וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מתחם איטלקי חדש ייפתח בחיפה

12.1.2015 / 15:28

בעוד כחודש וחצי ייפתח בחיפה מתחם חדש, שיציע מסעדה איטלקית, מאפייה עם מאפים ופיצות מארץ המגף ואפילו סופרמרקט עם חומרי גלם מאיטליה. את התפריט בנה השף בועז קוינטנר

מתחם איטלקי בחיפה. עודד שטראוס,
המתחם הנוסטלגי ברוממה/עודד שטראוס

העיר חיפה, אחת הערים הגדולות במדינת ישראל, תמיד נחשבה למעט מנומנמת מבחינה קולינרית, ביחס לגודלה. מדי פעם צצות הבלחות נחמדות, כמו מסעדת הנמל 24 או מסעדת וניה ביסטרו שנפתחה ב-2014 וזכתה לשבחים רבים, אבל עדיין, לעומת ערים כמו ירושלים, המצב הקולינרי הרבה פחות טוב, בטח בהיבט של מקומות חדשים.

לכן, מרגש לשמוע על פתיחת המתחם האיטלקי בעיר שצפויה להתרחש בעוד כחודש וחצי. מאחורי היוזמה העתידית עומדים שלושה שותפים - עודד שטראוס, מבעלים מסעדת פרנג'ליקו לשעבר, והבעלים הנוכחי של הבר צפרירים 1, ואתו השותפים דדי צורף ואלי הדדי. המתחם יקום מול איצטדיון הכדורסל רוממה בעיר, במקומה של מסעדת פופולו, אחת המסעדות האיטלקיות הוותיקות בארץ בכלל ובחיפה בפרט.

"הפרויקט קם בשיתוף עם עיריית חיפה", מספר עודד שטראוס. "בשבילנו כחיפאים מסעדת פופולו הייתה מוסד, אין ילד שגדל בחיפה שלא בא לאכול פה, והיה חשוב לנו לשמר את המורשת. מדובר בפרויקט מאוד נוסטלגי, המסעדה שנסגרה מסמלת עבורנו המון ואנחנו שמחים להמשיך את הדרך שהטוותה בכל מה שקשור למטבח איטלקי".

עוד במתחם צפויים לקום סופרמרקט עם חומרי גלם של המטבח האיטלקי, אשר בתוכו תהיה גם מאפייה עם מאפים שונים ופיצות ומתחם אירועים לאירועים קטנים גם הוא בניחוח איטלקי. כמו כן במקום גן השעשועים הישן ששכן במקום יוקם גן שעשועים חדיש שגם לו יהיה קשר למוטיב האיטלקי.

בועז קוינטנר. עמיקם חורש,
בועז קוינטנר, יועץ קולינרי ושף הפרויקט/עמיקם חורש

על התפריט במסעדה האיטלקית שתקום במתחם הופקד השף והיועץ הקולינרי בועז קוינטנר, מהמסעדנים הוותיקים בתל אביב, שהקים בזמנו את מסעדת ביג מאמא. קוינטנר שחי בצפון בשנים האחרונות, הוא בעליה של מסעדת בשם בועז מבשל במצפה הילה. "אני אמור ללוות את החבר'ה של המסעדה לתקופה של כשנה, בתור שף ויועץ קולינרי", סיפר קוינטנר. "הקונספט הוא כאמור איטלקי, במרכז המסעדה יהיה טאבון גדול שייובא במיוחד מאיטליה, כשלא רק פיצות ייאפו בו, אלא כל מיני מנות אפויות בטאבון".

יש מחוז ספציפי מאיטליה שהתפריט יתמקד בו?
אני חושב שמה שאעשה זה תפריט שחלקו יהיה של מנות קלאסיות מרחבי איטליה, וחלקו של מנות ייחודיות יותר, כאשר כל חודש ישתנה חלק מהתפריט וייכנס תפריט ספיישלים ממחוזות שונים. כל חודש יוקדש לאיזור אחרים - פעם המנות יהיו יותר בסגנון דרום איטליה, פעם יתמקד יותר בים, באיזור ההרים וכדומה.

המתחם צפוי להיפתח כאמור בעוד חודש וחצי, בכיכר אליזבט 1, מול אצטדיון רוממה בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully