וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-38 ועד 408 ש"ח– המבעבעים המומלצים לסילבסטר 2015

28.12.2014 / 16:52

אבי אפרתי לגם יינות מבעבעים ושמפניות מכל קצות קשת המחירים ומגיש את רשימת מומלצי וואלה! לסילבסטר 2015. טעימה מוגזת וסטייליסטית.

גם אלו שלא יחגגו את סילבסטר ברוב פאר והדר, יהנו מאד לחלוץ פקק ממבעבע או שמפניה בליל הסילבסטר ברביעי הקרוב, או בחמישי ושישי שאחריו. קאווה ולמברוסקו מהסוג הפשוט והזול הם כבר מזמן בני בית בכל מסיבה בישראל. בסילבסטר מותר קצת יותר. כיף גדול ללגום מבעבע איכותי בחורף; וברשימה זו תמצאו אך ורק מבעבעים שכיף איתם.
כתמיד, יש ברשימה יינות מכל קשת המחירים, שכל אחד מהם מייצג את המיטב בקטגוריית המחיר שלו. מקאווה פשוטה אך טובה ועד שמפניות אלגנטיות, מפונפנות ויקרות.

יודעי ח"ן מודעים בודאי לטווח המחירים המטורלל של שמפניות יקרות ממש. יש גבול. אלו נותרו מחוץ לרשימה הזו. 408 שקל, מחיר הבקבוק היקר ביותר ברשימה, זה גם הרבה כסף לעניות דעתו של הח"מ.

תמצאו כאן מבעבעים כייפיים שנותנים עודף ממאה ושמפניות מצוינות, מ-224 שקל וצפונה. שימו לב לשיחוק האמיתי. הוא נמצא בטווחי הביניים: המבעבעים של יקבי רמת הגולן – "ירדן, בלאן דה בלאן 2008" ו"ירדן, רוזה 2008" , שזה אך יצאו לחנויות, מספקים תמורה מרשימה ל-120 ו-130 שקל בהתאמה. "קרמאנט דה ז'ורה, רוזה, ברוט NV" הצרפתי ו"זקטהאוז ראומלנד, קווה קתרינה ברוט NV" הגרמני, הם שני מבעבעים אלטרנטיביים נהדרים, שעולים 130 שקל בלבד ומספקים חוויית שמפניה לכל דבר ועניין.

סדר הבקבוקים ברשימה משקף את מחירם, מן הקל אל הכבד.
יין מבעבע/שמפניה פותחים כדי לסיים. לפעמים בכל זאת נשארים בסוף הלילה עם בקבוק יקר שלא נגמר, וכואב עליו הלב. רכשו עם המשקה פקק או שניים ייעודיים לבקבוקי מבעבעים. זה ייתן להם טווח נשימה לפחות עד יום המחרת.
שנה אזרחית טובה ולחיים!!

1. קאווה קסטילו פרלאדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. קאווה קסטילו פרלאדה – אופציית המסיבות

קאווה בסיסית, חצי יבשה, כשרה, מתקתקה ומכוונת לטעם הרוב. סבירה בהחלט יחסית למחירה (38 שקלים). בחירה טובה למסיבות כשלא רוצים להוציא המון וגם לא לרדת נמוך. מגיעה גם במאגנום (76 שקל).

2. קוואקיולי, ספומנטי רוזאטו – נציגת איטליה למסיבת הריקודים

ורוד, פרחוני מאד, פירותי מאד, נקי, עשיר ומדויק יחסית לתמחורו הזול. אופציית מסיבות נוספת, לא רעה בכלל.
מחיר: 40 שקלים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

3. מרטיני, אסטי – הוורסיה המתוקה

נציגה השני של ארץ המגף ברשימה הוא מבעבע מתקתק, מתון אלכוהול (7.5%) מענבי מוסקטו ד'אסטי, של קונצרן מרטיני. מאד פירותי, ארומטי, ממתקי, חנפני משהו, לא נורא אנין אבל גם לא נורא יקר (68 שקלים) וכולם יאהבו אותו. מלווה אפשרי לקינוח באירוע רב משתתפים.

4. פאוסטינו, קאווה אקסטרה סקו – תשקיעו עוד קצת בקאווה שלכם

קאווה זולה פחות ואיכותית יותר, מיקב פאוסטינו הגדול והפופולרי. זנים: מאקאבאו, ושרדונה. זהבהב, ארומטי במיוחד (זר גדול של פרחים ממלא את האף), גסטרונומי עד מאד. אם רוצים משהו פשוט קצת פחות, שגם יכול ללוות אוכל.
מחיר: 60 שקלים.

5. יקבי רמת הגולן, ירדן, בלאן דה בלאן 2008– המבעבע שעושה כבוד לתעשייה הישראלית

"ירדן, בלאן דה בלאן" לדורותיו הוא ללא ספק קלאסיקה ישראלית. "בלאן דה בלאן 2008" יצא לשוק בימים אלו ממש והוא איכותי לא פחות מכל קודמיו. 100% שרדונה מכרמים בצפון הרמה. פרי מצוין, קרמיות חד משמעיות, ניקיון ואלגנטיות. נסו להגישו עטוף בנייר אלומיניום, גם לצוות לוגמים מנוסה, לצד שמפניות של ממש. לא בטוח שכולם יבחינו בהבדל. כבוד!
מחיר: 120 שקלים.

6. יקבי רמת הגולן, ירדן, רוזה 2009– בלי רגשי נחיתות

70% שרדונה ו-30% פינו נואר מרכיבים את הרוזה המקומי הזה, שהתיישן חמש שנים בבקבוק על משקעי שמריו. פרי טוב, חמיצות טובה, דיוק והרמוניות. רוזה מבעבע מקומי (וכשר) שאפשר בהחלט להתגאות בו.
מחיר: 130 שקלים.

7. Cremant de Jura, Rose, Extra Brut NV – שמפניה לכל דבר ועניין, במחצית המחיר

רוזה יבש מאד (אקסטרה ברוט) מאיזור הז'ורה (JURA), במזרח צרפת (מצפון לאלפים, ממזרח לבורגון). ענבי פינו נואר, פולטר וטרוסר. גוף בינוני, חומציות נהדרת, מינראליות מרשימה. אין ספק שמדובר באלטרנטיבה נהדרת לשמפניות יקרות ומפורכסות. אחד מכוכבי הטעימה.
מחיר: 130 שקלים שקונים המון יין.
להשיג באתר היבואן

8. זקטהאוז ראומלאנד, קווה קתרינה ברוט NV – לא להאמין מה 130 שקל קונים

מבעבע גרמני יבש, על בסיס םינו נואר ופינו מונייה. הדרי, בנוי היטב, מאריך להשתהות בחיך וחושף ניקיון, יובש טוב ועושר בלתי רגיל. עוד אחד מסוסיוההשחורים של הטעימה הזו, שמספק, בעלות יין ישראלי בינוני, איכויות של שמפניה אמיתית.
מחיר: 130 שקלים.
להשיג באתר היבואן

9. אלכסנדר בונה, קווה פרל, רוזה NV – הרמונית, אלגנטית ולא יקרה (יחסית)

100% פינו נואר, צבעו ורוד עז. אף פירותי מאד (פירות יער אדומים). שמפניה אלגנטית מאד, מאוזנת היטב, איכותית בבירור. מצוינת גם לליווי אוכל (דגים, פירות ים ואפילו בשרים מסוג מסוים).
תמורה מעולה ל-224 שקלים.

10. דראפייה, קארט ד'אור ברוט NV – שמפנייה של אוכל

80% פינו נואר והשאר שרדונה ופינו מיונואר מרכיבים את השמפניה הזו. מבנה טוב, שמספק השרדונה, עוצמה לא מבוטלת ולצידם צחות ועדינות. שמפניה מוצלחת במיוחד, שתלווה דגים ופירות ים ברטבים עשירים.
מחיר: 230 שקלים

11. פייר פיטרס, קווה דה רזרב גראדנ קרו, בלאן דה בלאן NV – חווית לגימה מופלאה

וואו, כמה שהשמפניה הזו נהדרת! היצרן אולי ממותג פחות מהבתים הגדולים, האיקוניים; ולכן (וגם הודות לנדיבות התמחור של היבואן) אפשר לקבל במחיר של שמפניה סטנדרטית, שמפניה עילאית. אף פרחוני, לימוני, קצת תפוחי. אפילו מגע של ירקרקות מה יש בה. חיך מדויק, חלק ומעודן להפליא. עושר ומורכבות בלתי רגילים. תמורה פראית ל-280 שקלים . להשיג באתר היבואן או בטלפון: 0584700001.

12. Pommery, Brut Royal NV – שמפניה, גרסת הרוב

50% שרדונה, 50% פינו נואר. צבע זהוב, אף הדרי מאד, מבנה טוב. בשונה משמפניות קלאסיות, שנוטות למידת יובש גבוהה, כאן יש מגע מתיקות ברור. זה אפיון שהופך את השמפניה הזו לנגישה ואטרקטיבית לקהל מיומן פחות.
מחיר: 280 שקלים

13. לורן פרייה, קווה רוזה ברוט NV – רוב פאר והדר

לורן פרייה הוא בית שמפניה גדול, מפורסם ומהולל. זהו אחד השמות הנישאים בכל פה גם אצל מי שאינם בקיאים ברזי עולם היין. אי אפשר להפריז בתיאור האיכויות והסטייל; והמחירים בהתאם. 100% פינו נואר, באף פרי אדום, בחיך עושר בלתי רגיל ויובש נהדר. לארוחות על בסיס דגים, מנות ברווז עשירות וגבינות.
מחיר: 409 שקלים

  • עוד באותו נושא:
  • סילבסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully