וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: כשהטבעונות פוגשת את הבורגנות

8.12.2014 / 7:54

אורנה ואלה הוא אחד מהמוסדות הקולינרים התל אביבים שהצליחו לשרוד ולהתבגר בחן. במסעדה הוותיקה מתחברים היטב לשינויים בהרגלי התזונה של לא מעט מהלקוחות

המסעדה של אורנה ואלה. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
באותו מקום כבר למעלה מ-20 שנה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

נתוני פתיחה

מאז שאני זוכרת את עצמי, מסעדת אורנה ואלה קיימת. ולא, זה לא שגדלתי בתל אביב, העובדה שהן נמצאות באותו מיקום ברחוב שינקין ב-22 השנים האחרונות בוודאי מסבירה זאת. אורנה אגמון ואלה שיין בישלו פה מאז ומתמיד אוכל מוקפד וביתי בלי הרבה יומרות, והן אחראיות בין היתר לאחת המנות הצמחוניות הכי מפורסמות ואהובות בארץ, כן, ניחשתם נכון – לביבות בטטה. ולמרות שחנוכה מתקרב וגם טבעונים אוהבים להדליק נרות ולאכול אוכל עם שמן, אולי זה תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של המסעדה שלא יכתבו על לביבות הבטטה שלה. אופס, כתבתי.

בשולחן ליד

יום חמישי בערב, והמקום יחסית מלא. כנראה שמשהו בקונספט המוכר והבטוח עדיין עובד. בשולחנות מסביב, ישבו בעיקר משפחות ובנות. כן, אורנה ואלה היא מסעדה שמתאימה לבנות. ודווקא הפעם החלטתי לקחת איתי את הזמר הטבעוני הנוגה האהוב עלי (אל תספרו למוריסי) שחגג יום הולדת 40 החודש וגם עבר לראשונה את הפלייליסט של גלגל"צ (!). או במילים אחרות, לנס לא היה כוח לחכות עד חנוכה.

עיצוב ואווריה

העיצוב בחלל של אורנה ואלה לא שונה מזה שהיה בעשורים האחרונים, מה שאומר הרבה לבן. שולחנות עץ עם מפות לבנות שפזורות בשלושת החללים (אחד מהם במרפסת מתוקה) משווים למקום מראה מהוגן, כזה שזה הבא בשעריו יודע כמעט בוודאות מה הוא הולך לקבל. כל המלצרים באורנה באלה הם בנים, לפחות ממה שראיתי במו עיניי ולפי מה שהאגדה מספרת, כך או כך, הם כולם היו נעימים וידענים.

בטור הקודם

טופו למתחילים: עסקית טבעונית במסה

לכתבה המלאה
אוכל טבעוני באורנה ואלה. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
אמבטייה של טוב. סינייה כרובית/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

מה אוכלים

כוס בירה קפואה. ככה התחילה הארוחה שלנו באורנה ואלה ומיד העלתה אצלי חיוך. אין על כוס בירה קפואה וזה כבר לא קל למצוא אותה במחוזותינו. בתפריט האוכל הקבוע של המסעדה תמצאו שתי עיקריות טבעוניות, מרק ושני קינוחים טבעונים, שמסומנים באופן ברור בתפריט. בנוסף לכך, כל יום יש מנות ספיישל וחלק מהמנות בתפריט הקבוע ניתן לטבען.

מתפריט הספיישל הזמנו את סלט השורשים ברוטב טחינה (46שקלים), שכלל רצועות גזר, שומר, מלפפונים, עשבי תיבול, אגוזים ורוטב טחינה. למרות שמדובר לכאורה בסלט פשוט בלי טריקים מיוחדים, הוא היה טעים מאוד, והשילוב בין רוטב הטחינה העדין לירקות השורש הפריכים, גרם לי להכות על חטא, ולשאול את עצמי איך עוד לא ניסיתי את זה בבית. יום למחרת ניסיתי אגב ועבד יופי.

לעיקריות הזמנו את שתי המנות הטבעוניות הקבועות בתפריט: סינייה כרובית עם מג'דרה אורגנית (58 שקלים) ופרוסות טופו על מצע ירקות בגריל (72 שקלים). לפני שנעבור לחדשות העיקריות, הערה קטנה. שולחנות העץ של אורנה ואלה קטנים. כך שהוגשו לנו שתי המנות יחדיו בתזמון מושלם, לא היה מקום לצלחות חלוקה, ונאלצנו להחליף צלחות בינינו האמצע הארוחה.

אוכל טבעוני באורנה ואלה. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
הטופו על מצע הירקות היה מאכזב/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

הסינייה הגיעה בצלחת רותחת כשלצידה צלחת קטנה של מג'דרה עדינה ומושלמת שדרשה וגם הצליחה להכנס לאמבטייה המהבילה והחמצמצה של הטחינה והכרובית. שוב, לא היו פה טריקים, אבל זו מנה טעימה שעשויה טוב, וגם יפיופה לא קטנה.

הטופו, לעומת זאת, שנשמע שבתפריט מבטיח ואקזוטי סבל מאנמיות. פרוסות טופו רכות ועליהן אורגנו ועשבי תיבול צלויים נחו על תלולית של בטטה, ברוקולי, בצל וכרובית אפויים, והונחו על מצע רוטב עגבניות ופלפלים. למרות שהרבה מנות בשריות מוגשות כך, אצל טופו זה פחות עובד כי הוא זה שסופג את הטעמים ולא נותן אותם, כך שנדרשת עבודת צוות במנה, או לפחות ירקות ורוטב עזי טעם. מדובר במנה שמתומחרת גבוה מדי ולא מספיק מעניינת, שהגיעה מידיהן של נשים שמבינות הרבה בירקות. וגם בטופו אני מניחה.

אוכל טבעוני באורנה ואלה. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
קינוח חמוד שלא מוקם נכון. באונטי טבעוני/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

לסיום קינחנו עם באונטי (29 שקלים), שהיה מורכב מסורבה שוקולד שנח על עוגייה ושכבת קוקוס מהודקת. לשולחננו הגיע כדור גדול של סורבה שוקולד מושלם על עוגיה קטנה מדי למידותיו, שהוגשה על צלחת שטוחה, מה שהקשה את האכילה ויצר מעין משחק מסירות עם כדור הסורבה, כששנינו לא מצליחים להבקיע. עצה קטנה: שימו את הסורבה בתוך קערית וזרו מעליו את שבבי העוגיה והקוקוס. ככה בסוף הארוחה אף אחד לא יזכור שהוא לא אכל לביבה.

שורה תחתונה

אם אתם אוהבים ללכת על בטוח, זה המקום בשבילכם. אם מתחשק לכם אקספרמנטים, כנראה שתצטרכו ללכת למסעדה אחרת.

מדד הטופו: 3

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

כתובת: אורנה ואלה, שינקין 33, תל אביב. שעות פתיחה: ו' 10:00 - 24:00 א' - ה' 08:30 - 24:00 ש' 10:00 - 24:00. טלפון: 03-5252085

עוד בנושא:

ארוחה כמעט מושלמת בטאיזו
בראסרי יכולים יותר בגזרת הטבעונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully