר בקלות.

מחיר: 180 שקלים(עם שנה אחריות).


ניתן להשיג: בחנויות השונות לכלי מטבח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נספרסו: שותים בעיצוב ניו יורקי

הכוכבת השנייה היא המכונה החדשה שהשיקה נספרסו ושמה " Lattissima pro ". מדובר בהתמכרות. מדובר במכשיר משודרג לדגם שהיה לפניו ובעיצוב הניו יורקי המפורסם של נספרסו. המכשיר הזה בעל מיכל מים גדול יותר ומיכל החלב גדל גם הוא, מה שהופך את המכונה למתאימה לחלוטין גם לבתי עסק בינוניים בגודלם. מיכל החלב נשלף ובכך ניתן לאחסן אותו במקרר. נוסף לה ברז מים שניתן להרכבה ופירוק ומאפשר להכין (לא עלינו) גם תה. אבל הדבר הבאמת מגניב: למכונה יש צג מגע דיגיטלי בו ניתן לבחור את השפה הרצויה. בעזרת הצג המכונה תקל על החיים. למשל אם לא השתמשתם במיכל החלב יותר מכמה דקות היא תזכיר לכם שהוא שם בעזרת הצג כדי שהחלב לא יתקלקל. לאחר השימוש בחלב, המכונה תעשה ניקוי בעצמה. תוכלו גם לכוון את הכמות הרצויה להכנת הקפה המושלם. בנוסף המכונה חסכונית בחשמל ולאחר כיוונון היא תיכבה עצמאית. אז תיפרדו יפה מהקפה השכונתי או תהפכו את הבית שלכם לאחד כזה.


מחיר: 2,500 שקלים. עד סוף השנה האזרחית תוכלו להנות מהנחה של 300 שקלים.

ניתן להשיג: בבוטיקים של Nespresso.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוצאה מדויקת: פיצה לכל אדם

מעטים האנשים שלא אוהבים פיצה. לשם כך קבלו שני פתרונות מדליקים וטובים אשר מיועדים לכל חובבי הפיצה באשר הם. הראשון הוא משטח אפיה מבית פיינקוק ועונה לשם Fast and crust. המשטח עובד בצורה מאוד דומה לאבן שמוט המוכרת, אשר מניחים בתנור ועליה אתם אופים את הבצק. ההבדל הגדול הוא בתוצאה. כאן התוצאה שמתקבלת הרבה יותר מדויקת.

המוצר הוא פיתוח ישראלי ומגיע בגודל של (35cm X 30cm). הוא יותר דק מהאבן ותופס פחות מקום באחסון. חובה לקרוא את ההוראות לפני השימוש הראשון מכיוון שמצוין שם לחמם את המשטח היטב לפני השימוש הראשון ואז להניח לו להתקרר. תבואו מוכנים - התהליך יכול להפיק עשן. לאחר מכן אתם מוזמנים לעבוד איתו ולהבין כמה פשוטה המשימה לקבלת הפיצה או הפוקאצ'ה בעלי מרקם מושלם.

מחיר: 349 שקלים

ניתן להשיג: באתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתרון קסם: טוסטר שמכין פיצה

המוצר השני הוא פתרון קסם למי שאיו לו תנור. מדובר במכשיר מבית 'Breville', שבצורתו מזכיר טוסטר משולשים אבל למעשה הוא תנור לפיצות. הוא מצויד בגופי חימום עליונים ותחתונים אשר מגיעים לטמפרטורה של 350 מעלות ומחממים את האבן שבבסיס המכשיר וכך מדמים את פעולת תנור הפיצה המקצועי. כמובן שיש להכין מראש בצק ולהדליק את המכשיר שיתחמם. כאשר הבצק מוכן מרדדים לגודל הרצוי, מניחים את התוספות ואז מכניסים למכשיר. בעזרת החלון הקטן תוכלו להשגיח על התהליך. לאחר כמה דקות מתקבלת ללא מאמץ פיצה שלא תבייש אף פיצרייה.

מחיר: 1050 שקלים

ניתן להשיג: ברשתות כלי הבית השונות או דרך האתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוויצים מול החברים: המחבת הקמורה

בשנים האחרונות המודעות לחומרים מהם מייצרים מחבתות עלתה מאוד ורוב האנשים יבדקו את הנושא לפני הרכישה. ודווקא בגלל זה האביזר הבא נכנס לרשימה. מדובר במחבת GZero של חברת Domo האיטלקית. וכשמה כן היא, עושה לכם בלאגן בכל מה שהכרתם על מחבתות. האי סדר שחוללה חברת Domo הוא בקיפול ידית המחבת כלפי מעלה. השינוי במבנה הידית משנה את האחיזה, יכולת השליטה במחבת ואת המאמץ שתשקיעו. יכולת השליטה המשופרת תאפשר לעשות שוויצים מול החברים ולהקפיץ ביתר קלות את האוכל. ועם כל זה לא מספיק ביטול הידית הארוכה נותן יופי של פתרון אחסון ולא צריך ארון גדול בשבילה.

מחיר:329 שקלים ל24 ס"מ ו-399 שקלים ל28 ס"מ .

ניתן להשיג: ברשת חנויות נעמן ברחבי הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העתיד הוא לא רק להרפתקנים: סו וויד

תגובה הראשונה לבישול בוואקום היא לרוב 'בישול מולקולרי שמיועד למתקדמים ולמקצוענים וממש לא קשור אליי'. אז זה הזמן לשינוי תודעתי, בעזרת חברת פיינקוק שמייבאת ערכת בישול בוואקום של SousVide Supreme שדווקא מיועדת למטבח הביתי. מדובר בשיטת בישול אשר הולכת יד ביד עם בישול בריא ומפחיתה צריכה של מזון מעובד. היא שומרת על הערכים התזונתיים בתהליך בישול שמתבצע בטמפרטורה נמוכה ונמשך זמן קצר יחסית. בנוסף, צורת הבישול גורמת לכל החלקים להתבשל באופן אחיד.

תוכלו לבשל עוף מבלי לייבש אותו, נתחי בקר עסיסיים, ירקות שישמרו על פריכותם ופירות ללא מרקם סמרטוטי. ואם בכל זאת אתם זקוקים לבשר או עוף קראנצ'יים אתם יכולים להשתמש בתהליך הזה כשלב מקדים לפני שהנתח עולה להיצלות על המנגל.

השיטה לא מצריכה יותר מידי התעסקות, רק להצטייד במכשור המתאים. בדיוק כמו תנור עם תבניות וניירות אפיה. הערכה כוללת אמבט מים בנפח של 11 ליטר בעל דופן כפולה ומבודדת היודע לשמור על טמפרטורה מדויקת בהפרש של עשירית המעלה. מכונת וואקום קומפקטית, קלה ופשוטה לתפעול. 50 שקיות לבישול בוואקום, חוברת הדרכה, מתכונים וגולת הכותרת: סדנה לבישול בוואקום בסטודיו של פיינקוק. גם לאחר הרכישה אתם מלווים על ידי הצוות הן מההיבט הטכני והן בצד המקצועי.

מחיר: 2,700 ש'קלים לערכה

ניתן להשיג: כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully