וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הגוז'גיז'ה הכי טובה בארץ

9.12.2014 / 7:42

המונה מתוודע למאפה גוז'גיז'ה במאפיית לחם בוכרי בת"א ומתאהב בבצק החם והמשביע שמפיץ ריח אלוהי, ובתוכו בשר עסיסי, שומן כבש, וקצת בצל. כל התענוג הזה תמורת 10 שקלים בלבד

גודגיזה המונה טועם. קובי רובין, קובי רובין
ריח אלוהי של בשר טרי וטעים. גוז'גיז'ה/קובי רובין, קובי רובין

לאור העובדה שאנחנו מדינה קולטת עלייה, יש הרבה מאכלים שעשו התאמות לחיך המקומי. עם השנים לומדים להבין שלכל מאכל יש גם גירסה מקורית מוצלחת. יש מקומות שדוגלים במקור ולא מוכנים להתחנף ללקוחות עתידיים. אתה מגיע למקומות כאלה ומבין שצריך לקבל את הקיים מבלי לשאול שאלות. מבחינתי מזללות אלו הן הבסיס התרבותי של הקבלה של השונה עם כל מה שטוב בו, הרבה פעמים טעימה של מאכל כל כך שונה מהמוכר מספר את סיפורה של התרבות יותר מכל הסבר מלומד.

אל המקום של הבוכרים בת"א הגעתי אחרי המלצה מיודעת דבר בנושאינו המדובר, "אתה חייב ללכת לבדוק את המקום". אני סומך על עצמי מספיק בשביל להקשיב לסובבים, אז הלכתי לבדוק את המאפייה של הבוכרים. אין שלט במקום, שום סימון של הנעשה במקום, אתה מגיע ומזהה אותו לפי התור הקבוע מול הכניסה, סימן היכר של איכות. אוכל בוכרי בעיקרו בנוי על חום והחזרת קלוריות מהירה לגוף, לאור העובדה שבוכרה היא מקום בו יש טמפרטורות קיצון.

המקום עצמו נראה כמו מכולת מבחוץ, אבל בלי דלת, רק חלון קטנטן, מסביב יש מוצרים שונים לתצוגה ללקוחות קבועים, שאת חלקם אני לא מכיר בכלל. יש את הפיילה הענקית ובה לחם עגול יותר תפוח, לחם עגול פחות תפוח, לחם שיפון קליל יחסית, הכל במחירים ידידותיים לגמרי (בשפה שלי זה אומר שלא עוברים את העשרים ש''ח). הגעתי לאכול גוז'גיז'ה, מאפה בשר ממולא בבקר לרוב עם קצת שומן כבש והמון בצל, אם תזהו חלקיקים אדומים במאפה, אז זה בגלל שהבצל היה יחסית יבש. לכן מוסיפים קצת מחית עגבניות להרטיב את התערובת.

גוז'גיז'ה היא מוצר היסוד של המקום, הכל סובב סביב הצרכנים הקבועים של המאפה, לא ראיתי אחד לפני או אחרי שלא לקח לפחות מאפה אחד. אני לקחתי מאפה ישר מהתנור, הרגל של שמנים, אתם יודעים. טעות ראשונה.

גודגיזה המונה טועם. קובי רובין, קובי רובין
לאכול בעמידה, ואז לברוח חזרה לאוטו. מאפיית הלחם הבוכרי/קובי רובין, קובי רובין

מה שקיבלתי זה להבה של אוכל, הגוז'גיז'ה לא מאבדת חום מהר, אתה מחזיק ביד מאפה שמפיץ ריח אלוהי של בשר טרי וטעים. אף פעם לא הייתי חזק בסבלנות, במיוחד במה שנוגע לאוכל. אחרי שתי דקות שהרגישו כמו רבע שעה, ניסיתי לקחת ביס מהפינה. זה לא היה חכם, היה חלקיק של שנייה שנהניתי מהריח, אחרי אותו חלקיק השפתיים וחלל הפה קיבלו מנה לא קטנה של אדים מהבילים על גבול הכוויה. עכשיו הבנתי למה הגישו לי את הגוז'גיז'ה עם נייר לא סופג. אם נפרץ חור בחלק התחתון של המאפה, הנוזלים מיד זולגים לכיוון היד.

טעות שנייה שעשיתי, לא אוכלים גוז'גיז'ה במהלך הנהיגה. זה כמו לתת לילד קטן צעצוע בעטיפה בזמן שאומרים לא לפתוח. אתם תיקחו ביס וישר תעשו תאונה אז תנשמו עמוק ותחכו בסבלנות.

טעות שלישית, לקראת סוף המאפה, אתם לוקחים את עצמכם לכיוון הרכב, נכנסים ובורחים. המנה יחסית זולה, 10 שקלים, אבל מניסיון מוכח, אני תלת ספרתי פלוס וחצי, מנה אחת יותר ממספיקה. זה משביע לאחר האכילה, יש בה בשר בקר טרי ומדהים מתובל קלות בפלפל, יחי הפשטות של בוכרה, לא צריך יותר. בקיצור, תבקשו מאפה לא ישר מהתנור, תאכלו בעמידה נשענים קלות קדימה בזווית ותברחו אחרי מאפה אחד, יצא לכם גם זול וגם משביע.


מאפיית הלחם הבוכרי. שז''ר 11 תל אביב. 03-5183924. כשר בשרי . שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-19:00 ו', 07:00-שעה לפני כניסת שבת


מתכון לגוז'גיז'ה
לכל הטורים של המונה טועם
עוד מקום מומלץ לגוז'גיז'ה חמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully