וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נשאר במשפחה

7.1.2015 / 15:52

אם בעבר זה היה אחרת, כיום בעקבות תוכניות הריאליטי העוסקות בבישול, גם שף הוא מקצוע שמביא נחת להורים. בפסטיבל "שף תאכל" הקרוב האמהות של השפים מקבלות סיבה נוספת לגאווה

שף תאכל. ניב אהרונסון
אל תגיד לסבתא שגיליתי לך את המתכון/ניב אהרונסון

כבר תשע שנים מציע פסטיבל "שף תאכל" ארוחה בת שלו מנות במחיר 89 שקלים, במגוון מסעדות ברחבי הארץ. הפעם מתמקד הפסטיבל במטבח של אמא - כל שף מביא את השורשים שלו לצלחת. במבחר מסעדות ברחבי הארץ, מלבד התפריט הרגיל, תוכלו למצוא במסגרת הפסטיבל מנות עם מורשת משפחתית.

באירוע הפתיחה שהתקיים במסעדת " שין אנד שארפ" הגיש השף אלעד לוי קובה מהבית של סבתא. "במשפחה רק אני יודע את המתכון של הקובה. אמא שלי והאחיות שלה לא יודעות. סבתא שלי העבירה אותו רק אליי, מאז אני שומר אותו והיום אני חושף אותו בפני כולם", סיפר אלעד.

שף תאכל. נועם מנשה,
באיזה בית גדל הסושי הזה?/נועם מנשה

שפים נוספים שהשתתפו באירוע הפתיחה היו מור בק ממסעדת "צופ צופ", שהגיש כריכים עם בשר מעושן. ליאור ירדני, שהגיעה מטעם מסעדת "הספסל" ברמת גן, הביאה אתה למסעדת הבשרים דווקא מנה צמחונית של סופלקי סייטן עם יוגורט עזים. "גדלתי בכפר בגליל והמקדונלד'ס שלנו, איפה שהיינו אוכלים ג'אנק פוד, היה שווארמיות בכפרים מסביב. המנה הזאת היא מנה שהגעתי אליה כשהיה חסר לי שווארמה מאז שעברתי לטבעונות".

באופן מפתיע דווקא הביקוש של מנה צמחונית בערב שכולו בשר היה גבוה מההיצע והשאיר אנשים עם טעם של עוד. יכול להיות שזה הטרנד, יכול להיות שזה הטעם הלא מוכר, בכל מקרה את ירדני זה לא מפתיע בכלל. שאלנו אותה אם היום, בתור טבעונית, היא רואה שיש עלייה בצריכה של מנות טבעוניות או צמחוניות. "בטח", היא אומרת, "עובדה שאנחנו באירוע במסעדת בשרים, בערב בשרים, וזאת המנה שהשפים של המסעדה שלחו אותי איתה בתור סושף".

השף מוריס צור ממסעדת "כיופים" הגיש פטה כבד עם מולארד אווז ועירית. לקינוח, הישר ממסעדת "הבלינצ'ס ההונגרי", הגיע השף אבי מרון עם בלינצ'ס במילוי מתוק שהפתיע את האורחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שף תאכל. ניב אהרונסון
לא כל הנוטף בשר הוא/ניב אהרונסון

גם באשדוד נערכה ארוחה חגיגית לפתיחת הפסטיבל במסעדת "אלדין בשדרה". שם הייתה הארוחה על טהרת הדגים. השפים המארחים מיכאל בר וגלעד רביד הגישו פילה מוסר ים בקראסט פיסטוק שהוגש על מצע של פירה עם פטריות ובצלי שאלוט מקרומלים. השף של מסעדת "SAKAI" , גלב אוליניק, הגיע היישר מתל אביב והגיש רול סלמון נא בטיבול פיקנטי עם אבוקדו מלפפון בציפוי סלמון צרוב ותיבול טריאקי, שבבי טמפורה וקריספי בטטה. השף דודו ממסעדת ויסטה שבאשקלון הגיש לאורחים פילה לברק על מצע של פפרדלה.

פסטיבל "שף תאכל" מתקיים החודש בפעם ה-19, ובמהלכו תוכלו למצוא מנות נוספות עם ניחוח של בית. למשל, את הפסטייה המרוקאית במלית נתחי פרגיות, אגוזים, שקדים וצימוקים בניחוח הל, קינמון וג'ינג'ר על מצע ריבת עגבניות שרי של השף גיא פרץ ממסעדת "גספצ'ו", או את המנה של השפית מריה פיסנץ מ"BABA YAGA" התל אביבית, שתפנק את אורחי הפסטיבל בגרסה שלה לוורניקי - כיסוני בצק הממולאים תפוחי אדמה ובצל מטוגן שיוגשו כמו בבית, עם שמנת וחמאה.

פסטיבל "שף תאכל" חורף 2015, 20-11 בינואר בכל רחבי הארץ. פרטים מלאים ותפריטי מסעדות באתר ובטלפון : 077-5600978 (17:00-9:00)

  • עוד באותו נושא:
  • שף תאכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully