וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבקה שוקולד: העוגה הנכונה להתכרבל איתה

אורי שפט

8.1.2015 / 10:16

כשהגשם שוטף את המדינה אין שילוב מוצלח יותר להתחמם אתו מאשר משקה חם ועוגת שוקולד שמרים. אורי שפט ממאפיית לחמים מפיץ לכם בבית ניחוחות של בבקה שמרים שלא תוכלו לעמוד בפניהם

נמרוד סונדרס

בבקה שוקולד שמרים

אחרי שקצרה הצלחה בניו יורק, מביא הקונדיטור אורי שפט ארצה את עוגת הבבקה שמרים המפורסמת, רק בגרסה ישראלית. מי שמתעצל לאפות אבל עדיין חושק בעוגת השוקולד המופלאה יכול לקנות אותה במאפיית לחמים, רחוב החשמונאים 103, תל אביב. שימו לב כי ניתן גם ללוש ידנית את כל המרכיבים ולוותר על השימוש במיקסר.


חומרים ל-3 עוגות בתבניות אינגליש קייק
650 גרם קמח (1/2 4 כוסות+2 כפות)
30 גרם שמרים טריים
110 גרם סוכר (1/2 כוס+כף שטוחה)
120 גרם חמאה רכה
2 ביצים
150 מ"ל חלב (1/2 כוס +2 כפות)
1/4 כפית מלח
מקל וניל

ממרח שוקולד נוגט ואגוזים (נוטלה או השחר)
150 גרם שוקולד צ'יפס

להברשה
ביצה
חלב

סירופ סוכר לזיגוג
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
150 מ"ל מים
2 טיפות תמצית וניל / חצי מקל
כף רום/ברנדי


אופן ההכנה:
1. מנפים את הקמח.

2. יוצקים את החלב לקערת הלישה ומפוררים לתוכה את השמרים.

3. מוסיפים לקערת הלישה לפי הסדר: קמח, ביצים, סוכר, וניל ומלח. בעזרת וו הלישה לשים במהירות נמוכה.

4. אחרי 3-4 דקות של לישה איטית, מוסיפים את החמאה הרכה ומגבירים למהירות בינונית ולשים עוד 3-4 דקות לקבלת בצק אחיד ואלסטי מעט.

5. מוציאים את הבצק מקערת המיקסר, משטחים אותו לריבוע, מניחים על מגש ומניילנים. ומניחים במקרר ללילה.

6. מוציאים את הבצק מהמקרר, מחלקים את ריבוע הבצק לשני חלקים שווים. מרדדים כל חלק למלבן בגודל 25*35 ס"מ בעובי של 0.5 ס"מ. מורחים על כל מלבן את מלית השוקולד. מפזרים שברי שוקולד ומגלגלים לרולדה. מתחילים לגלגל מהדופן הרחבה ובסיום הגלגול מסדרים את הרולדה כאשר הסגירה פונה כלפי מעלה. במידה והרולדה התחממה והיא רכה מידי אפשר להכניס אותה לקירור ורק אז להמשיך.

7. בעזרת סכין משונן מנסרים על הסגירה של הבצק וחוצים את הרולדה לשניים. את שתי רצועות הבצק שנוצרו מסובבים כך שהחלק המנוסר יפנה כלפי מעלה וניתן לראות את פסי הבצק והשוקולד. מחלקים לרוחב לשלוש רולדות בגודל של תבנית אינגליש קייק. בכל עוגה מניחים את שתי הרצועות בצורת X ומגלגלים לבורג. מעבירים את עוגות הבורג לתבניות אינגליש קייק מרופדות בנייר אפייה.

8. את תבניות האינגליש קייק מכסים במגבת לחה ונותנים לעוגה לתפוח עד שהיא כמעט מכפילה את נפחה. המטרה היא שהעוגות יוסיפו כ 70%-80% נפח. התהליך לוקח כשעה, תלוי כמובן בטמפרטורת החדר.

9. מחממים תנור ל-170 מעלות. מברישים את העוגות בביצה טרופה עם מעט חלב ומכניסים לתנור החם. אופים כ-30-35 דקות עד לקבלת גוון שחום. חשוב ב-15 דקות הראשונות של האפייה לא לפתוח את התנור.

10. בינתיים מכינים את סירופ הסוכר: בסיר קטן עם תחתית עבה מכניסים את הסוכר והמים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הרום/ברנדי ואת תמצית הווניל. מורידים מהאש ומניחים בצד לצינון.

11. מוציאים את העוגות מהתנור. מוזגים מעל סירופ סוכר, מצננים ואוכלים.

עוגת שמרים קקאו הונגרית
מהיר לעצלנים: עוגת שוקולד בחושה
עוגת שיש שוקולד - קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully