וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: גשם של פלאפל בצפון

30.12.2014 / 7:27

יותר מ-14 כדורי פלאפל זהובים נכנסו לתוך הפיתה של המונה עד שהוא הפסיק לספור. המונית עוצרת אצל עידן ביקנעם עלית לפלאפל חלומי

פלאפל יקנעם. קובי רובין
אחרי 14 כדורים הפסקתי לספור. פלפאל קומפלט ענקי ב-20 שקלים/קובי רובין

לפני שבועיים נסעתי עם לקוח לכיוון הצפון, צלם ידוע מחו''ל אשר הגיע לצלם את נופיה של המדינה והצפנו לכיוון דליית אל כרמל ועוספייה. כשתפס אותי הרעב, הייתה זו שעת לילה מוקדמת של אמצע שבוע, והכפרים הדרוזים מתנהלים במהלכם בנוהל נמנום מוקדם, בסופשבוע מדובר על סיפור אחר לגמרי.

אחרי שחזרתי דרך הכביש המפותל לכיוון צומת אליקים, לקחתי אחריות והחלטתי למשוך לכיוון חומוס אליהו בצומת יקנעם. התקשרתי לוודא שפתוח שם ויצאתי אל הדרך, שוב נזכרתי בעובדה שהשעון חורף משבש לי את כל השעון הפנימי.

רגע לפני החלטתי לתת ליקנעם סיכוי. בכניסה ליקנעם, לפני שמטפסים למעלה, יש מרכז קניות בסגנון המערב הפרוע. אין דבר יותר משעמם מלהגיע למרכזים האלו, הם חוזרים על עצמם ויקרים גם לקונה וגם למוכר. התחלתי לנהוג למעלה לתוך העיר ובצד השמאלי על תחילת העלייה שמתי לב לפלאפליה, עוד לפני הכיכר הראשונה.

פלאפל יקנעם. קובי רובין
הפלאפל הצפוני של עידן/קובי רובין

חניתי מאחורי הכיכר, יש מפרץ לאוטובוסים לפני המקום. הייתי עם רעב של אחרי יום עבודה ארוך מידי, עוד הצלחתי לצלם כמה תמונות לפני שישימו לב אליי, אחר כך ניגשתי אל המקום. ריח של פלאפל צפוני קידם את אפי, כזה שמתאפיין בצבעו צהוב. יש שלא אוהבים בכלל פלאפל ירוק, אז בפלאפל הזה הם יקבלו בדיוק את מבוקשם. פלאפל אמיתי מתובל בפשטות, חם וטרי ישר מהשמן אחרי ניעור מנומס. הבעיה שלי עם הפלאפל הצפוני מתחילה עם זה שיש מקומות שעושים אותו עם תערובת עומדת של עצלנים, מהבוקר. כזאת שטוחנים ונותנים לה לעמוד יותר מדי שעות. סימני היכר לפלאפל כזה הוא הטעם התפל על גבול המר בכל ביס. אני לא רציתי להתאכזב, כבר פקדתי מספיק מקומות שלא אכתוב עליהם בגלל שהם חתכו את הפינה הזאת.

הרעב דיגדג חזק, החלטתי ללכת על קומפלט פלאפל 20 שקלים עם שתייה קלה, מחיר לא רע מבחינתי. התחלתי בהזמנה של מנת פלאפל בפיתה. ועכשיו התחילה מלאכת מחשבת פשוטה ויפה. הוא הוציא פיתה בעבודת יד, לא עגולה במיוחד, יש יופי בא-סימטריות של פיתה. שמתי לב שהיא גם תפוחה במיוחד, התחלתי לחייך מבפנים. עידן, בעל המקום, פתח פתח קטנטן בחלק העליון של הפיתה, ואני נכנסתי לכוננות קריעה, אותם מיקרים בהם הפיתה נפתחת ועושה טיול מסביב. עידן הרגיע אותי באומרו שהוא דואג לקבל את הפיתות פעמיים ביום מהמאפייה ולכן אין סיכוי שהיא תפתח. החלטתי לסמוך עליו והמשכנו בהזמנה. כדורים לרוב על שיכבה של חריף זה חובה, כרוב כבוש תמיד מעלה את הטעם, סלט חריף פטרוזיליה, סלט כרוב של המקום, עוד כדורים, מלפפונים חמוצים, קוביות ועוד כדורים עד לפתח של הפיתה ומעבר לו, הפסקתי לספור אחרי 14 כדורים, היו עוד אחרי.

החזקתי בידי מנה ענקית של פלאפל, אמרתי תפילת 'שלא אסיים את המנה בבקשה, בריאות אלוהיי, אמן תודה' לקחתי ביס מהכדורים למעלה וישר קיבלתי את הצ'יפס על הצד, עוד כמה כדורים בתוך צלוחית ליתר ביטחון. הפלאפל עצמו טרי פשוט וטעים, לא מתובל יתר על המידה, עם טעם של עוד אחרי כל ביס. הפיתה לא נפתחה בכלל, הסלטים מעולים, זה פלאפל שחייבים לאכול עם כמה שיותר סלט, על כל ביס צריך להרגיש את אחת התוספות. אגב, את הפיתה לא הצלחתי לגמור, היא גדולה מידי, אבל את התוספות אכלתי כמו גדול.

הפלאפל הצפוני של עידן ביקנעם. רחוב התמר 4, תעלו בכניסה ותעשו פרסה בכיכר הראשונה לכיוון היציאה. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-22:00, ו '- 10:00-15:00, שבת- שעה אחרי יציאת שבת-23:00. כשר בשרי טלפון: 0525417437

לכל הטורים של המונה טועם

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully